2017-05-24, 21:19
Medlem
Ska installera en Bitcoin wallet och just när jag förstått hur det går till och ska ladda ned en wallet så blir det error i Google app store och det står bara så här:

Du har inte använt appen Google Play Butik (den vita ikonen som ser ut som en shoppingväska) på enheten med det här e-postkontot.

Har tittat på varenda kvadratmilimeter på skärmen och hittar INGEN ikon som ser ut som en shoppingväska?! Hur ska jag göra? Måste man använda en speciell webbläsare för att använda appen Google Play Butik? Jag ser ju inte ens appen? Eller vad gör jag för fel?
Citera
2017-05-24, 21:45
Medlem
4yoonlys avatar
Ingen aning... men antingen har du köpt en kina telefon utan google play... eller så har du hoppat över guiden i början som synkar upp dig...

Har du förut utan problem laddat appar förut i "google play"? och detta meddelande helt plötsligt dök upp eller vad?

Vad är det för modell på telefonen om jag får fråga?
Citera
2017-05-24, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Ingen aning... men antingen har du köpt en kina telefon utan google play... eller så har du hoppat över guiden i början som synkar upp dig...

Har du förut utan problem laddat appar förut i "google play"? och detta meddelande helt plötsligt dök upp eller vad?

Vad är det för modell på telefonen om jag får fråga?

Det är alltså datorn jag har problem med, inte telefonen, föredrar att arbeta vid datorn, men det är klart, jag kan ju testa telefonen.
Citera
2017-05-24, 22:37
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Det är alltså datorn jag har problem med, inte telefonen, föredrar att arbeta vid datorn, men det är klart, jag kan ju testa telefonen.

Chrome måste jag nog ändå säga är bäst att använda när det gäller Google Apps. Vad hände när du trycker på Gmail som exempelvis? är det samma Gmail du hamnar på som du har på din telefon?

Men som du säger, testa på telefonen... fungerar det inte där heller så har du svaret... (eller ja inte riktigt men du vet att det inte är din dator/webbläsare)...

Men hur som helst ikonen är ingen "shopping bag" det är en "play" knapp i 3 färger och ligger lite i offset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in