Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 13:07
  #1
Medlem
En sak har förundrat mig en del. Flera gånger har jag sett trådar i den här forumdelen stängas för att det ändå inte finns några planer för förändring. Den senaste jag såg var den här:

(FB) Är det någon som delar inlägg och trådar på Facebook? Varför denna funktion?

Där skriver admin4:

Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Funktionen finns för att det ska underlätta för de som vill dela någonting på sociala medier. Den har funnits tidigare också, men vi har minskat antalet sociala medier till två, dvs Facebook och Twitter.

Det är också fullt tillåtet att inte använda sig av funktionen om man önskar låta bli.

Inte heller har vi några planer på att ta bort funktionaliteten och med det så låser vi tråden.

admin4

Varför gör man så? Ska det inte få diskuteras oavsett?

Mitt konkreta förslag är förstås att detta ska upphöra.
__________________
Senast redigerad av RulleRivare 2017-05-25 kl. 13:56.
2017-05-25, 13:57
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Varför gör man så? Ska det inte få diskuteras oavsett?

Mitt konkreta förslag är förstås att detta ska upphöra.

Flashback är inte en demokrati. Varför skulle man låta trådar vara öppna gör de som styr siten tydligt säger "vi är inte intresserade"?
2017-05-25, 14:01
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Flashback är inte en demokrati. Varför skulle man låta trådar vara öppna gör de som styr siten tydligt säger "vi är inte intresserade"?
För att Flasback är stället där ALLT kan diskuteras. Jag kan förstå att man behöver göra vissa inskränkningar för att få diskussioner att faktiskt fungera som det är tänkt (såsom 0.02, 0.03 eller 1.06) eller för att forumet ska kunna fortsätta existera (exempelvis 1.02 och 1.03) men vad finns det för skäl att begränsa sådana diskussioner?
2017-05-25, 14:47
  #4
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
För att Flasback är stället där ALLT kan diskuteras. Jag kan förstå att man behöver göra vissa inskränkningar för att få diskussioner att faktiskt fungera som det är tänkt (såsom 0.02, 0.03 eller 1.06) eller för att forumet ska kunna fortsätta existera (exempelvis 1.02 och 1.03) men vad finns det för skäl att begränsa sådana diskussioner?

Varför ska det diskuteras? OP i tråden du länkar till ställde en fråga och admin kom in och svarade på den.
Slutdiskuterat.

Det vore ungefär som att konstant diskutera varför solen går upp eftersom du jobbar natt och har ingen nytta av solen.
Poänglöst bara vänta på att denna tramstråd även den kommer stängas.
2017-05-25, 14:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Varför ska det diskuteras?
För att folk uppenbarligen vill diskutera det.

Citat:
OP i tråden du länkar till ställde en fråga och admin kom in och svarade på den.
Slutdiskuterat.
Även om det är helt klart att det aldrig kommer ändras kan man fortfarande diskutera saken.

Citat:
Det vore ungefär som att konstant diskutera varför solen går upp eftersom du jobbar natt och har ingen nytta av solen.
Poänglöst bara vänta på att denna tramstråd även den kommer stängas.
Det finns rätt så gott om hypotetiska diskussioner här på Flashback. Tycker du har en rätt märklig inställning. Typ att eftersom du inte ser poängen med en diskussion ska ingen annan få diskutera det. Jag misstänker att det inte skulle vara några som helst problem att starta en tråd där man diskuterar hur dåligt det är med delningsknappar på Aftonbladet, men om man vill diskutera motsvarande när det gäller Flashback är det tydligen locket på ibland.

Ett exempel på motsatsen är den här tråden:
(FB) Betyg på medlemmar och deras inlägg samt Gilla-knappar (Sammanfogad)

Där gjorde admin klart vad som gällde:
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Ja, här kommer att vara gilla-fritt tills helvetet fryser till is.


admin5
Trots det kan man fortfarande skriva i tråden.
2017-05-25, 15:01
  #6
Medlem
RingInteSnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
För att folk uppenbarligen vill diskutera det.

Även om det är helt klart att det aldrig kommer ändras kan man fortfarande diskutera saken.


Det finns rätt så gott om hypotetiska diskussioner här på Flashback. Tycker du har en rätt märklig inställning. Typ att eftersom du inte ser poängen med en diskussion ska ingen annan få diskutera det. Jag misstänker att det inte skulle vara några som helst problem att starta en tråd där man diskuterar hur dåligt det är med delningsknappar på Aftonbladet, men om man vill diskutera motsvarande när det gäller Flashback är det tydligen locket på ibland.

Ett exempel på motsatsen är den här tråden:
(FB) Betyg på medlemmar och deras inlägg samt Gilla-knappar (Sammanfogad)

Där gjorde admin klart vad som gällde:

Trots det kan man fortfarande skriva i tråden.

Så fortsätt diskussionen i den aktiva tråden.
Där svarade du ju på din egen fråga.
2017-05-25, 15:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RingInteSnuten
Så fortsätt diskussionen i den aktiva tråden.
Där svarade du ju på din egen fråga.
Den tråden handlar inte om samma sak. Det vore OT att diskutera delningsknapparna där.
2017-05-25, 16:40
  #8
Moderator
najass avatar
(FB) Forumförslag angående forumförslag (Genomfört)/Mod

Låst

/mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback