Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-03, 16:21
  #157
Medlem
Gregory.Houses avatar
Hur försvarar man i det här jävla spelet? Mittfältet lämnar enorma ytor trots att man spelar defensivt.
Citera
2017-10-03, 18:45
  #158
Medlem
Jag har köpt Fifa 18 till mitt PS3 på skiva, men verkar inte som jag kan välja svenska språket när jag startar. Visst ska det finnas svenska att välja även till PS3 på spelet?
Citera
2017-10-03, 18:56
  #159
Medlem
Spelade skiten hos en polare, stämmer det att Signal Iduna Park inte längre är licensierad? Isf börjar man undra vad fan de håller på med.
Citera
2017-10-03, 20:09
  #160
Medlem
Någon som kan ge tips om hur man försvarar i detta spel?
Citera
2017-10-04, 01:11
  #161
Medlem
afrodisiaks avatar
Vad har hänt med Fifa? Har spelat några timmar nu och gillar inte alls spelkänslan etc. Kan man utnyttja ångerrätt fast man öppnat och spelat det? Vill inte ha detta spelet mer tror jag.
Citera
2017-10-04, 01:11
  #162
Medlem
afrodisiaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alti
Någon som kan ge tips om hur man försvarar i detta spel?

Går det ens?
Citera
2017-10-04, 13:39
  #163
Medlem
Är det bara jag som har problem stundtals med bollmottagningen? Ibland när jag slår en vanlig passning tar min spelare emot den, efteråt rullar den iväg 4 meter från spelaren? (Nej jag är inte noob, håller inte in sprint eller något alls) har frågat några polare men det verkar endast vara jag. Tänkte höra med er också, någon som upplever samma?
Citera
2017-10-04, 13:56
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av engsteiner
Är det bara jag som har problem stundtals med bollmottagningen? Ibland när jag slår en vanlig passning tar min spelare emot den, efteråt rullar den iväg 4 meter från spelaren? (Nej jag är inte noob, håller inte in sprint eller något alls) har frågat några polare men det verkar endast vara jag. Tänkte höra med er också, någon som upplever samma?

Det sköna med årets passningar är dock att man har mycket mer kontroll på vart bollen faktiskt tar vägen men vissa matcher studsar bollen bara ifrån och gör du en perfekt brytning får motståndaren direkt tillbaka bollen flera gånger på rad.

Jag tror det har mer att göra med uppkoppling, alltså det som händer på planen händer inte för den andra motståndaren, d.v.s spelet laggar.
EA är inte direkt kända för att ha bra servrar.

Det jag stör mig allra mest på är att mina spelare har en tendens att inte vilja möta bollen!
Citera
2017-10-04, 14:12
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Det sköna med årets passningar är dock att man har mycket mer kontroll på vart bollen faktiskt tar vägen men vissa matcher studsar bollen bara ifrån och gör du en perfekt brytning får motståndaren direkt tillbaka bollen flera gånger på rad.

Jag tror det har mer att göra med uppkoppling, alltså det som händer på planen händer inte för den andra motståndaren, d.v.s spelet laggar.
EA är inte direkt kända för att ha bra servrar.

Det jag stör mig allra mest på är att mina spelare har en tendens att inte vilja möta bollen!

Ja, när passningarna flyter på känns det fantastiskt. Det du beskriver låter ganska logiskt. Jag har aldrig sett detta hända motståndaren om jag tänker efter. Bra förklaring!

Nej jag håller håller helt med dig om servrarna, ibland är det hopplöst.

När jag vill möta bollen brukar jag hålla vänster styrspak mot bollen och då brukar dom möta den (oftast)
Citera
2017-10-04, 14:13
  #166
Medlem
afrodisiaks avatar
Vad sägs vara förbättrat i denna upplaga? Bara sett försämringar..
Citera
2017-10-04, 16:23
  #167
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Ska man skita i att ta med en klausul när man förhandlar kontrakt med en spelare? Har förlorat 2 tongivande spelar pga fjuttiga klausuler i kontraktet. Känns väldigt bittert.
Citera
2017-10-04, 18:56
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afrodisiak
Vad har hänt med Fifa? Har spelat några timmar nu och gillar inte alls spelkänslan etc. Kan man utnyttja ångerrätt fast man öppnat och spelat det? Vill inte ha detta spelet mer tror jag.
Har spelat några matcher och det är som du säger helt värdelös. Trots att man VET var motspelare ska löpa till så hinner backarna inte med. Har försökt avvakta men då springer jäveln bara förbi och man står där som en träningsskon. Går man på rygg så håller spelaren bort mina backar och vips så vänder han och gör mål. Fan känns som att varenda skott resultera i ett mål även om spelaren är felvänd så sätter han den utan någon ansträngning. Är spelet gjort så att amatörer ska känna sig bättre eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback