Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-26, 12:48
  #37
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Ja. Hon var dock inte tillräckligt bildad för att hänga med på att jag faktiskt började appropriera svenskar (november, roffe, totta&peps) som appropriera britter som appropriera storstadsrasifierade som appropriera sina mer förtryckta landsortskusiner som appropriera sina bortrövade förfäder som appropriera holländare som appropriera tyskar. Själva "Blue note" skulle man rent musikhistorsikt spåra till araber men de har nog snott delar av den skalan österifrån. Jag hävdar rätt till viss gnällig sångstil via finskt påbrå & runsångare i vilket fall. Och eventuell backbeat kommer via polska och absolut inte Jamaica (förlåt alla polacker!) Som sagt jobbigt att vara PK nuförtiden.
Bluesskalan bygger på den pentatoniska, så why not.
DU äger ditt uttryck och ingen ras eller religion har ensamrätt på känslor.
Citera
2017-05-26, 12:48
  #38
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Django Reinhardt var kung, men var är länken Jelloh? Tits or GTFO

edit: fyndigt inlägg i övrigt, det är sannerligen svårt
https://youtu.be/O8hqGu-leFc

Storheten ligger i livetagning och timing. Hade vi levt på 50-talet hade man nog sagt nåt om rytmen i blodet.
Citera
2017-05-26, 13:01
  #39
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Bluesskalan bygger på den pentatoniska, så why not.
DU äger ditt uttryck och ingen ras eller religion har ensamrätt på känslor.
All musik bygger ju på att sno hejvilt från alla man vill. Idealiskt skulle det ju sluta med att alla världens folk håller varandra i hand och sjunger "kumba yah" men man kanske borde välja en låt som inte kommer från Israel så inte palestinierna blir sura och tyskarna obekväma. Dock kan jag köpa diskussionen till viss del, vita ministrar skall ge fan i "we shall overcome" till exempel.
Citera
2017-05-26, 13:05
  #40
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
All musik bygger ju på att sno hejvilt från alla man vill. Idealiskt skulle det ju sluta med att alla världens folk håller varandra i hand och sjunger "kumba yah" men man kanske borde välja en låt som inte kommer från Israel så inte palestinierna blir sura och tyskarna obekväma. Dock kan jag köpa diskussionen till viss del, vita ministrar skall ge fan i "we shall overcome" till exempel.
Den har förstörts för all framtid av Friggebo. En av de originalbitterfittorna och PK-fantasterna vi hade förr.

Men nog har Sverige också haft svåra tider som vi kommit över, men inte är det pga den sort som styr nu.
Citera
2017-05-26, 13:56
  #41
Medlem
prolapse89s avatar
Det är störande, främst för att det är så genomskinligt att det bara är könet som gäller, fuck att läsa boken/lyssna på musiken. Att köra kvinnogrejen är ju en stor trend i dagsläget, jättar som Disney, H&M, alla stora skivbolag, alla kör på ”woke” temat, ring i näsan, äckliga ögonbryn kombinerat med samma gamla översexualiserade och massproducerade skit är vad som är poppis. Där ingår lite historierevisionism, viktigt att ”lyfta fram” kvinnor.
Citera
2017-05-26, 14:22
  #42
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Det är störande, främst för att det är så genomskinligt att det bara är könet som gäller, fuck att läsa boken/lyssna på musiken. Att köra kvinnogrejen är ju en stor trend i dagsläget, jättar som Disney, H&M, alla stora skivbolag, alla kör på ”woke” temat, ring i näsan, äckliga ögonbryn kombinerat med samma gamla översexualiserade och massproducerade skit är vad som är poppis. Där ingår lite historierevisionism, viktigt att ”lyfta fram” kvinnor.
De har nog inte märkt att de predikar för kören längre medan vanligt folk byter kanal till något mer givande och trovärdigt.
Citera
2017-05-26, 16:19
  #43
Medlem
ENTPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
https://youtu.be/O8hqGu-leFc

Storheten ligger i livetagning och timing. Hade vi levt på 50-talet hade man nog sagt nåt om rytmen i blodet.

Vi får komma överens om att tycka olika tror jag, den var rätt bra och jag inser det kulturella värdet men står nog fast vid min tidigare.

Hemskt off topic nu, bjussar på en av mina favoritvideor med Django såhär på fredagen istället, märk väl 1939:
https://www.youtube.com/watch?v=ANArGmr74u4
Citera
2017-05-26, 17:51
  #44
Medlem
Den där typen av innehållslöst pepp bottnar ju i värdelöshetskänslor. Kvinnor ska alltid vara överens på ytan, sedan hugger de varandra i ryggen när den sexuella konkurrensen eller annat gör sig gällande. Kvinnor är egentligen mycket, mycket mer splittrade och illojala än vad vi män är...
Citera
2017-05-26, 18:04
  #45
Medlem
Jag har aldrig haft några problem med att identifiera mig med både kvinnor och män. Se upp till, det är lite värre kanske, det ska till något alldeles extraordinärt för det.

För mig funkar det så här: "Ahh, titta vad man kan göra om man har det intresset, den viljan, den förutsättningen etc!" Ibland inspirerar det till att testa själv, ibland låter man det stanna vid förundran över människans förmågor. Tror inte att det har slagit mig en, enda gång faktiskt, att jag inte skulle kunna göra något eftersom det inte är en kvinna som har gjort det utan en man. Och jag tycker nog lite synd om folk som tänker så.

Undrar hur det kommer sig att det sätter såna hinder i vägen för vissa, vilket könet på personen som gjort X har, medan för andra så kvittar det?
Citera
2017-05-26, 18:18
  #46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Jag har aldrig haft några problem med att identifiera mig med både kvinnor och män. Se upp till, det är lite värre kanske, det ska till något alldeles extraordinärt för det.

För mig funkar det så här: "Ahh, titta vad man kan göra om man har det intresset, den viljan, den förutsättningen etc!" Ibland inspirerar det till att testa själv, ibland låter man det stanna vid förundran över människans förmågor. Tror inte att det har slagit mig en, enda gång faktiskt, att jag inte skulle kunna göra något eftersom det inte är en kvinna som har gjort det utan en man. Och jag tycker nog lite synd om folk som tänker så.

Undrar hur det kommer sig att det sätter såna hinder i vägen för vissa, vilket könet på personen som gjort X har, medan för andra så kvittar det?
Jag tror min själ, att du börjar bli lite red pillad du också?
Citera
2017-05-26, 18:32
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror min själ, att du börjar bli lite red pillad du också?

Nej, det är snarare det röda pillret som börjar bli lite Varmare. Jag har varit sån här hela tiden.
Citera
2017-05-31, 14:42
  #48
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Eftersom Ayn Rand var extremt nyliberal så är hon knappast populär i de politiska kretsar som ogillar nyliberaler och dit lär många feminister höra. Så varför tror du att hon ska vara så hyllad i den gruppen? Du kanske inte själv hade koll på vem och vad Rand stod för?
.


Kvinnor har henne som favorit för att hon är en av de få uppmärksammade filosoferna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback