Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-28, 08:01
  #13
Moderator
fredrik686s avatar
Medicin och hälsa --> Konspirationer och alternativa teorier
/Moderator
Citera
2017-05-29, 00:06
  #14
Medlem
Att läkemedel har biverkningar är inget konstigt och de är ok att sälja så länge bolagen inte försöker mörka. P-piller innehåller starka hormoner och att folk tar dessa frivilligt är märkligt, men var och en för sig antar jag.

Det finns dock exempel på tvångsmedicineringar av äldre och psykiskt sjuka av preparat som inte är godkända eller där läkemedelsbolagen medvetet mörkar och det är naturligtvis oacceptabelt. Risperidon är ett exempel på ett sådant preparat:

http://www.nytimes.com/2013/11/05/bu...ting-case.html
__________________
Senast redigerad av GusMancuso 2017-05-29 kl. 00:08.
Citera
2017-05-31, 21:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Jag beklagar din systers sjukdom, hoppas det går bra för henne. Det jag undrar är hur du kan vara så tvärsäker på att ingen har anlag?
För att ingen har haft det.

Ingen har dött i förtid!

Både från mammas och pappas sida har man levat i 85 - 100 år.

Megalänge med andra ord!
Citera
2017-05-31, 21:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Ta av dig foliehatten. Vad har du för utbildning att avgöra detta? Är det en åsikt du bara drar fram ur din hatt helt utan underlag? Att man har anlag för cancer innebär inte att man får det. Det kan t.ex vara att man har en dubbel risk från 2 till 4% risk, dvs en majoritet med anlag utvecklar ändå inte cancer. Det är möjligt att p-piller ger en förhöjd risk, eller så är det inte så.
Jag har ingen särskild utbildning men hade jag haft det så skulle jag bog vara lärd i fel riktning, för jag tror inte att dagens utbildning är nyttig för en!

Naiv har jag aldrig varit och det har hjälpt mig att förstp hur smutsig världen faktiskt är.

Man kan liksom inte utveckla läkemedel med så kraftiga biverkningar för att sen säga att "din jävla idiot läste du inte bipackssedeln???"

"Nej"
- "men skyll dig själv då!!!"

Du förstår, det håller inte.

Med så sjuka biverkningar så ska man portas från marknaden och ställas inför rätta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback