2017-05-24, 15:00
Medlem
ENTPs avatar
Som rubriken, vad är egentligen grejen med fenomenet sliders i USA? Det vill säga, istället för att man äter en lagom hamburgare var så får du tre-fyra stycken små, which makes no sense.

Någon som vet eller vill bjuda på en spekulation?
Citera
2017-05-24, 15:08
Medlem
MonkMans avatar
Jag alskar fan sliders och andra typer av mini-hamburgare. Jag skulle vilja havda att du far en mer perfekt smak av en HEL burgare nar du ater en mini-hamburgare. Det ar kanske nagon form av placebo men jag tycker faktiskt det ar godare, broden ar oxa mycket godare, inte sa slabbigt lixom. Blev lite rorigt nu nar jag forsoker satta ord pa en ganska obskyr smakupplevelse men du borde testa. Gor ett gang olika sma-burgare med lite olika saker pa nagon kvall, mer variation och mer smaker pa en och samma sittning. Tjo!
Citera
2017-05-24, 15:51
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTP
Som rubriken, vad är egentligen grejen med fenomenet sliders i USA? Det vill säga, istället för att man äter en lagom hamburgare var så får du tre-fyra stycken små, which makes no sense.

Någon som vet eller vill bjuda på en spekulation?

För mig hamnar sliders i samma kategori som snittar, tapas, oliver, ostbitar, nötter osv.

Det är väl ingen som serverar sliders som en huvudrätt vid sittande bord utan det är väl tänkt som en av många rätter på t.ex en buffé eller som en smårätt a la Tapas.
Citera
2017-05-24, 16:36
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
För mig hamnar sliders i samma kategori som snittar, tapas, oliver, ostbitar, nötter osv.

Det är väl ingen som serverar sliders som en huvudrätt vid sittande bord utan det är väl tänkt som en av många rätter på t.ex en buffé eller som en smårätt a la Tapas.

Ja det är på det stället som det serveras generellt i USA med. Det fina med sliders överlag är ju att man kan kombinera och ta olika typer istället för en stor med samma sak på. Ser inte riktigt vad som skulle vara problemet med det (mer än att det alt skulle kunna bli lite väl mycket bröd).
Citera
2017-05-24, 23:50
Bannlyst
Grejen med sliders är som med allt inom marknadsföring. Att försöka komma in med något nytt på marknaden.

Visst är sliders "söta", men gillar man burgare ska man tvi och ve dessa!
Senast redigerad av Nassegorang 2017-05-25 kl. 00:49.
Citera
2017-05-25, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nassegorang
Grejen med sliders är som med allt inom marknadsföring. Att försöka komma in med något nytt på marknaden.

Visst är sliders "söta", men gillar man burgare ska man tvi och ve dessa!

"Något nytt"?
Sliders har serverats sedan slutet av 70-talet.
Citera
2017-05-25, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
"Något nytt"?
Sliders har serverats sedan slutet av 70-talet.

I dare you motherfucker!

Säg ett normalt hamburgerhak där sliders ingår på menyn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in