Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-27, 11:39
  #13
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är väl mest detta slitna look som nu alla missbrukare får förr eller senare. Vid vissa grejer går det bara snabbare. Alkisar sett till många andra har ju ett längre förfall så de nu är med och märks längre. Men det då är över ganska abrupt för många heroinister så de inte ens hinner gå ner sig så mycket innan de "feldoserar".

Alkohol sliter på lever, njurar, hjärta och hjärna, gör huden plufsig etc. En halv kvarting om dagen i några år lär ju slita betydligt mer än ett par hundra mg kodein dagligen under samma tid eller en joint dagligen.
Citera
2017-05-28, 17:32
  #14
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BroderQuetzalcoatl
Hur är det med opiater om man lever friskt i övrigt? De är i stort sätt de enda jag gillar med jämna mellanrum förutom enteogener. (svamp, meskalin)

Formar de utseendet på något sätt?

Droger överlag som är kraftigt beroendeframkallande är nog värst för utseendet eftersom ditt liv får helt andra prioriteringar av ett missbruk. Så metamfetamin, opiater, kokain, alkohol osv skulle jag säga.

Tar du dock opiater med "jämna mellanrum" som du säger så är det lungt. Ett försiktigt bruk av droger oavsett substans kommer inte påverka utseendet.

Utseendet hos missbrukare påverkas främst av livsstilen i många år. Nyktra hemlösa, tror det finns några , ser nog heller inte så fräsha ut.
__________________
Senast redigerad av smellyproof 2017-05-28 kl. 17:51.
Citera
2017-05-28, 18:37
  #15
Medlem
Bluepants avatar
Det är främst missbruket/livsstilen. Talar vi någon/några gånger i veckan skulle jag säga att alkohol påverkar absolut mest. Många 40-50 åringar kan man se direkt att de är lite för förtjusta i vinet även om de kanske aldrig missbrukat/druckit dagligen.

Vid daglig användning, om man sköter kost, hygien m.m. så är det enbart sådant som specifikt sliter starkt på organen som påverkar. Dvs. endast alkohol, stimulanter m.m. Cannabis, opiater, hallucinogener m.m. påverkar inte utseendet ö.h.t oavsett hur mycket de används.
Citera
2017-05-31, 11:56
  #16
Medlem
angestmannens avatar
Heroin påverkar av någon anledning utseendet väldigt lite om man sköter sig någolunda, äter, sover, tvättar sig. Har träffat bekanta som varit heroinister i 20-30 år, och de ser ut som de inte åldrats alls, som de blivit balsamerade. MEN alla de andra är döda så jämförelsen haltar. Just sayin.
Citera
2017-05-31, 12:12
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Heroin påverkar av någon anledning utseendet väldigt lite om man sköter sig någolunda, äter, sover, tvättar sig. Har träffat bekanta som varit heroinister i 20-30 år, och de ser ut som de inte åldrats alls, som de blivit balsamerade. MEN alla de andra är döda så jämförelsen haltar. Just sayin.

Haha ja dom har i princip legat i dvala under hela missbruket, kroppen går på låg varv. Undantag vid abstinens som stressar kroppen enormt, men det är ingenting emot tjackisarna som ständigt stressar kroppen.
Citera
2017-05-31, 12:27
  #18
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Alkohol sliter på lever, njurar, hjärta och hjärna, gör huden plufsig etc. En halv kvarting om dagen i några år lär ju slita betydligt mer än ett par hundra mg kodein dagligen under samma tid eller en joint dagligen.

En halv kvarning utslaget över en hel dag är rätt lite, känner ingen alkis som klarar sig på såpass lite det är typ 4 små glas vin om dagen, vilket är vad varannan fransk dam över 50 nog får i sig. När jag själv söp som mest tryckte jag nog i mig 2 helrör dagligen i ett par år men ser fortfarande hyfsat ung ut för min ålder, även om jag haft tur.

Joint om dagen däremot medför risk för tovigt hår, färggranna kläder och symptom på b-vitaminbrist.
Citera
2017-05-31, 12:30
  #19
Medlem
Frawjons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
En halv kvarning utslaget över en hel dag är rätt lite, känner ingen alkis som klarar sig på såpass lite det är typ 4 små glas vin om dagen, vilket är vad varannan fransk dam över 50 nog får i sig. När jag själv söp som mest tryckte jag nog i mig 2 helrör dagligen i ett par år men ser fortfarande hyfsat ung ut för min ålder, även om jag haft tur.

Joint om dagen däremot medför risk för tovigt hår, färggranna kläder och symptom på b-vitaminbrist.

Jag kan också supa jättehårt utan att någon ens anar att jag gör det, men det är genetiskt.
Citera
2017-05-31, 12:48
  #20
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Jag kan också supa jättehårt utan att någon ens anar att jag gör det, men det är genetiskt.

Troligen även könsbundet, det är tragiskt när ens kvinnliga kompisar går ned sig, trots att man vandrat samma väG. Med det sagt så undrar man ju hur stora tumörer ens lever har...
Citera
2017-05-31, 18:55
  #21
Medlem
är ju metha i en del tjack i sverige.. mår skitdåligt när man kliver av det med
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback