Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-10, 09:26
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Håller med, skitsvårt, ändrar alltid någit efter varje match typ men blir aldrig riktigt bra, finns några riktlinjer att gå efter?

Ja det viktigast som jag tycker är

snabbhet +5 mot AI (datorn)
acceleration +5 mot AI
utvisningar 75 på AI
Har höjjt refelexer på min egna målvakt med typ 10 tror jag och man kan faktiskt sänka AI med 10 så dom inte är för overkliga.
höjja ett snäpp på AI hard to play against (från noll) om man inte är helt nöjd hur det är från början med tex pro eller all star och tycker faktiskt spelet är svårt så pro tycker jag är mest verklighets troget med ett snäpp upp på hard to play against AI.
6 minuters perioder

det är väl det som jag tycker gör spelet så verkligt som möjligt sen kan amn ändra något mer så klart efter eget tycke men tror inte jag rört så mkt mer som jag kommer på nu.

Kan tillägga att jag kör med Las vegas som är ett rätt kasst lag på spelet men från början känns det som datorn alltid är lite före och kan göra mål lättare osv så att man har + mot datorn i spelet på vissa saker behöver inte alls kännas som man fuskar utan bara jämnar ut mot dom fördelarna spelet har från början som det kan kännas.
__________________
Senast redigerad av popeye1 2018-01-10 kl. 09:37.
Citera
2018-01-11, 17:26
  #194
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Bra ställa upp känsligheten på utvisningar för datorn i gameplay sliders till 75 så blir det realitstiskt

Med några små justeringar på olika sliders så blir faktiskt spelet rätt kul och realistiskt men tar ett tag att komma fram till exakt det som passar en själv bäst.

Helt ärligt. Har dragit upp till 100 på ALLT på just utvisningar för AI nu. Det blir då i snitt en utvisning per match.

Tack för tipset.
Citera
2018-01-11, 19:40
  #195
Medlem
ja har satt 100% på datorn å anv på 80 % ändå får ja bara utvisning!!
Citera
2018-01-12, 10:23
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Nej det är bara hoppas på att ingen lämnar i drop in! Vilket dock sker 95% av matcherna så man får räkna med 1 period kanske som är rolig.

Det behövs nån slags MMR. EASHL känns ljusår bort från ett kvalitetsmode men kanske inom 5-10 år kan det ha blivit bättre.

Lirar oftast med två polare så blir inte så mycket drop in. Men Vet inte hur många psykbryt jag har fått på saros och co....
Citera
2018-01-16, 08:00
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racingkillen
ja har satt 100% på datorn å anv på 80 % ändå får ja bara utvisning!!


Det jag jag har märkt är att man måste pressa datorn i deras zon för att dom ska ta mkt utvisningar sen kommer dom på löpande band och när jag hade på 100 så blev det för mkt och fick sänka för datorn tog löjligt många utvisningar så prova att håll pucken inom laget pch pressa tillbaka datorn hårt ska du se att det ökar.Och ett tips är att poke checka aldrig med klubban när din spelare är i sidled utan bara rakt ner eller uppåt alltså när du backar eller åker uppåt så minskar risken betydligt för att man ska åka på tripping.
__________________
Senast redigerad av popeye1 2018-01-16 kl. 08:03.
Citera
2018-01-17, 19:41
  #198
Medlem
Tjena!

I HUT just nu finns det "kyliga set" där man byter in en spelare och får en ny bättre uppgraderad, men när jag ska välja spelaren att byta bort och klickar skicka till set kommer det bara upp "föremålet kunde inte skickas till setet". Någon som vet vad jag gör för fel då?
Citera
2018-01-18, 14:01
  #199
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Praetorinar
Tjena!

I HUT just nu finns det "kyliga set" där man byter in en spelare och får en ny bättre uppgraderad, men när jag ska välja spelaren att byta bort och klickar skicka till set kommer det bara upp "föremålet kunde inte skickas till setet". Någon som vet vad jag gör för fel då?

Det borde väl finnas förklaring vilka spelare du kan byta in.
Måste kolla när jag kommer hem.
Finns ju så många olika kort nu så.

Tycker årets NHL är väldigt enkelt att skaffa superstjärnor, alla kör ju med bästa korten nu typ.
Jag har både Ovechkin 90, Crosby 91, Bäckström 90, Sharp 91, Perry 90 + en hel del andra superkort.
Har aldrig varit lättare att få ett bra lag i HUT än detta året tycker jag, mitt lag är nu 97-95-93 i overall. Har varit uppe i division 3 men åkte ut denna säsong till 4an.
Citera
2018-02-06, 10:26
  #200
Medlem
bästa nhl :P
Citera
2018-02-11, 14:08
  #201
Medlem
kebobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbobus1
bästa nhl :P
Alltid lika kul när PK Subban gör mål!

https://hutdb.net/18/view/21041
Citera
2018-02-13, 10:04
  #202
Medlem
grymt
Citera
2018-02-14, 15:28
  #203
Medlem
Bytte Bäckström mot Stamkos, jäklar vilken skillnad, tycker det känns som Stamkos gör mål på varje friläge.
Har nu första kedja med Ovechkin 90, Stamkos 91, Kucherov 92
Citera
2018-02-18, 15:55
  #204
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
Skitspel. Lirar Be a pro som playmaker. Draftades av New York Rangers efter en säsong i QMJHL. Gick riktigt bra i Rangers. Lirade i förstakedjan och ledde den interna assistligan. Sen i efter den 52:e match blev jag nedflyttad Wolfpack i AHL. Tydligen var inte mina defensiva skills så bra.

Men det är f-n inte mitt fel. Ursula backar och spellogaritmer som gör så att det bara blir baklängesmål när jag är på isen. Oftast precis när jag blivit inbytt. Detta medför att mina defensiva skills blir lidande.

Blir jag inbytt när det är 50 sekunder kvar av perioden byter jag direkt för då vet man att en baklängesmål hänger i luften.

Vad är syftet hos programmerarna att lägga in dessa logaritmer som gör att det bara blir motståndarmål när den egna spelaren är på isen och att backarna är så ofattbart usla?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback