Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 00:33
  #1
Medlem
Ett team av fem anställda i ett relationsvåldsteam slutar i protest. Stockholms stad. Totalt har tre team slutat på tre år.

Vet någon mer om detta? Vad finns att säga om ledningen och chefen Fariba Roost? Hur länge har hon varit där?

Är detta en del i det röd-grön-rosa feministiska Stockholms stads plan att underlätta för kvinnor?

Varför skrivs inte mer om detta i fler medier? Eller har jag missat något?

Citat:
https://mitti.se/nyheter/valdsutsatta-slutar-protest/

Enskede-Årsta-Vantör har störst problem med våld i nära relationer. Nu har samtliga fem medarbetare i stadsdelens relationsvåldsteam sagt upp sig i protest. Det är det tredje teamet på tre år som slutar.
...
Enskede-Årsta-Vantör är den stadsdel som har flest anmälda fall av misshandel i nära relation och grov kvinnofridskränkning. Det är också den stadsdel som placerar flest kvinnor i skyddat boende.
...
Vi gör det i protest mot arbetsvillkoren. Vi kan inte jobba under de här omständigheterna och bedriva ett klientsäkert arbete, säger en medarbetare.
...
Socialsekreterarna upplever att deras bedömningar blir ifrågasatta och att de blir motarbetade av chefer på olika nivåer
...
Fariba Roosta är enhetschef och relationsvåldsteamets närmaste chef. Hon delar inte medarbetarnas bild av situationen.

De upplever att deras bedömningar har ifrågasatts och att arbetar med motstånd från ledningen. Hur ser du på det?

– Jag håller inte med. Som chef har jag det yttersta ansvaret att se till vi jobbar efter riktlinjer, både ekonomiskt och när det gäller arbetsmiljön. Som chef har jag rätt att ifrågasätta, men det handlar inte om motstånd.
...
Det är det tredje teamet som slutar, på tre år har tolv personer sagt upp sig.

PERNILLA FAGERSTRÖM
pernilla.fagerstrom@mitti.se
15 maj 2017, 16:33
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback