Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-06-04, 11:03
  #13
Medlem
ahwlhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanelkaka
Skönt! Jag hade på känn att det "bara" var vanföreställningar och paranoia.
Jävligt att du ska behöva dras med det.

Jag tror ju att det första som poppar upp i huvudet är sanning så det är där det blir konstigt. Jag har ju egentligen ingen aning
Citera
2017-06-06, 22:06
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ahwlh
Jag vet inte vad jag ska göra eller säga. Det är något fel på honom. Han blir som en annan människa när kompisar är över för han använder deras energier till att ljuga. Den enda han vågar spela maktspel på är mig.. Jag bor vanligtvis inte vid honom men brukar åka hit när jag är på bra humör och alltid så fort jag kommer därifrån mår jag så mycket bättre men alla tankar om hur han trycker ner mig hemsöker mig tills jag är säkert hemma. Igår så körde han upp en sak mot strupen på mig och skulle fråga mig en sak, jag tog upp det med honom sen var det okej men ett tag senare när vi går in från grillen så går han bakom mig och klipper med saxen som för att säga "jag går bakom dig med saxen nu och det finns inget du kan göra åt det" eller nåt. Han vågar bara vara nedlåtande mot mig och det tär på mig. Jag har varit deprimerad länge och jag orkar inte med hur han beter sig. Han är ju en energi tjuv så han kanske inte pratar för att jag mår dåligt? Är allt mitt fel? När jag har ångest trycker han ner mig, när jag är tystlåten är han det med och när jag känner mig glad pratar han på glattan vilt. Vad fan ska jag göra?

Visa dig inte svag. Då känner gubbfan att du är krossad och hans sadism är vunnen. Ignorera honom, har du med honom att göra ha med en bra grabb. Människor som trycker ner andra mår oftast dåligt själva å.
Citera
2017-06-18, 19:53
  #15
Avstängd
Om det känns obehagligt att vara i hans närhet bryter du kontakten om du har möjlighet. Man har inget ansvar att hänga med sina päron om dom är taskiga. Men ta ett rejält snack med honom först och berätta om dina känslor, sen tar du beslutet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback