Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-14, 07:18
  #169
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja upptäckte till min stora besvikelse att discoverys kanaler var tillbaka. Jag hade hellre haft kvar gratiskanalerna ett tsg till. Verkar som att dem kanske låter dem vara kvar veckan ut iallafall? Förutsätter att det är discovery som vikt ned sig, är det com hem som gjort det säger jag upp med dem. Discoverys "maffiametoder" ska inte uppmuntras.
Citera
2017-09-14, 18:37
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ja upptäckte till min stora besvikelse att discoverys kanaler var tillbaka. Jag hade hellre haft kvar gratiskanalerna ett tsg till. Verkar som att dem kanske låter dem vara kvar veckan ut iallafall? Förutsätter att det är discovery som vikt ned sig, är det com hem som gjort det säger jag upp med dem. Discoverys "maffiametoder" ska inte uppmuntras.

Håller med och det märker vi väl snart när ett mejl kommer i inboxen. Så länge som priset inte förändras så spelar det ingen roll för mig. Jag behövde ingen frivisning av C more och Viasat heller. Jag vill dock inte ha någon prishöjning av TiVo-tjänsten bara för att Discoverys kanaler är tillbaka. Inga höjda andra avgifter heller.
Citera
2017-09-16, 23:47
  #171
Medlem
Bedrövligt att CH/Boxer gav efter så snabbt. De skulle ha hållit ut ett halvår eller så. Då hade Kanal5 m.fl. skitkanaler förlorat så pass mycket reklamintäkter att Discovery hade tiggt om att få ingå i utbudet. Det blir spännande att se vem de går på nu. Sappa?
Citera
2017-09-17, 17:00
  #172
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av music4keep
Bedrövligt att CH/Boxer gav efter så snabbt. De skulle ha hållit ut ett halvår eller så. Då hade Kanal5 m.fl. skitkanaler förlorat så pass mycket reklamintäkter att Discovery hade tiggt om att få ingå i utbudet. Det blir spännande att se vem de går på nu. Sappa?
Var det verkligen dem som gav efter då? Kan lika gärna vara discovery som fick acceptera SH och Boxers bud tillslut. Måste ha tappat enormt med reklamintäkter när halva befolkningen inte kan se deras kanaler.
Citera
2020-02-26, 16:22
  #173
Medlem
Bla .J-la dynga.. Bytte just från Boxer/Comhem Nu ska det börja strula med ett gäng kanaler hos Telia https://www.telia.se/privat/tv/edr/f...fo_feb2020_B2C
Citera
2020-03-03, 13:31
  #174
Medlem
Telia släcker ner massa kanaler (Inget avtal med Discovery)

Telia meddelar idag att de släcker ner ett antal kanaler i sitt utbud.
Detta då man inte kommer överrens med Discovery.

Har man som jag, Telias Tv-paket Lagom så förlorar jag 30% av mina kanaler.
Men jag kan inte säga upp mitt avtal då jag har ett års bindningstid.

Vad får jag av detta då? Jo, tillgång till C-more i en månad.
C-more har jag sedan innan.

Är ju för fan pinsamt!

Eller vad tycker ni?
Citera
2020-03-03, 13:35
  #175
Medlem
grey.eagles avatar
Maktkampen fortsätter om vem som skall äga streaming i Sverige, alla borde bojkotta Telia.
Citera
2020-03-03, 14:40
  #176
Medlem
Knarkantarells avatar
Jag skulle ringa in och be om bättre kompensation, säg att du enbart skaffade det paketet för de kanalerna som har försvunnit. Hur kan du inte säga upp avtalet? När du skaffade avtalet så har du väl "rätt" till de kanalerna som fanns då?
Citera
2020-03-03, 15:30
  #177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkantarell
Jag skulle ringa in och be om bättre kompensation, säg att du enbart skaffade det paketet för de kanalerna som har försvunnit. Hur kan du inte säga upp avtalet? När du skaffade avtalet så har du väl "rätt" till de kanalerna som fanns då?

Jag har ringt in och pratat med dom.
Men såklart så står det i det finstilta att dom kan ändra innehållet. Så dom kommer undan med det.
Han som jobbade sa dp att jag skulle ha lite is i magen då situationen kanske löser sig snart.
Helt bedrövligt enligt mig.
Citera
2020-03-03, 16:37
  #178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe-Joe
Jag har ringt in och pratat med dom.
Men såklart så står det i det finstilta att dom kan ändra innehållet. Så dom kommer undan med det.
Han som jobbade sa dp att jag skulle ha lite is i magen då situationen kanske löser sig snart.
Helt bedrövligt enligt mig.

Håller med Riktigt surt =( Inte lite kanaler som försvinner direkt..

https://www.telia.se/privat/tv/edr/f...fo_feb2020_B2C
__________________
Senast redigerad av Tjonk 2020-03-03 kl. 16:45.
Citera
2020-03-03, 16:39
  #179
Medlem
Discovery har OS-rättigheterna och kan vara hur jävliga de vill i sin prissättning.

Först var det ComHem och nu Telia. Det kommer att bli likadant när andra bolagen ska förhandla med dem. Var så säkra.
Citera
2020-03-03, 17:31
  #180
Medlem
Klart du kan säga upp avtalet med omedelbar verkan.

Du har betalat för vissa kanaler enligt ditt avtal. Slutar Telia att leverera dessa kanaler så är det avtalsbrott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback