Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-26, 17:29
  #25
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bra då är vi överens - och om att det faktiskt inte är könsbundet hoppas jag att vi också är överens om..

När det gäller uppfostrans inverkan på sexualitet och könsidentitet så finns det många stollar som tror på att föräldrarnas fostran kan påverka det -- jag räknade inte dig dit, utan svarade utifrån att jag uppfattar dig som både verklighetsförankrad och intelligent i det avseendet -- sen uttryckte du dig på ett sätt som jag givetvis måste "hugga" på

Det är inte könsbundet kan jag hålla med om.
Citera
2017-05-26, 17:29
  #26
Medlem
För att de inte vill gå igenom en graviditet? En graviditet påverkar kroppen negativt, med viktuppgång, bristningar, osv. även psyket kan få sig en törn. Så om det finns en möjlighet att någon annan kan genomgå det istället, så kanske man vill använda sig av det?

Edit: Kolla på kvinnor i mitten av 30 års åldern, de som inte fött barn eller bara fött ett barn ser oftast väldigt mycket bättre ut än de som fött flera.
Citera
2017-05-26, 22:13
  #27
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
För att de inte vill gå igenom en graviditet? En graviditet påverkar kroppen negativt, med viktuppgång, bristningar, osv. även psyket kan få sig en törn. Så om det finns en möjlighet att någon annan kan genomgå det istället, så kanske man vill använda sig av det?

Edit: Kolla på kvinnor i mitten av 30 års åldern, de som inte fött barn eller bara fött ett barn ser oftast väldigt mycket bättre ut än de som fött flera.

Ja, det handlar troligen mycket om utseende.

Kalla mig tjockskalligt konservativ i frågan, men en kvinna som inte är villig att offra sitt utseende till viss del för att få barn...

... man kan ju undra vad mer de inte är beredda att offra för sina barn!?!?

Vad fan, jävla skitideal som säger att kvinnor blir fulare av att föda barn. Visst; första året brukar kroppen vara lite pluffsig och oformlig, liksom inte vara i takt med sig själv, men att vara så rädd för nån liten bristning att man hellre betalar en slavinna för att bära ens barn...

... jag finner inte ord, jag tänker närmast på en dystopisk framtidsskildring i likhet med "Du sköna nya värld" av Aldous Huxley blandat med nåt dekadent Romerskt tänkesätt.
Citera
2017-05-26, 23:21
  #28
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Det är väl helt enkelt ett trick för att frångå naturens spelregler.

I min erfarenhet har de flesta flator någon typ av sexuell dysfunktion som baserar sig på trauma i barndomen. Det är ju naturligtvis inte deras eget fel och inget de skall klandras för i sig.

Däremot så behöver ju en kvinna befruktas med säd från en man för att kunna bli havande (på riktigt alltså) och då tycker jag att det är fusk att manipulera sig genom detta i stället för att (vad som säkerligen skulle vara svårare) ta tag i sina issues och göra livet med en man till någon eftersträvansvärt i stället.
Citera
2017-06-18, 19:47
  #29
Avstängd
Blir väl mer logiskt med att få sperma donerad eller ha ons med en man med önskad säd liksom. Vet inte hur en surrogatmamma ska hjälpa då dom inte har någon säd att stoppa i henne till att börja med,..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback