Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 16:10
  #1
Medlem
Såg att carlings fått in massa dickieskläder på sistone.. Trodde först det va ett skatemärke men tydligen va det mer av ett arbetarmöte typ blåkläder fast amerikanskt, så vilka bär dessa kläder? Verkade va billiga för bra kvalle
Citera
2017-05-25, 16:25
  #2
Medlem
RingInteSnutens avatar
Arbetskläder som har tagits över av skatare på grund av bra kvalitet.
Citera
2017-05-25, 16:34
  #3
Medlem
Det är rätt att det är ett amerikanskt arbetskläder märke. Populärt bland skejtare och lite andra subkulturer. Johnny Knoxville från Jackass ses ständigt i Dickies byxklassiker 874.

Slitstark och skön byxa till en bra peng. Har själv använt Dickiesbrallor från och till i flera år, fast jag föredrar 873 framför 874 för att den förstnämnda är lite lägre i midjan och har bredare bälteshällor.
Citera
2017-05-25, 16:45
  #4
Medlem
Jellohs avatar
Har varit ganska pop i Finland i 20+ år så i Skandinavien är det rätt stor wt-varning på dem.
Citera
2017-05-25, 16:51
  #5
Medlem
BoJackHorsemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Har varit ganska pop i Finland i 20+ år så i Skandinavien är det rätt stor wt-varning på dem.

Så de är WT i Skandinavien för att folk i Finland använder dem? Är Dr. Martens WT i Benelux-länderna för att de är poppis i UK? Bonnläpp wannabe Stockholm...

Dickies var mycket vanligare för 15-20 år sen i Sverige och de håller som sagt bra kvalité och är ganska snygga.
I början på 2000-talet körde de mycket TV-reklam i Sverige.
Citera
2017-05-25, 17:10
  #6
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoJackHorseman
Så de är WT i Skandinavien för att folk i Finland använder dem? Är Dr. Martens WT i Benelux-länderna för att de är poppis i UK? Bonnläpp wannabe Stockholm...

Dickies var mycket vanligare för 15-20 år sen i Sverige och de håller som sagt bra kvalité och är ganska snygga.
I början på 2000-talet körde de mycket TV-reklam i Sverige.
Skulle aldrig vilja flytta till sthlm. Jag bor bra i Finland men vill inte att en massa jävla Stockholmare börjar använda samma märke som jag. Det kan ju få bögstämpel och jag orkar inte förnya garderoben. Kineskängorna har ju stockholmarna svalt med. Vettigt folk har brittiska kängor. Nämner inga märken så ni inte får idéer.
Citera
2017-05-25, 20:02
  #7
Medlem
Couplets avatar
Köpte mycket Dickies när jag bodde i Kalifornien. Min erfarenhet är bra kvalitet till överkomliga priser. Snygga skärningar, som passade mig.
Citera
2017-05-26, 09:58
  #8
Medlem
Hur är det med ridestores märke dope? tycker de gör schysta kläder men verkar lite halvlöjligt att komma med till skateparken eller det är bara jag som nojar?
Citera
2017-05-27, 12:41
  #9
Avstängd
konstapels avatar
I USA är de också lite grann som Snickers arbetskläder är här i Sverige. De marknadsför sig ganska hårt mot de med knegaryrken:

http://www.dickies.com/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback