Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-24, 13:43
  #1
Medlem
Hej läst mycket om folket som har anmärkningar men kan skaffa fiber utan problem.
jag har kronan men letar efter något företag som kan leverera adsl, jag kollar med ett par men dom vill ha 6 månader i förskott, jag behöver troligen inte internatet mer än 4 månader för tillfället så att ge dom ca 3000 för 4 månader känns lite väll. jag har jobb mm så jag har inga problem med betalningar.
Citera
2017-05-24, 13:48
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woobie
Hej läst mycket om folket som har anmärkningar men kan skaffa fiber utan problem.
jag har kronan men letar efter något företag som kan leverera adsl, jag kollar med ett par men dom vill ha 6 månader i förskott, jag behöver troligen inte internatet mer än 4 månader för tillfället så att ge dom ca 3000 för 4 månader känns lite väll. jag har jobb mm så jag har inga problem med betalningar.

Om du har jobb så känns det ju inte precis som att det är något problem att pynta ut 3000kr. Det är ju inte precis så att pengarna försvinner - utan de används för dina månadshyror. Så vad är egentligen problemet?

Sen är ju min fråga, vilken typ av ADSL kostar 500kr i månaden?
Citera
2017-05-24, 13:53
  #3
Medlem
för det första verkar det inte som du läst. jag behöver det i 4 månader. ska jag sitta och betala för 2 månader jag inte behöver då?

för det andra kostar inte bara abonemanger pengar utan också modemet. brukar liga nånstans på 3-400 i månaden allt tillsamans.
Citera
2017-05-24, 14:02
  #4
Medlem
Att företag kräver 6mån bindningstid är för att det är en del arbete att starta igång, eventuell support och annat som kan tänkas kosta pengar innan man kan räkna hem vinst.

Att det är förskott beror på att de inte vill ha osäkra fodringar .
Citera
2017-05-24, 14:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingenjör
Att företag kräver 6mån bindningstid är för att det är en del arbete att starta igång, eventuell support och annat som kan tänkas kosta pengar innan man kan räkna hem vinst.

Att det är förskott beror på att de inte vill ha osäkra fodringar .

Om det va sant hur kommer det då sig att ett 10 tal bolag erbjuder fiber till skuldsatta utan att blinka?
Citera
2017-05-24, 14:20
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woobie
Om det va sant hur kommer det då sig att ett 10 tal bolag erbjuder fiber till skuldsatta utan att blinka?

Kan du inte välja ett av dessa bolag då?

DSL är lite annorlunda, kan krävas arbete i DSLAM och närmaste telestation.
Fiber är ofta färdiga fastighetsnät utanför telefonnät.

Finns inte fiber indraget kan du räkna med att få stå för installation upfront samt många månaders tjänsteleverans.
Citera
2017-05-24, 14:25
  #7
Medlem
Ptolemaioss avatar
Du har ju redan visat dig ekonomiskt opålitlig på något sätt iom. din betalningsanmärkning/-anmärkningar.

För företagen betyder det att de eventuellt inte får betalt för sina tjänster, samt ev. omkostnader så som inkasso och kronofogden. Att begära förskottsbetalning för sex månader låter som en rimlig deal för att ta denna risk för dem.
Citera
2017-05-24, 14:37
  #8
Moderator
Protons avatar
0.02 - Trådstart och forumval.

Övriga dator- och IT-diskussioner --> Nätverk: fasta förbindelser
/Moderator
Citera
2017-05-24, 14:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptolemaios
Du har ju redan visat dig ekonomiskt opålitlig på något sätt iom. din betalningsanmärkning/-anmärkningar.

För företagen betyder det att de eventuellt inte får betalt för sina tjänster, samt ev. omkostnader så som inkasso och kronofogden. Att begära förskottsbetalning för sex månader låter som en rimlig deal för att ta denna risk för dem.

Detta är ICKE frågan. hur vet du att det är JAG som satt mig i sittsen. min mamma är alkoholist och köpte en massa saker i mitt namn innan jag fylle 18. från det jag va 18 har jag varit hos kronan, inget företag vill ens ta i det att jag inte hade köpt sakerna. så du kan ta ditt skit snack och dra.
Citera
2017-05-24, 15:01
  #10
Medlem
kimdah2002s avatar
Kör mobilt bredband i 4 månader, hur svårt kan det vara...
Citera
2017-05-24, 15:03
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Kör mobilt bredband i 4 månader, hur svårt kan det vara...

inte så svårt men 40g som är max använder jag up på en kväll.
hur svårt är det att inte skriva om man inte vill hjälpa?
Citera
2017-05-24, 15:08
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woobie
inte så svårt men 40g som är max använder jag up på en kväll.
hur svårt är det att inte skriva om man inte vill hjälpa?

Vem fan vill hjälpa någon som är så otrevlig som du när du svarar?

Och vad fan tror du Flashback är? En teleoperatör som kan hjälpa dig?

Sköt din ekonomi i framtiden så löser det sig. (där fick du ett gott råd och hjälp på vägen)
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback