Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-25, 02:29
  #1
Medlem
Som ni vet går vi mot ett samhälle med mer våld och flera våldtäkter. Kom igen nu, vi vet ju alla vad detta beror på. Men det är inte topic här. Däremot är frågan om hur vi ska försvara oss mot detta våld topic. Med gällande lagstiftning är möjligheterna begränsade. För de mest godtrogna åtminstone.... Kriminella har alltid frikort till vapen och våld, för de bryr sig inte.

Tjejer om ni blir angripna hur planerar ni att försvara er? Hur kan ni vara säkra på att ert självförsvar inte vänds mot er själva? Låt höra!

Jag vill återigen förmedla ett klipp som visar knivens farlighet. Kniven kan köpas överallt. Tycker ni verkligen att det är fel att laglydiga medborgare får försvara sig med skjutvapen mot kriminella? Varför, i så fall?

https://youtu.be/Y49rv3QBtkk

Det är hög tid att omvärdera sossepolitiken nu, och skydda oss själva, eller hur?
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-05-25 kl. 02:48.
Citera
2017-05-25, 02:37
  #2
Medlem
VelvetReds avatar
Att propagera för detta på flashback är att "preach to the choir".

Jag är redan osäker som det är där jag bor. Och ja, jag är på "den rätta sidan". Jag är emot globalism, och förespråkar nationalism.

Kan väl även säga att, nej, jag vet faktiskt inte hur jag skall försvara mig. Så jag satsar på att undvika farliga situationer helt enkelt.
Citera
2017-05-25, 02:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Att propagera för detta på flashback är att "preach to the choir".

Jag är redan osäker som det är där jag bor. Och ja, jag är på "den rätta sidan". Jag är emot globalism, och förespråkar nationalism.

Så bra. Bland kvinnor är det nog inte "preach to the choir"...
Citera
2017-05-25, 02:41
  #4
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Så bra. Bland kvinnor är det nog inte "preach to the choir"...

Inte allmänt, nej. Det märker jag själv. Men ditt budskap kommer inte nå fram enbart genom att postas på flashback.

Det är många kvinnor som ser detta forum som "rasistiskt".
Citera
2017-05-25, 02:44
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Inte allmänt, nej. Det märker jag själv. Men ditt budskap kommer inte nå fram enbart genom att postas på flashback.

Det är många kvinnor som ser detta forum som "rasistiskt".

Allmänt kan inlägget betraktas som en varningssignal riktad till båda kön. Kvinnor som missar detta eller inte lyssnar får skylla sig själva.

Topic: hur försvarar du dig när du blir överfallen? (Inte om, utan när...)
Citera
2017-05-25, 02:48
  #6
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Allmänt kan inlägget betraktas som en varningssignal riktad till båda kön. Kvinnor som missar detta eller inte lyssnar får skylla sig själva.

Topic: hur försvarar du dig när du blir överfallen? (Inte om, utan när...)

Jag har ett undvikande beteende som "försvar". Går inte ut om nätterna t.ex.

Om det väl skulle hända så är jag som ett lamm inför slakt antar jag. Bästa jag kan göra är väl att skrika och kämpa emot bäst jag kan.
Citera
2017-05-25, 02:53
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag har ett undvikande beteende som "försvar". Går inte ut om nätterna t.ex.

Om det väl skulle hända så är jag som ett lamm inför slakt antar jag. Bästa jag kan göra är väl att skrika och kämpa emot bäst jag kan.

Att undvika riskabla tider och platser är grundläggande. Mycket bra! Men om du råkar ut för en situation så låter du det hända? Om du var tränad med pistol exempelvis, hur skulle detta fördela oddsen mellan dig själv och någon som ville förstöra ditt liv genom att sticka kuk eller kniv i dig?

Varför är svenska kvinnor så negativa till självförsvar med vapen? Detta är ju definitionen av jämställdhet?

PS. Du begränsar ju ditt liv med din taktik?
Citera
2017-05-25, 02:57
  #8
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Att undvika riskabla tider och platser är grundläggande. Mycket bra! Men om du råkar ut för en situation så låter du det hända? Om du var tränad med pistol exempelvis, hur skulle detta fördela oddsen mellan dig själv och någon som ville förstöra ditt liv genom att sticka kuk eller kniv i dig?

Varför är svenska kvinnor så negativa till självförsvar med vapen? Detta är ju definitionen av jämställdhet?

PS. Du begränsar ju ditt liv med din taktik?

Nej, nu missförstod du mig. Jag skulle inte låta det hända. Jag skrev at jag skulle skrika och kämpa emot. Det innebär att det försvårar för förövaren och påkallar uppmärksamhet till andra som eventuellt befinner sig i min närhet.

Jag är inte negativ till självförsvar. Jag kan gärna ha pepparspray i handväskan, men någon kniv eller pistol bär jag inte.

Kan eventuellt tänka mig en kniv, men inte mer än så.
Citera
2017-05-25, 03:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Nej, nu missförstod du mig. Jag skulle inte låta det hända. Jag skrev at jag skulle skrika och kämpa emot. Det innebär att det försvårar för förövaren och påkallar uppmärksamhet till andra som eventuellt befinner sig i min närhet.

Jag är inte negativ till självförsvar. Jag kan gärna ha pepparspray i handväskan, men någon kniv eller pistol bär jag inte.

Kan eventuellt tänka mig en kniv, men inte mer än så.

Du verkar vettig för att vara kvinna. Men om ingen hör dig eller vill hjälpa dig så är det tyvärr ganska kört. Pepparsprayen skulle med stor sannolikhet kunna vändas mot dig själv. Samma sak med kniven. Det enda som skulle kunna rädda dig vore ett skjutvapen, om du visste hur man skulle använda det. Pepparspray, batong, kniv, och pistol är olagliga att bära på sig på allmän plats. Skulle du ta chansen ändå? En som attackerar lär ju inte polisanmäla?

Misstolka mig inte nu. Jag försöker hjälpa er nu. För den här sommaren lär bli ett helvete för svenska kvinnor.
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-05-25 kl. 03:09.
Citera
2017-05-25, 03:10
  #10
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du verkar vettig för att vara kvinna. Men om ingen hör dig eller vill hjälpa dig så är det tyvärr ganska kört. Pepparsprayen skulle med stor sannolikhet kunna vändas mot dig själv. Samma sak med kniven. Det enda som skulle kunna rädda dig vore ett skjutvapen, om du visste hur man skulle använda det. Pepparspray, batong, kniv, och pistol är olagliga att bära på sig på allmän plats. Skulle du ta chansen ändå? En som attackerar lär ju inte polisanmäla?

Misstolka mig inte nu. Jag försöker hjälpa er nu. För den hör sommaren blir ett helvete för svenska kvinnor.

Vad menar du med "vettig för att vara kvinna"? Ser du ner på mig på grund av mitt kön på samma sätt som muslimerna gör?

Varför skulle inte ett skjutvapen kunna användas emot mig på samma sätt som en kniv eller pepparspray?
Citera
2017-05-25, 03:17
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Vad menar du med "vettig för att vara kvinna"? Ser du ner på mig på grund av mitt kön på samma sätt som muslimerna gör?

Varför skulle inte ett skjutvapen kunna användas emot mig på samma sätt som en kniv eller pepparspray?

Jag ser inte ner på dig personligen som kvinna. Däremot så har svenska kvinnors röst kapats av radikala feminister. Tyvärr har jag inte hört speciellt många protester från normala kvinnor. Då spiller det tyvärr över på er också...

En pistol är mer effektiv, och är även lättare att hantera mot en angripare. Jag är själv en mycket erfaren skytt, så jag vet vad jag talar om. En pistol låter dig dessutom hålla avståndet till en angripare. Kolla videoklippet i trådstarten. Står du närmare än sju meter mot någon som har kniv så kan det vara ganska kört. Även om du har en pistol...
Citera
2017-05-25, 03:18
  #12
Avstängd
Suck. Har du inte sett tillräckligt många diskussioner i det här ämnet för att inse att i slutändan har ni vapenliberaler bara ett enda argument kvar att komma med? - "Jag vill ha ett vapen och ni som säger att jag inte får ska bara hålla käften".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback