Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 18:34
  #1
Medlem
Har under en månad gått dagligen på relativt låga doser av subutex, varvat med lite andra opiater. Men känner nu att min ekonomi inte tillåter detta.
Tog min sista dos subutex i förrgår. Började bli dålig igår, så rökte lite heroin, och lite imorse. Har även laddat upp med imodium, käkade en karta vid tre.
Är otroligt känslig för myrkryp och tycker att det är det äckligaste som existerar på denna jord, så vill göra allt för att undvika dessa.
Borde jag införskaffa xanor?
Och ska på resande fot imorgon med en person som inte känner till mitt beroende, kommer det gå att dölja at?

Edit:
Har haft sporadiskt av opiater missbruk i typ 3år. Men aldrig "gått in" mig på sub sådär.
__________________
Senast redigerad av snowballkastning 2017-05-25 kl. 18:41.
Citera
2017-05-25, 19:04
  #2
Medlem
lääz_kellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowballkastning
Har under en månad gått dagligen på relativt låga doser av subutex, varvat med lite andra opiater. Men känner nu att min ekonomi inte tillåter detta.
Tog min sista dos subutex i förrgår. Började bli dålig igår, så rökte lite heroin, och lite imorse. Har även laddat upp med imodium, käkade en karta vid tre.
Är otroligt känslig för myrkryp och tycker att det är det äckligaste som existerar på denna jord, så vill göra allt för att undvika dessa.
Borde jag införskaffa xanor?
Och ska på resande fot imorgon med en person som inte känner till mitt beroende, kommer det gå att dölja at?

Edit:
Har haft sporadiskt av opiater missbruk i typ 3år. Men aldrig "gått in" mig på sub sådär.

Nu är ju varje AT individuell, men förbered dig på risig mage, ångest, rinnande ögon/näsa, kallsvettningar. Subutex har lång halveringstid, och därmed en långdryg at. Packa på dig med Imodium/Dimor, och ja, Xanor kan verkligen behöva.

Lycka till!
__________________
Senast redigerad av lääz_kelly 2017-05-25 kl. 19:25.
Citera
2017-05-30, 17:35
  #3
Medlem
Dem två första dagarna kommer du tyvärr inte kunna dölja det, du kommer se helt väck ut, kallsvettas, ingen energi, ingen sömn jag föreslår att du under dem två första dagarna då det värsta är då undvika att träffa någon, var bara hemma och bit ihop, efter tredje eller fjärde dagen är det värsta över, då är det väl bara små myrkryp i armar och ben men det varar i knappast 3 dagar sen lär du sova bra igen och livet går åter till normala, men psykiskt kommer beroendet tyvärr haunta dig ett bra tag framöver men det bara vara stark, hitta på en hobby, vad som helst som du kan replaca istället för knark.

Lycka till !
Citera
2017-06-01, 22:55
  #4
Medlem
vargenbaras avatar
Min erfarenhet av sub är att abstinensen knappt har börjat 2-3 dagar in. Men det är ju beroende på dosen.

Om du gått på 2mg eller lägre så kan det lätt kicka in efter 1-2 dygn. Men det tar nog ändå 4-5 dagar för peaken att nås.

Sedan så hjälpte trorligen inte heroinet dig alls. Förmodligen höjde du din tolerans när du rökte heroin. Vet ej hur mycket du rökte men heroin är ju mycket starkare än sub iallafall.

Men det är ingen mardröm du har framför dig efter en månad på låg dos sub.

Problemet är bara att det trorligen inte är första gången du tänder av. Ifall du haft abstinens förut så blir du lättare fysiskt beroende igen. Men som sagt, låg dos sub = du kommer må halvkasst i ett par veckor, sedan kommer det bli bättre. Men du bör vara på benen hela tiden, så farligt blir det inte av lite sub!

Dimor kommer definitivt ta bort den fysiska biten, ifall du känner att det skulle behövas. Men det kan ju dra ut på lidandet, också. Jag hade nog bara "man up" och kanske druckit några shottar för att sova när det blivit som värst...

Så får vi se hur länge du håller dig borta från opioiderna, de har ju en förmåga att dra en tillbaka...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback