Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-17, 13:19
  #193
Medlem
FarbrorBerits avatar
Du vet vad v- och pösjeans är (fy fan vilka moden).
Citera
2018-10-17, 17:09
  #194
Moderator
Kyrpators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JT63
Mycket rätt men dockfilmerna och en annan massa trams var Tjeckiska. Men same same, det gemensamma var att skiten var från ett kommunistland eller en massa vänster-idioter som gjorde skräpet.

Det värsta var nästan de animerade abstrakta filmerna producerade av The National Film Board of Canada. För det mesta ingen handling, utan mera sådant som geometriska figurer som dansade runt eller löv som virvlade runt i blåsten under fem minuter. De var knappast avsedda som barnprogram från början, förmodligen var det elevarbeten från animationsutbildningen som SR hade fått köpa för en spottstyver. Rent tekniskt sett var det ju tecknad film. Och så härligt okommersiell, sedan.
Citera
2018-10-17, 17:31
  #195
Medlem
Chopmunken-Alvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxer
När du fått allt serverat från bostad till arbete som den bortskämda fjolla du är. Sen har du mage att klaga på "dagens ungdom" som kommer pissa på dig när du sitter och gaggar på hemmet.

Två tummar upp för det inlägget!
Citera
2018-10-17, 18:30
  #196
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Nu var jag inte gammal men kommer ihåg det bara för ville se Gomorron Sverige och det vara bara nyheter på TV den dagen.

1986, det fanns inget vettig på tv. Om du var hemma och var sjuk fanns språka på serbokroatiska att titta på. Hade man tur kunde dom sända en åse nisse film på söndagarna.

Om jag kommer ihåg ställde man in alla tv program den och sände andakt, när Olof Palme blev drabbad av ryggskott på Sveavägen

Dom gjorde upphåll med tv serien rederiet när estinoia gick under.
__________________
Senast redigerad av 53280 2018-10-17 kl. 18:41.
Citera
2018-10-21, 05:31
  #197
Medlem
Ajembacks avatar
Anita och Televinken...
Flipperspelande...
Spaceinvaders...
Citera
2018-10-21, 06:38
  #198
Medlem
Herkulesbigs avatar
Man vet du är född på 60/ 70 talet, när du berättade du surfade in på en sexsida. Då började den länka dig till en miljon sex sidor. Det gick ej stoppa det, utan de fortsatte drösa in. Enda sättet stoppa det, var dra ut telefonjacket (56 k tiden). Det fick mig sluta sexsurfa på nätet lol..
Citera
2018-10-21, 09:31
  #199
Avstängd
53280s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Man vet du är född på 60/ 70 talet, när du berättade du surfade in på en sexsida. Då började den länka dig till en miljon sex sidor. Det gick ej stoppa det, utan de fortsatte drösa in. Enda sättet stoppa det, var dra ut telefonjacket (56 k tiden). Det fick mig sluta sexsurfa på nätet lol..

Jag trodde sexsurfade gav dej insikt i alla konstiga sexuella läggningar som du aldrig hade hört talas .
Citera
2018-10-22, 19:18
  #200
Medlem
EdvardGriegs avatar
Du gnäller över massinvandringen och dess konsekvenser trots att det var din generation som ställde till med skiten.
Citera
2018-10-22, 19:28
  #201
Medlem
GastonLeMans avatar
Du minns Sivert Öholm basunera ut att W.A.S.P var en förkortning av ”We Are Satans People” och ville förbjuda hårdrock!

Du har snackat i en kobratelefon.

Du kunde åka pulka på vintern.

När Bosse Larsson styrde allsången på Skansen.

När det fanns mer mynt under 1krona än över!
Citera
2018-10-22, 19:33
  #202
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Du minns Sivert Öholm basunera ut att W.A.S.P var en förkortning av ”We Are Satans People” och ville förbjuda hårdrock!

Du har snackat i en kobratelefon.

Du kunde åka pulka på vintern.

När Bosse Larsson styrde allsången på Skansen.

När det fanns mer mynt under 1krona än över!

Jag var tvungen att googla och såg att klippte är uppe. Hårdrock leder ju till våld Tryggt att känna igen gamla statliga public service enbart ja-sägare intervjuas på stan.

https://www.oppetarkiv.se/video/2240946/svar-direkt
__________________
Senast redigerad av jay.simpson 2018-10-22 kl. 19:38.
Citera
2018-10-22, 19:37
  #203
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jay.simpson
Jag var tvungen att googla och såg att klippte är uppe. Moralpanikens Sverige.

https://www.oppetarkiv.se/video/2240946/svar-direkt


Det klippet är ju episkt. Underbart uttal på bandet i fråga!
Hahaha
Citera
2018-10-30, 05:55
  #204
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
...du är en av de som känner till Grenada -83, nedskjutningen av jumbojeten och självmordsattacken i Beirut mot fransmän och amerikaner men är djäkligt osäker på var/när du egentligen lärde dig om allt det där eftersom vad du tittade på när du var cirka 10, det har du med åren glömt vad det var (men jag minns Herreys).

Du minns när SVT inte var influerat och dominerat av kulturmarxistiska typer och du minns Bengt Öste och John Polman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback