Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 22:51
  #1
Medlem
Nu vad det dags i igen. Igår när jag var ute och åkte med min baotian mopped så startade den ej vid elstart. När jag håller in bromsen Samt startknappen och gasen så bara ger den ifrån sig ett surrande ljud. Är inte batteriet som behövs laddas eftersom jag redan har testat det. Någon här som kan ha någon aning vad som har hänt? Vill tillläga att kicken fasnar när man kickar så om den ej startar så är det bara att rulla hem den.
Citera
2017-05-25, 23:25
  #2
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twel1234
Nu vad det dags i igen. Igår när jag var ute och åkte med min baotian mopped så startade den ej vid elstart. När jag håller in bromsen Samt startknappen och gasen så bara ger den ifrån sig ett surrande ljud. Är inte batteriet som behövs laddas eftersom jag redan har testat det. Någon här som kan ha någon aning vad som har hänt? Vill tillläga att kicken fasnar när man kickar så om den ej startar så är det bara att rulla hem den.

Låter som bendixdrevet inte slår till. Pröva att "klicka" fort på startknappen några ggr, det kan få det att lossna.
Tror inte kicken har något samband, det är nog ett annat fel.

Hur som.. service behövs.
Citera
2017-05-26, 15:24
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twel1234
Nu vad det dags i igen. Igår när jag var ute och åkte med min baotian mopped så startade den ej vid elstart. När jag håller in bromsen Samt startknappen och gasen så bara ger den ifrån sig ett surrande ljud. Är inte batteriet som behövs laddas eftersom jag redan har testat det. Någon här som kan ha någon aning vad som har hänt? Vill tillläga att kicken fasnar när man kickar så om den ej startar så är det bara att rulla hem den.

Brukar hända mig ibland, då lutar jag moppen åt sidan och skakar den och så brukar den starta vanligt
Citera
2017-06-13, 06:40
  #4
Medlem
WayneJohns avatar
Hur många volt ger batteriet vid startförsök?
Provat Wd40 i bendixdrevet?
Citera
2017-06-13, 23:32
  #5
Medlem
Vid startmotorn ligger bendixdrevet, det rör sig utåt vid varvtal och är det dåligt smörjt så fungerar inte den kinesiska kopieringen av en riktig startmotor, om du kan så smörj det hela med PTFE så bör det fungera igen, finns på Biltema.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback