Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-27, 12:49
  #37
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Bara för att vi har teknik som gör att vi kan kommunicera globalt är vi inte mindre tribalistiska för det. Vi vurmar för människor som är som oss själva, som delar samma kultur och värderingar. Så är det med det. Allas lika värde är bara en fras som används för att signalera godhet till ingruppen. I verkligheten värderar vi människor olika, därför klingar vänsterns alla lika värde falskt.

Ja precis, jag förklarade ju just det i det översta stycket i inlägget du citerade:

Citat:
Jodå det är klart att folk bryr sig, inte alla givetvis. Det du närmar dig i ditt inlägg är tyvärr helt sant, om ett "gäng" blir mördade i t.ex Paris, UK, Norge så byter var och varannan människa som tror på "allas lika värde" på t.ex Facebook ut sin vanliga profilbild mot ett filter av det rådande landets färger. Detta blir givetvis ett jävla hyckleri eftersom dom allra flesta aldrig ens skulle komma på tanken att ändra sin profilbild när t.ex 150 människor bor ich blir "terrormördade" i "fel land" (MENA typ), och därmed är dom inte lika mycket värda.
Citera
2017-05-27, 12:55
  #38
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Ja precis, jag förklarade ju just det i det översta stycket i inlägget du citerade:
Men du sa aldrig att det är den klassiska dubbelmoralen? Man har en standard för en del, och en annan för andra. När det gäller samhället gäller också vi och dom. Vi som sympatiserar med vårt sätt och de som inte håller med.
I Sverige gäller det särskilt kvinnor, som har en standard, medan man vill hålla män till en annan. Ända uppifrån regeringsnivå.
Citera
2017-05-27, 13:03
  #39
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Men du sa aldrig att det är den klassiska dubbelmoralen?

Slutar svara dig om du inte kan stila till dig. Varför skulle jag säga det???? Jag skrev ju redan: "Detta blir givetvis ett jävla hyckleri ......"
Citera
2017-05-27, 13:50
  #40
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarzan70
På ett sätt tror jag man kan säga att det handlar om "Daddy issues". Man kan säkert hitta flera förklaringsmodeller men jag har en som jag sett på nära håll..

Frånskild pappa behandlar sin enda dotter som en prinsessa vid de tillfällen de träffas. Lov och långhelger med pappa är dagar när man hela tiden står i fokus i en sorts trygg rosa prinsessbubbla.

Å sen blir dom så vuxna att dom konfronteras med riktiga män utanför den trygga bubblan.

Bortskämda å med noll omdöme går dom på några rejäla nitar. Efter en chockartad start i den verkliga världen finns där en grund för att misstänksamheten å hatet mot män tar över..

"Daddy issues" är nog fel. Kakan Hermanssons farsa verkar ha brytt sig väldigt mycket om henne och gör fortfarande. Snarare har de rent allmänt attitydproblem, om du med "feminister" syftar på kvinnor som inte vill ha jämlikhet utan bara vända på förtryckarrollerna.
Citera
2017-05-27, 21:31
  #41
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
"Daddy issues" är nog fel. Kakan Hermanssons farsa verkar ha brytt sig väldigt mycket om henne och gör fortfarande. Snarare har de rent allmänt attitydproblem, om du med "feminister" syftar på kvinnor som inte vill ha jämlikhet utan bara vända på förtryckarrollerna.
Men som en renhårig autist kommer hon själv inte se det förrän det är för sent...
Jag trodde Bard skulle få rätsidan på henne, men hon är fast, dels i sin kropp, sitt liv och sina vanföreställningar.
Citera
2017-05-30, 10:06
  #42
Medlem
Väldigt många feminister numera verkar beskriva allt möjligt som inte ger dem en flott entrébiljett som "Farsan". farsans samhälle, personer som snackar som farsan, kulturvärlden eller jobbet ses som en snårskog av självgoda och anti-kvinnliga farsor, litteratur, musik och vetenskap före de allra senaste årtiondena är "Farsans värld" osv. Dehy är en oerhört använd trop, delvis förstås för at den är lätt att uppfatta och ta till sig men inte kräver några närmare definitioner.

Man kan verkligen fråga sig vad det här säger om yngre feministers fadersrelation, men uppriktigt sagt tror jag att Linda Skugge, Natalia Kazmierska, Liv Strömquist, Zara Larsson m fl hade valt att använda den här retoriken oavsett hur deras egna verkliga fadersrelationer sett ut. Feminister numera ger ofta sken av att tala om sin egen bakgrund när det i själva verket är en frihandsteckning för att få fram slående argument. Empirin bakom spelar ingen roll.
Citera
2017-05-30, 23:05
  #43
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Väldigt många feminister numera verkar beskriva allt möjligt som inte ger dem en flott entrébiljett som "Farsan". farsans samhälle, personer som snackar som farsan, kulturvärlden eller jobbet ses som en snårskog av självgoda och anti-kvinnliga farsor, litteratur, musik och vetenskap före de allra senaste årtiondena är "Farsans värld" osv. Dehy är en oerhört använd trop, delvis förstås för at den är lätt att uppfatta och ta till sig men inte kräver några närmare definitioner.
Haha, på riktigt? Hela Sverige är ett MPC-skämt...

FUCK YOU DAD!
Citera
2017-05-31, 09:27
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Haha, på riktigt? Hela Sverige är ett MPC-skämt...

FUCK YOU DAD!

MPC? En av alla tusentals nya webbonyms, antar jag.
Citera
2017-05-31, 13:51
  #45
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
MPC? En av alla tusentals nya webbonyms, antar jag.
Ett forum för för rasistiska kroppsbyggande bögar

http://mpcdot.com/
Citera
2017-05-31, 13:57
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Ett forum för för rasistiska kroppsbyggande bögar

http://mpcdot.com/


Det kanske är en konstnärlig och mediekritisk installation.
Citera
2017-06-01, 21:04
  #47
Medlem
Djupfryss avatar
De flesta irrläror drivs ofta utav personer som lider av brist på självförtroende, troligen bottnat antingen i en för stark föräldrapåverkan eller avsaknad av en sund föräldrarelation. Feminister och övrigt vänstepatrask är väl typexempel på den senare sorten medan religiösa dårar är typexempel på den förra.
I grunden är de samma skrot och korn. Svaga individer med svaga föräldrar som likt lämlar fullständigt offrar sin identitet i hopp om att få visa sina gula framtänder i 15 minuter. Oavsett om det innebär död för dem själva eller den egna gruppen.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback