Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-26, 05:16
  #13
Medlem
Eller så börjar du gymma. Kör bara överkropp och inga benpass. Får du större överkropp kommer benen se mindre ut. Löpträning tränar ju ändå benen så jag hade hoppat den.
Citera
2017-05-26, 08:54
  #14
Medlem
S.O.Stolps avatar
Nu räcker det med svar.

(FB) Vill tappa muskelmassa

(FB) Tappa muskelmassa?
Citera
2017-05-26, 10:38
  #15
Medlem
Man blir alltid så tveksam när någon ställer egna diagnoser. Hur ofta stämmer den egna självbilden?
Posta bilder och inte på någon inom eliten... Kanske kommer fram något annat då.

Men slutar du träna benen så blir benen mindre med tiden. Men det kan dröja mycket länge. Såpass länge att du till slut inte längre känner behov av att ha smalare ben. Kan ju dock sitta mycket fett på dem ändå trots det du säger. Jag väger själv 103kg på 188cm. Har rätt hög fettprocent nu men på benen går det knappt att nypa tag i något. Dock sitter det fett där. Rätt mycket...
__________________
Senast redigerad av MRZnr1 2017-05-26 kl. 10:55.
Citera
2017-05-26, 10:44
  #16
Medlem
Kravallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Man blir alltid så tveksam när någon ställer egna diagnoser. Hur ofta stämmer den egna självbilden?
Posta bilder och inte på någon inom eliten...

Precis. Jag skulle nog jobba på överkroppen samtidig som jag jobbar på självbilden.
Jag har i 3 år trott jag är ganska fet. Men nu har jag insett att det varit tvärtom. Att jag är smal som en jävla pinne.
Citera
2017-05-26, 11:02
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kravallen
Precis. Jag skulle nog jobba på överkroppen samtidig som jag jobbar på självbilden.
Jag har i 3 år trott jag är ganska fet. Men nu har jag insett att det varit tvärtom. Att jag är smal som en jävla pinne.

Jag fick bara med halva inlägget ovan innan du svarade. Så det år lite längre nu efter uppdateringen.
Man formar ju en kropp efter sin livsstil. Fettprocent kan man påverka men muskelmassan är nästan omöjligt att påverka då man måste byta livsstil.
Citera
2017-05-26, 18:30
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkremla
Hej hallå.
Jag har under nästan hela min tonår tränat mycket, hårt och tävlat. Jag har lagt ner det men tränar ca 2ggr/v (jogging, simning, spinning) men har än idag väldigt fasta och muskulösa ben. Mina ben är nästintill identiska med tjejens på bilden ( http://www.gotceleb.com/wp-content/u...ortrait-25.jpg ), men jag skulle vilja ha smalare och mer graciösa ben. Jag har inte så mycket fett på benen utan är väldigt muskulös, så jag undrar om mina ben skulle bli slankare om jag tappade muskelmassa?

Om detta vore lösningen, hur går jag till väga för att tappa muskelmassa? Min plan vore att ta tjack en gång i veckan för att tappa aptiten, ha en dag fasta i veckan men andra dagar äta som vanligt så att jag inte åker på näringsbrist. Tänkte också köra mer på långpromenader och simning för att inte få så kraftiga muskler, vad sägs?

Vad ni tycker om smala ben, att droger är skit och annan moralpredikan är inte vad som ska diskuteras i tråden.

Om dina ben är som tjejens så har du minst 20% kroppsfett. Testa att deffa. Brukar fungera.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback