Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 19:20
  #13
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Läste TS förslag men njae... inte riktigt detta...

Man kan göra det oerhört simpelt, för modererade forum man skapat trådar i skall finnas för TS och de som modererar delforumet. Att du som TS skapar en tråd kanske skriver i typ 10 minuter och kollar vad som hänt 5 minuter senare och detta leder till en sida som är fullständigt intet sägande men tyds till att tråden du skapade är borta/inte registrerad osv... blir något fel.

Eller bara ännu simplare för modererade forum blir (för dig enbart) länkade till en sida där det i princip står "please wait and hold" och när du väntat länge och använder "länken" igen så står det raderad pga av regel osv eller faktiskt gå till din trådstart.

Varför inlägg har blivit raderade brukar visa sig via PM (varning) eller en "allmän" mod förklaring. Tycker det är (rent personligen) inga problem alls...

Så alltså... för modererade forum som du som trådskapare får en länk till men har ännu inte blivit hamnat i papperskorgen med orsak/regelförklaring eller bara väntar på någon mod skall ta tag i det och ge dig varning alt förklaring skall inte för användare som skapade den hamna hos en intetsägande sida där allt mellan himmel och jord kan ha hänt... är du med?

---edit

Det är lite som att hamna i en "Error 404" istället för "wait some more"...

Vad menar du med "för modererade forum"? Alla forum är modererade.
Citera
2017-05-26, 19:25
  #14
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad menar du med "för modererade forum"? Alla forum är modererade.

Det finns delforum där du helt enkelt inte kan starta en tråd innan en moderator har godkänt den.
Dvs den tråden kommer inte synas "publikt" innan en moderator har sagt "ja" till den.

Vilket är kanon! Om nu inte trådskaparen går in på länken som han nyss startade och får ett felmeddelande... som helt enkelt säger att ett fel har uppstått (typ)...
Citera
2017-05-26, 19:28
  #15
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Det finns delforum där du helt enkelt inte kan starta en tråd innan en moderator har godkänt den.
Dvs den tråden kommer inte synas "publikt" innan en moderator har sagt "ja" till den.

Vilket är kanon! Om nu inte trådskaparen går in på länken som han nyss startade och får ett felmeddelande... som helt enkelt säger att ett fel har uppstått (typ)...

Aha, du menar ett förmodererat forum. Skriv då det. Det är STOR skillnad på "för modererade forum" och "förmodererade forum". Det första gäller alla forumdelar på Flashback, det andra enstaka.

Förmodererade forum ska hållas till ett minimum.
Citera
2017-05-26, 19:34
  #16
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Aha, du menar ett förmodererat forum. Skriv då det. Det är STOR skillnad på "för modererade forum" och "förmodererade forum". Det första gäller alla forumdelar på Flashback, det andra enstaka.

Vill inte påstå att jag är dyslektiker men är sjukt "bra" på att särskriva tyvärr... Visst stavar jag fel ofta också, men särskriva ord är jag en mästare på tyvärr.

För mig är förmodererade fel även om det låter rätt och ser rätt ut. Det känns fel.

Det positiva med min särskrivning av ord dock är att jag faktiskt kan läsa och tyda och många gånger förstå bägge varianter. Och betydelsen som personen försöker framföra trots särskrivning problem.

---edit

Hur som helst förstår jag dig, även om du inte förstår mig.
Citera
2023-12-11, 00:02
  #17
Medlem
Jag tror att de är dolda inte raderade men bara administratörer kan se dem. moderatorer kanske tror att de tas bort men jag tvivlar på att något tas bort permanent. det är tråkigt eftersom många informativa inlägg eller trådar försvinner utan att folk vet.
Citera
2023-12-11, 06:39
  #18
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Jag tror att de är dolda inte raderade men bara administratörer kan se dem. moderatorer kanske tror att de tas bort men jag tvivlar på att något tas bort permanent. det är tråkigt eftersom många informativa inlägg eller trådar försvinner utan att folk vet.

Ja, de är mjukraderade och kan ses av moderatorer och admin, inte permanent raderade.

Varför skulle moderatorer tro att trådar tas bort när det är de själva som utför mjukraderingen?

Varifrån skulle moderatorer kunna återställa raderade trådar (vilket sker ibland) om de tror att trådarna är permanent raderade?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback