Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2017-12-17, 17:46
  #97
Medlem
Klart det finns sådana tjejer, men de är få. Den stora majoriteten får inte ut någonting av porr och kollar därför inte heller.
Citera
2017-12-25, 17:13
  #98
Medlem
JohanLiljegrens avatar
Att kvinnor/tjejer kollar på porr har länge varit tabu att diskutera. Det har alltid hetat att bara män gör det. Det tabut har stegvis försvunnit men resultatet, har bemötts med förvåning och olika typer av ursäkter. Jag kommer ihåg vid millenieskiftet när internetporren började slå igenom, som enskilt fenomen i samhället. Då erkändes det att kvinnor surfade på såna sajter. Den konsumtionen bortförklarades dock med att dom bara ville jämföra sig själva, med kvinnorna på bilderna.

Nu har det blivit svårare att dölja den konsumtionen, när såväl forskning som personliga vittnesmål visar på motsatsen. Sedan kan jag förstå avigheten mot mainstreamporren. Så som den ser ut och så mycket skit som densamme producerar, så förstår jag konsumentens stora besvikelse över innehållet. Men så finns det alternativ och alla kvinnor tänder inte på exakt samma sak, vilket är mänskligt.

Jag minns när jag för omkring tio år sedan såg en debatt i Kvällsöppet i TV4. Där var Private's VD Berth Milton med och diskuterade sitt aktieköp i något fotbollslag. Frågan om huruvida porr var av män för män, dök naturligtvis upp med tanke på Miltons yrke. På det svarade Berth följande:

"Jag har varit på filminspelningar med kvinnliga regissörer och manusförfattare. Det jag har sett har inte skiljt sig särskilt mycket från vad män producerat. Detta för att kvinnor och män är skapta lika och omvänt."

Vad jag kan läsa ut ur hans kommentar, så handlar det mest om fokus i filmerna. De flesta filmerna riktar sig till en manlig publik, även om både män och kvinnor tittar. Däremot vill kvinnorna ha mer fokus på männen och inte bara se stönande kvinnor som ropar "oh yeah, fuck yeah" hela tiden. Vilket i sin tur framgår av inläggen ovan i den här tråden. Inget konstigt med det anser jag.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback