Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-19, 21:45
  #157
Medlem
Spelar GM och har en fråga: Varför kan man inte styra farmarlaget också? Går med två spelare strukna för att jag inte kan sända ner dem då jag måste plocka upp spelare från farmarlaget.

Ok, bara spelat en träningsmatch än så länge med mitt Harford hawkes men det kommer väl.

Nån som har tips hur jag ska göra med free agents? Jag har ganska mycket utrymme i lönerna då jag gjorde expansion draft och tog i majoritet spelare 70-80 med låga löner.
Citera
2017-11-22, 02:36
  #158
Medlem
Loppan312s avatar
Startade franchise mode idag med Predators men såg att de fortfarande va de gamla bortatröjorna. Så testade att gå in i ett onlineläge och där så va de den nya Adidaströjan. Tänkte att de uppdaterade sig o startade offline men hepp. Tillbaks till gamla. Är de bara mitt spel som fucka upp sig eller är de lika för er? Nya på online men gamla på alla offline modes.
Citera
2017-11-23, 21:01
  #159
Medlem
cazt0rs avatar
Alltså vad fan har dom gjort med spelet? Har spelat tio matcher HUT nu och det är ju som att man blir trollad. Spelet är ju totalt förstört, pokechecks är så jävla OP att det är löjligt och onetimers är 90%iga.

Har inte följt med i något snack alls om spelet men det måste väl ha blivit någon form av folkstorm mot den här skiten?
Citera
2017-11-26, 22:12
  #160
Medlem
Vore trevligt om man slapp bli utvisad för tripping som forward för att man försökte skjuta på en retur och pucken försvann och motståndarna fick klubban på sig. Riktiga domare hade inte varit så petiga.

Jag är usel på försvar och åker runt som en yr höna med min högerforward. Önskar verkligen att coachen inte hade mig på spel i numerärt underläge eller tvingade mig teka när det är tre på plan, min gubbe är usel på att teka. Tack vare assisten leder jag poängligan iaf
Citera
2017-11-28, 10:26
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cazt0r
Alltså vad fan har dom gjort med spelet? Har spelat tio matcher HUT nu och det är ju som att man blir trollad. Spelet är ju totalt förstört, pokechecks är så jävla OP att det är löjligt och onetimers är 90%iga.

Har inte följt med i något snack alls om spelet men det måste väl ha blivit någon form av folkstorm mot den här skiten?

Känns som klubborna är väldigt långa i detta spelet ibland och så grötar alla ihop sig framför mål så det är svårt att få till något riktigt skott från distans.

Igår fick jag iaf Jonathan Quick 88 som jag sålde för 110.000 coins, sedan köpte jag Erik Karlsson istället och 90 rated Henrik Zetterberg, det kortet är grymt.

Vilken målvakt ska man köra på ?
Citera
2017-11-29, 07:19
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Känns som klubborna är väldigt långa i detta spelet ibland och så grötar alla ihop sig framför mål så det är svårt att få till något riktigt skott från distans.

Igår fick jag iaf Jonathan Quick 88 som jag sålde för 110.000 coins, sedan köpte jag Erik Karlsson istället och 90 rated Henrik Zetterberg, det kortet är grymt.

Vilken målvakt ska man köra på ?

Är det HUT du menar? Vad ska man göra med korten man får och var hittar man dem när man går in i HUT senare? Jag fattar inte vad HUT är till för nämligen.

Jag skulle vilja se en utveckling av be a pro där man har möjlighet att börja som spelare i Hockeyallsvenskan etc och utvecklas för att bli draftad i slutändan alternativt erbjuden kontrakt av klubb om man dominerar i den mindre ligan. Jag spelar en forward i CHL första säsongen och har gått från 65 när säsongen började till 70 i december. Lär hamna på 75 innan draften. Detta så länge som jag inte tar dumma utvisningar för tripping eller hög klubba när jag jagar pucken.

Nu när hockeyallsvenskan och elitserien finns borde möjligheten att köra franschise med svenska lag finnas och kämpa om SM-guld eller uppflyttning till elitserien från allsvenskan eller undvika nedflyttning.

Har försökt starta slagsmål, men ingen nappar.
__________________
Senast redigerad av mattep74 2017-11-29 kl. 08:07.
Citera
2017-11-29, 09:57
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Är det HUT du menar? Vad ska man göra med korten man får och var hittar man dem när man går in i HUT senare? Jag fattar inte vad HUT är till för nämligen.

Jag skulle vilja se en utveckling av be a pro där man har möjlighet att börja som spelare i Hockeyallsvenskan etc och utvecklas för att bli draftad i slutändan alternativt erbjuden kontrakt av klubb om man dominerar i den mindre ligan. Jag spelar en forward i CHL första säsongen och har gått från 65 när säsongen började till 70 i december. Lär hamna på 75 innan draften. Detta så länge som jag inte tar dumma utvisningar för tripping eller hög klubba när jag jagar pucken.

Nu när hockeyallsvenskan och elitserien finns borde möjligheten att köra franschise med svenska lag finnas och kämpa om SM-guld eller uppflyttning till elitserien från allsvenskan eller undvika nedflyttning.

Har försökt starta slagsmål, men ingen nappar.

Ja det är HUT jag menar, du köper och säljer kort som du sedan kan bygga ett eget lag med.
Jag har bara kört HUT i princip sista 2 åren i NHL.

Har börjat få ihop ett riktigt bra lag nu, är bara en målvakt jag ska försöka få tag på nu men jag tycker målvakten är det som påverkar spelet minst, kvittar om du har en 88 rated målvakt många gånger.

Min första kedja är nu Ovechkin(90)-Toews(88)-Kuznetzov(87)
Andra med Hall(86)-Zetterberg(90)-Kucherov(88)
Tredje Gaudreau(86)-Matthews(86)-Nylander(85)
Fjärde Laine(86) -Thornton (87)-Kessel(85)

Backar
Karlsson(89)-PK Subban(87)
D Keith(87) - Burns(88)
Klingberg(86) - Hedman(87)

Jag har haft turen att plocka några flash collectibles och kunnat sälja dessa för runt 45.000 coins. Har valt att behålla Ovechkin som jag fick i ett pack, han är annars värd runt 150.000 coins.
Quick 88 valde jag att sälja då jag hellre köpte två riktigt bra spelare i Zetterberg och Karlsson.

Har nog aldrig haft ett bättre lag i NHL spelen tidigare och så här tidigt på säsongen :-)
Citera
2017-12-04, 11:26
  #164
Medlem
Sunken37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ja det är HUT jag menar, du köper och säljer kort som du sedan kan bygga ett eget lag med.
Jag har bara kört HUT i princip sista 2 åren i NHL.

Har börjat få ihop ett riktigt bra lag nu, är bara en målvakt jag ska försöka få tag på nu men jag tycker målvakten är det som påverkar spelet minst, kvittar om du har en 88 rated målvakt många gånger.

Min första kedja är nu Ovechkin(90)-Toews(88)-Kuznetzov(87)
Andra med Hall(86)-Zetterberg(90)-Kucherov(88)
Tredje Gaudreau(86)-Matthews(86)-Nylander(85)
Fjärde Laine(86) -Thornton (87)-Kessel(85)

Backar
Karlsson(89)-PK Subban(87)
D Keith(87) - Burns(88)
Klingberg(86) - Hedman(87)

Jag har haft turen att plocka några flash collectibles och kunnat sälja dessa för runt 45.000 coins. Har valt att behålla Ovechkin som jag fick i ett pack, han är annars värd runt 150.000 coins.
Quick 88 valde jag att sälja då jag hellre köpte två riktigt bra spelare i Zetterberg och Karlsson.

Har nog aldrig haft ett bättre lag i NHL spelen tidigare och så här tidigt på säsongen :-)

På tal om dessa flash collectibles.. Jag tog en liten break på typ 1 månad då jag tyvärr blir aningen för upprörd då jag förlorar mot sämre spelare. De vinner tack vare ett handledsskott från röda med Lidström exempelvis.

Nåväl, jag har några flashbackkort som heter typ Flashback 'Goals'. Vad kan jag göra med dessa? Samlade på mig dom i väntan på att dessa skulle gå att byta in mot någon spelare eller nånting, men har ännu inte sett att dessa finns i något set?
Citera
2017-12-04, 11:31
  #165
Medlem
Sunken37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Spelar GM och har en fråga: Varför kan man inte styra farmarlaget också? Går med två spelare strukna för att jag inte kan sända ner dem då jag måste plocka upp spelare från farmarlaget.

Ok, bara spelat en träningsmatch än så länge med mitt Harford hawkes men det kommer väl.

Nån som har tips hur jag ska göra med free agents? Jag har ganska mycket utrymme i lönerna då jag gjorde expansion draft och tog i majoritet spelare 70-80 med låga löner.

Du kan kalla upp och skicka ned spelare. Har du sedan något svar hur fan man lyckas gå plus år 2 så berätta gärna för mig. Verkar svårt att bara agera GM och simulera matcherna. Jag har tvingats ta över och spela matcherna själv då mitt lag konstant förlorar.

Något jag upptäckt är att det är på målvakterna man ska lägga de stora pengarna. Har du en sämre målvakt och bara simulerar matcherna så verkar det alltid gå åt helvete, oavsett om du har ett någorlunda bra anfall och defensiv.
Citera
2017-12-04, 13:48
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunken37
På tal om dessa flash collectibles.. Jag tog en liten break på typ 1 månad då jag tyvärr blir aningen för upprörd då jag förlorar mot sämre spelare. De vinner tack vare ett handledsskott från röda med Lidström exempelvis.

Nåväl, jag har några flashbackkort som heter typ Flashback 'Goals'. Vad kan jag göra med dessa? Samlade på mig dom i väntan på att dessa skulle gå att byta in mot någon spelare eller nånting, men har ännu inte sett att dessa finns i något set?

Flashback korten är värda runt 40-50.000 coins, så prova sälja dom och köp någon bra spelare istället.Annars är dom ju till för att skapa så kallade sets där du kan få en legendspelare om du trejdar mot 3-5 flash kort.

Dock anser jag inte det är värt att trejda in dessa flash kort mot legenderna, ofta är 2 flash kort mer värt än en legend spelare så det är en förlust att byta in.
Konstigt nog verkar folk köpa flash korten utan att blinka.

Visst är det tråkigt att matchmaking inte fungerar bättre, man borde kunna filtrera mera, typ att man bara får möta spelare inom samma ranking eller spelare som inte har några legender i laget.

Dock verkar EA ha tagit bort dessa möjligheter och nu kan man inte ens quita en match där det är dålig uppkoppling, EA vill att alla ska möta alla.
Citera
2017-12-04, 20:54
  #167
Medlem
Om man ska göra be a pro målis är det nog bäst att börja med en 15 åring som iaf kan ha möjlighet att få stats över 70 innan draften.

Nån som vet om spelarnas vikt ökar? En 15 åring är lite svår att tro att han är 190 cm och väger 98 kg
Citera
2017-12-04, 22:52
  #168
Medlem
Fråga om NHL: Jag har både NHL 18, FIFA 18 samt Madden 18 och jag har inga problem med att spela online på Madden och FIFA. Men NHL 18 däremot - verkar inte hitta någon som lirar online (jag har Xbox One S kan jag tillägga). Finns det inga onlinespelare eller vad är problemet egentligen?!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback