Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 03:02
  #1
Avstängd
Miljontals muslimer i Europa och säkert över 100 000 av Sveriges muslimer är redo att begå mass-slakt av vita, och många av dem planerar säkerligen attacker i skrivande stund. Antalet terrordåd kommer öka likt en mardröm under de kommande åren. Just nu har vi ungefär ett per månad, om ett par år kommer detta upgå till flera stycken i veckan tills vi tillslut är precis som mellanöstern med dagliga attacker där över 50 st dör varje gång. IS uppmanar till fler och fler attacker och hundramiljontals muslimer världen över sympatiserar med dem. Det är som cancerceller som växer i skrämmande fart. Vi går emot en mycket mörk framtid och nästa gång är det i Sverige som barn slits i bitar av spikbomber.

De kommer inte sluta tills de tagit makten över europa, vilket är deras ultimata mål med allting.

Självklart ska man inte gå runt och vara rädd, man kan dö i trafikolyckor också osv JAG vet allt det där, men det KOMMER smälla snart igen i Sverige, och inte vill man väl för fan få sin familj sliten i stycken i Islams namn, om man kunnit undvika det? Folktäta ställen eller events som tex konserter är höga riskzoner. Muslimernas senaste trend verkar också vara att sikta in sig på barn. De vill döda dina barn då våra barn är deras största hot.

Kommer ni låta era nära och kära besöka tex konserter och liknande hädanefter? Eller bryr ni er inte om det alls?
Citera
2017-05-24, 07:36
  #2
Medlem
crispy-lips avatar
Inte en chans att jag kommer tillåta det. Kommer förbjuda samtliga i min familj / vänskapskrets.
Citera
2017-05-24, 10:47
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av crispy-lip
Inte en chans att jag kommer tillåta det. Kommer förbjuda samtliga i min familj / vänskapskrets.

Dvs events eller folktata platser?
Citera
2017-05-24, 10:59
  #4
Avstängd
Hmm...
Vi drabbas av "muslimsk" terror, muslimerna är kända för att kontrollera sitt folk/sin familj/sina kvinnor med "sharia-lagar".
Du frågar om vi kommer "tillåta" våran familj att göra saker? Det rimmar illa...
Spelar ingen roll om man bara tänker på deras bästa, du har ingen rädd att förbjuda/ ta ansvar över vad någon annan gör, om dom vill ta risken (som förövrigt är minimal om man ser till totala konserter som gjorts och hur många som blivit drabbade) så får dom göra det.
Ja jag kommer "låta" mina nära och kära gå på events, vadå ska vi låsa in oss och leva tråkiga liv för att det kanske kommer en lastbil och kör på oss? Då måste vi ju sluta shoppa, äta ute, gå på fotbollsmatcher osv.
Sluta vara så rädd lol.
Citera
2017-05-24, 11:42
  #5
Medlem
Muslimer skrämmer mig. Alla muslimska länder är avföring, pga islam. Och dessa människor tillåts ta med orsaken in i europa???

Senaste muslimska terrordådet så var det en 22-årig arabisk ung man som var på en konsert för småflickor, där han sprängde sig själv och 22 oskyldiga flickor och barn.

Så jag och alla jag bryr mig om kommer nog undvika platser där det finns unga muslimska "män".

Att sedan våra politiker vägrar erkänna sambandet mellan terrordåd och 1) muslimer 2) mörkhyade unga män, det kommer inte gå ut över mig eller mina kära åtminstone. I Danmark dömdes visserligen helt nyligen en 1) muslim 2) mörkhhyad ung kvinna, för förberedelse till terrordåd genom självmordsbombning, så man kanske ska inkludera muslimska mörkhyade unga kvinnor också?

Ett bra liv får man långt borta från muslimer, och muslimska staten (IS). Även muslimerna själva lämnar sina dåliga muslimska länder, men orsaken till att deras länder är skit, islam, tar de med sig till oss. Tack för det alla muslimer.
__________________
Senast redigerad av BaronVonHager 2017-05-24 kl. 11:55.
Citera
2017-05-24, 12:16
  #6
Medlem
Spyrrans avatar
Jag tror inte lösningen är att man undviker platser där mycket folk befinner sig, och även ser till att ens nära och kära undviker det. Som det har varit hittills så har allt från kollektivtrafik, flygplatser till events och övriga folksamlingar drabbats av terrorattacker. Samtidigt som det är svårt att veta när och var terrorattacker kommer att inträffa.

Jag förstår dock varför det finns människor som känner rädsla och oro. Men man måste tänka på att ett av syftena med terrorism är att få folk att känna fruktan/rädsla. Samtidigt som det knappast är sunt att leva ett liv full av rädsla. och jag tror inte de flesta vill leva i en värld där rädsla dominerar heller. Terrorattacker kan vara en effektiv metod när det gäller att få folk att känna rädsla. Men om man låter rädslan ta över så har man på sätt och vis låtit terroristerna vinna. Det är ungefär som att låta sina barn få hemundervisning för att det har skett olika skolattacker. Visserligen har det bara skett en gång i Sverige, men man vet ju aldrig om det inträffar fler gånger. Men lösningen är fortfarande inte att leva sitt liv i rädsla, och undvika mycket här i livet för att det kan inträffa en terrorattack. Jag tror att det bästa är att man försöker leva sitt liv som vanligt. Så nej, jag kommer inte försöka "förbjuda" mina nära och kära att använda kollektivtrafik, gå på olika events, gå ut och handla i köpcentrum eller på gågator/shoppinggator och liknande.
Citera
2017-05-24, 13:21
  #7
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag är kristen och Gud är min livvakt så jag räds inga muslimska terrorister. Med detta dock inte sagt att jag inte har erhållit en större medvetenhet om de omgivningar jag rör mig i.

Det finns för mig större farhågor än terrorism, kriminalitet och social oro till följd av de utmaningar västvärlden står inför.

Jag vet dock grannar som räds att släppa ut sina döttrar på stan när de kommer upp i tonåren.
Citera
2017-05-24, 13:43
  #8
Avstängd
Självklart, risken att råka ut för något är fortfarande typ en på miljonen. Man begränsar inte livet utifrån dom oddsen.
Citera
2017-05-24, 15:53
  #9
Avstängd
micro113s avatar
Självklart - vuxna människor bestämmer själva var de vill gå och inte.
Citera
2017-05-24, 18:13
  #10
Medlem
crispy-lips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Dvs events eller folktata platser?

Events, konserter osv kommer jag förbjuda dem från att besöka. Dock svårt att förbjuda dem att vistas på alla folktäta platser, skulle nog i praktiken inte vara möjligt.
Citera
2017-05-25, 18:53
  #11
Medlem
Grejen efter sådana här dåd är ju att säkerheten höjs, så att det blir säkert svårare få in bomber på evenemang nu framöver.
man kommer säkert kolla på andra alternativ för att upptäcka sprängmedel osv
Citera
2017-05-25, 19:24
  #12
Medlem
loosecanons avatar
Absolut! Däremot bör man vara försiktigare. Observera var nödutgångarna är. Vara mer observant på miljön runtomkring en och avvikande beteende. Det är svårt att skydda sig mot extremister som är villiga att dö för sin sak genom att spränga sig själv i bitar. Detta kan ju inträffa precis vartsomhelst. Man borde undvika stora folksamlingar överlag i så fall. Men man kan inte gå runt och oroa sig så heller, utan måste leva som vanligt. Däremot bör man vara medveten om att det kommer ske igen, bara en tidsfråga, och därav bli mer observant på sin omgivning.

Oddsen för att dö i ett terrordåd är rätt låga. Lika stor som att få högsta vinsten i triss? Större sannolikhet att få en fallande tegelsten i huvudet från ett hustak och dö. Och vad är oddsen för det?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback