Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 11:28
  #1
Medlem
Det riktiga skälet till varför man vill införa begränsningar är naturligtvis inte för att dessa vapen skulle kunna användas i terrordåd. Istället är man rädd för att när infödda nationalister fått nog av europeiska politikers multikulti-projekt skall använda dessa vapen mot dem och mot invandrarna. De måste redan nu avväpna folket för att undvika revolt och inbördeskrig.

Detta är ingen konspiration. Jag tror inte det sitter politiker i EU och i enskilda länder och pratar om detta som ett problem, utan det är något man föreslår för att de var för sig insett vad som kan hända med många vapen i stugorna. Sen var det enkelt att i svallvågorna av terrorn i Europa lägga ett sådant förslag utan att någon annan politiker skulle våga säga nej.

Har jag rätt eller fel?
Citera
2017-05-25, 11:56
  #2
Medlem
anusmundus2s avatar
De personer jag har pratat med tror likadant och då har jag pratat med de som ev skulle stå framför samt bakom pipan.
Jag tror som dig att de börjar bli lite försiktiga.
Blir ju mer och mer censur bl.a.
Citera
2017-05-25, 12:44
  #3
Medlem
HipToBeSquares avatar
Det finns ännu en anledning. Om en befolkning inte har tillgång till vapen kan man mycket enklare styra ett artificiellt inbördeskrig. Titta t.ex. på ISIS som är helt beroende av vapen och träning från USA/Israel. Utan denna hjälp hade syriska armén kunna krossa dem i mycket tidigt skede. I Europa har de samma chans nu dvs, kontrollera utgången av ett eventuellt inbördeskrig.

Just nu är europeerna helt försvarslösa och politikerna kan göra vad dem vill vilket vi har sett nu är inte för befolknings bästa utan de medvetet importerar terrorister och stödjer terrordåd.
Citera
2017-05-25, 12:55
  #4
Medlem
Lustigt hur det kan bli. I USA har man sedan konstitutionen skrevs sett staten som ett nödvändigt ont, något enskilda medborgare ska hålla ett vakande öga på. Att staten per definition är halv-ond.

I Sverige har staten under större delen av 1900-talet sett som nånting gott. En stark stat som stöttar och hjälper människor som har det svårt, och fördelar tillgångarna så rättvist som möjligt. Därför har vi aldrig tänkt tanken att vi med våld måste ingripa mot staten.

Men nu är samhällskontraktet brutet, och då står vi här utan vapen mot en stat som våldför sig mot sin egna befolkning. Andra tillägget i den amerikanska konstitutionen kanske inte är så jävla dumt ändå.
Citera
2017-05-27, 23:54
  #5
Medlem
Det är rena dumheter att det skulle bli någon större skillnad mot nuvarande lagstiftning.
Jag har vapenlicenser, och inget som står i det nya vapendirektivet kommer att förändra mina tillstånd att använda mina vapen som tidigare.
Några knäppskallar kanske drabbas, men de skulle nog inte haft vapenlicenser ändå.
Citera
2017-05-28, 01:41
  #6
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Det riktiga skälet till varför man vill införa begränsningar är naturligtvis inte för att dessa vapen skulle kunna användas i terrordåd. Istället är man rädd för att när infödda nationalister fått nog av europeiska politikers multikulti-projekt skall använda dessa vapen mot dem och mot invandrarna. De måste redan nu avväpna folket för att undvika revolt och inbördeskrig.

Detta är ingen konspiration. Jag tror inte det sitter politiker i EU och i enskilda länder och pratar om detta som ett problem, utan det är något man föreslår för att de var för sig insett vad som kan hända med många vapen i stugorna. Sen var det enkelt att i svallvågorna av terrorn i Europa lägga ett sådant förslag utan att någon annan politiker skulle våga säga nej.

Har jag rätt eller fel?

Du har rätt, men detta är alltid skälet till att det alls finns vapenlagar. Makthavarna vet med sig att de är skurkar och vill inte att folket ska ha en chans att störta dem med våld.
Citera
2017-05-28, 17:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Det riktiga skälet till varför man vill införa begränsningar är naturligtvis inte för att dessa vapen skulle kunna användas i terrordåd. Istället är man rädd för att när infödda nationalister fått nog av europeiska politikers multikulti-projekt skall använda dessa vapen mot dem och mot invandrarna. De måste redan nu avväpna folket för att undvika revolt och inbördeskrig.

Detta är ingen konspiration. Jag tror inte det sitter politiker i EU och i enskilda länder och pratar om detta som ett problem, utan det är något man föreslår för att de var för sig insett vad som kan hända med många vapen i stugorna. Sen var det enkelt att i svallvågorna av terrorn i Europa lägga ett sådant förslag utan att någon annan politiker skulle våga säga nej.

Har jag rätt eller fel?

Du har helt rätt. EU är globalisternas verktyg.

Dessutom hade en militärövning i Sverige nyligen i samverkan med NATO som övningsscenario att slå ner lokala miliser och medborgargarden som var populära hos vanligt folk.

Man räknar helt kallt med att mångkulturen kommer att nå en tipping point i våld, och befolkningarnas protester i dessa länder ska slås ner med väpnat våld om så krävs. Kort sagt vet man mycket väl att den förda politiken kommer att resultera i inbördeskrig.

Tack och lov för Trump. Nu vill han använda NATO till att förhindra illegal invandring.

Vi måste få inskrivet i grundlagen rätten att bära vapen. För att skydda oss mot staten.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-05-28 kl. 17:09.
Citera
2017-05-28, 17:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
Det är rena dumheter att det skulle bli någon större skillnad mot nuvarande lagstiftning.
Jag har vapenlicenser, och inget som står i det nya vapendirektivet kommer att förändra mina tillstånd att använda mina vapen som tidigare.
Några knäppskallar kanske drabbas, men de skulle nog inte haft vapenlicenser ändå.

Man måste alltid bli misstänksam när statens representater får bära halvautomatiska vapen med hög magasinkapacitet, men inte fullt ut lagliga medborgare. Det ska finnas en maktbalans mellan medborgare och stat. USA är helt rätt ute med sitt andra konstitutionella tillägg.

Lagliga vapeninnehavare i USA har befunnits vara mer laglydiga än poliser, det vill säga statens egna hantlangare. Varför ska vi anförtro de styrande med vapen om de uppenbarligen inte litar på oss som valt dem?

EU och svenska staten vill oss inte väl.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-05-28 kl. 17:19.
Citera
2017-10-08, 15:58
  #9
Medlem
JohanLiljegrens avatar
De är naturligtvis rädda för folket, eftersom de innerst inne vet att de skadar oss med sin politik. De är medvetna om att den naturliga synen på rättvisa, kommer att triumfera över mentalsjukdomar som Stockholmssyndromet. Därför vill de avväpna folket. Det finns även andra syften med detta, bortsett från maktbalansen.
Citera
2017-10-08, 16:41
  #10
Medlem
dysterqvists avatar
14000 lobbyister utövar makt i EU /svd
flera av dessa lobbar för att försvåra det legala vapenägandet.
Dags att kolla upp vilka som ligger bakom dessa .
Citera
2017-10-26, 01:38
  #11
Medlem
Jag har PTSD och innehar jaktvapen fyfan så gott, skämt åsido.. det kan ligga något i det du säger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback