Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 22:59
  #145
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunken37
Jag skulle våga påstå att det är rätt stor skillnad mellan 16 och 18. NHL16 handlar helt och hållet om sidledspass enligt min mening, och puckarna gick halv igenom motståndaren vilket resulterade i att den som fick ett mål i arslet trots att denne stod rätt placerad, fick ett redigt utbrott vilket är förståeligt.

NHL18 är betydligt känsligare. Många klagar på att det är omöjligt att få igång sin offensiv då det är så lätt att pokechecka, men samtidigt så är det betydligt mer verklighetstroget än tidigare just tack vare detta.

Flippmackorna har betydligt större betydelse nu då du inte kan passa igenom en motståndare med ett ispass som har blicken fäst på dig som man kunde i NHL16. Finns lite nya dragningar och 3 vs 3 turneringar också. Spelarna har även generellt sett fått en lägre ranking än tidigare.


Fast i NHL 18 är det antingen direktskott eller "backhand-forward-backhand" på friläge som gäller. Slagskott i slottet brukar funka rätt bra men direktskott + finten i friläge är 90% mål i NHL 18.
Citera
2017-10-22, 16:53
  #146
Medlem
Tja!

Jag och min svåger försöker lira VM/turnering med endast landslag men vi tycks inte hitta detta spelläge. Finns det överhuvudtaget eller är det inte möjligt?
Citera
2017-10-22, 18:20
  #147
Medlem
Men Vafan det är ju som NHL 17
Citera
2017-10-23, 13:05
  #148
Medlem
Sunken37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Men Vafan det är ju som NHL 17

Kan jag inte påstå. Rätt stor skillnad i försvarsspelet framförallt
Citera
2017-10-23, 13:07
  #149
Medlem
Sunken37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Fast i NHL 18 är det antingen direktskott eller "backhand-forward-backhand" på friläge som gäller. Slagskott i slottet brukar funka rätt bra men direktskott + finten i friläge är 90% mål i NHL 18.

Förstår inte riktigt varför de inte fixar målvakternas AI när det kommer till frilägen.. Enda skillnaden nu jämfört med tidigare år är att du drar backhand-forhand-backhand. Tidigare drog du forhand-backhand-forhand. Känns som en rätt lätt grej att fixa?
Citera
2017-10-23, 22:30
  #150
Medlem
Usch vad besviken jag är, ingen känsla i spelet alls iår
  • Direktskott existerar inte längre
  • klubbstöten har förlorat känsla totalt när de bytte den från fyrkant till R1 i den hybrida kontollen
  • att tackla någon med puck vid sargen resulterar i 5 sek slöseri då han i stortsett lägger sig på pucken och sedan ställer sig upp o åker vidare med pucken
  • Att spela mot datorn (speciellt challengena i HUT) är helt hopplöst då det inte går att ta pucken
  • spelarna är som långtradare o det tar 5 sekunder att snurra ett halvt varv

Återkommer om 30 min med 5 nya punkter
Citera
2017-11-01, 15:24
  #151
Medlem
Tycker NHL 18 är ett riktigt schysst spel, både gällande spelkänsla och grafik. Jag har dock lite kritik:

1. Man kan inte spela någon turnering/säsong med landslag
2. Man kan inte spela slutspel med andra lag än NHL, t.ex. SHL (Svenska hockeyligan). Det är bara Stanley Cup man kan spela slutspel mot.

Vad har ni att säga om detta?
Citera
2017-11-08, 14:04
  #152
Medlem
kevinhoflands avatar
Köpte precis NHL 18. Hur kommer jag ens igång med spelet? Måste hålla på med träningar och skit???
Citera
2017-11-10, 13:28
  #153
Medlem
LaGrandes avatar
Wow, EA vill verkligen få oss att hata spelet.
Dagens utmaningar för ett evolution kort är sjuka. Två mål i powerplay mot superstar som aldrig tar utvisningar är stört på omöjligt och sedan även 1 mål på breakaway som inte mäts korrekt...

Tragiskt. Och gör det helt omöjligt att få de bra korten vilket tvingar folk att köpa paket för riktiga pengar. Trams.
Citera
2017-11-10, 13:31
  #154
Medlem
LaGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latitude64
Usch vad besviken jag är, ingen känsla i spelet alls iår
  • Direktskott existerar inte längre
  • klubbstöten har förlorat känsla totalt när de bytte den från fyrkant till R1 i den hybrida kontollen
  • att tackla någon med puck vid sargen resulterar i 5 sek slöseri då han i stortsett lägger sig på pucken och sedan ställer sig upp o åker vidare med pucken
  • Att spela mot datorn (speciellt challengena i HUT) är helt hopplöst då det inte går att ta pucken
  • spelarna är som långtradare o det tar 5 sekunder att snurra ett halvt varv

Återkommer om 30 min med 5 nya punkter

1. Fingerar finfint
2. Kör inte den så ingen kommentar
3. Du får planera bättre
4. Du får bli bättre. Utklassar även Superstar målmässigt, enda svåra är att få de att ta utvisningar.
5. Du har för dåliga spelare.
Citera
2017-11-18, 14:10
  #155
Medlem
Såg att det går att köpa på xbox för 350 spänn, värt?
Citera
2017-11-18, 14:58
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Såg att det går att köpa på xbox för 350 spänn, värt?

Xbox One? Värt priset alla dagar i veckan!

Xbox 360? Inte alls värt skulle jag säga!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback