Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 23:06
  #1
Medlem
Memmajemmas avatar
Brukar alltid logga in kvällen före lönedag och se hur mycket lön som ska utbetalas. Gjorde så ikväll också på mitt Nordea privatkonto, men ser inget!

Det enda jag kan se är idag 2017-05-24 så står det "Arvode" och "0kr". Vad menas med det!!??

Nu är jag såklart rädd att det inte kommer någon lön i morgon. Har ju fungerat med lönen dem senaste 6 åren jag varit anställd på samma arbetsplats. Hoppas det inte blivit någon miss eftersom jag tagit tjänsteledigt från och med 14:e augusti till 31:a december.
Citera
2017-05-23, 23:47
  #2
Medlem
AslakVikingssons avatar
Kan ju vara vilken anledning som helst. Till exempel att banken har nåt strul så det inte uppdaterats in din internetbank eller något annat. Har lönen kommit som den ska i 6 år gör det den nog de nu med.
Citera
2017-05-24, 00:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Brukar alltid logga in kvällen före lönedag och se hur mycket lön som ska utbetalas. Gjorde så ikväll också på mitt Nordea privatkonto, men ser inget!

Det enda jag kan se är idag 2017-05-24 så står det "Arvode" och "0kr". Vad menas med det!!??

Nu är jag såklart rädd att det inte kommer någon lön i morgon. Har ju fungerat med lönen dem senaste 6 åren jag varit anställd på samma arbetsplats. Hoppas det inte blivit någon miss eftersom jag tagit tjänsteledigt från och med 14:e augusti till 31:a december.

Förmodligen för att företaget gått över till att betala ut lön årsvis i efterskott...
I övrigt så blir det mest gissningar, enklast kontaktar du ag eller banken efter helgen om inte utbetalning skett som förväntat. Lönebesked, delas de ut i efterhand?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback