Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-24, 11:57
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redwoodmarin
Ts verkar ju inte behöva en tvåa. Han skriver ju uttryckligen att han ska bo själv.

Köp ettan, och få minimala kostnader.

Skulle du sedan i framtiden vilja bo större så köp större då. Kanske kommer det dröja 10 år, eller aldrig. Själv gick jag från en 1a till en 3a. 2a var en onödig mellanbostad jag aldrig hade behov av.

Att köpa en större och dyrare bostad än man behöver, är som att fundera på att köpa en cykel men istället köpa en tung lastbil för "det kan ju va bra o ha nångång, kanske, om man behöver flytta 4 ton grus".
Ens bostad är ju mer än en plats att bo på, kan ju va en hobby att ha tex trädgård och annat att pyssla med.

Fast hade jag vetat vad jag vet idag så skulle jag aldrig sålt min första bostad som var ett litet radhus på 3 rum och kök, skulle haft det kvar och hyrt det ut istället.
Citera
2017-05-24, 12:21
  #14
Medlem
Det är så klart TS som ska välja hur han vill bo. Men jag skulle råda dig att köpa en större etta, om du nu vill bo med ett rum och kokvrå. Det blir ju som att flytta in i ett litet studentrum, finns ju knappt utrymme för garderober, man får välja mellan att ha soffa eller säng.

Jag tror att priserna stiger även i din stad, men kanske inte lika snabbt som i min medelstora stad.

Du får berätta sen hur du gör, och säga om du trivs!
Citera
2017-05-25, 11:40
  #15
Medlem
Isnatts avatar
Jag har bott i allt från etta på 35 kvm till hus på 300kvm.
Bodde i två ettor när jag flyttade hemifrån och sen dess alltid större. Bor i tvåa nu och trivs väldigt bra.
Skulle verkligen rekommendera att köpa en tvåa direkt.
Livet i bostaden blir mycket bättre, att ha vänner över i en etta känns som att vara i sitt gamla pojkrum, att sova i ett sovrum gör mycket för sömnen osv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback