Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 22:17
  #1
Avstängd
Okej bäst är väl relativt men behöver ett som man kan åka långt på.

50 km+ utan att trampa typ.

Nåt förslag? Har ingen prisbild direkt.
Citera
2017-05-24, 09:02
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123tja123
Okej bäst är väl relativt men behöver ett som man kan åka långt på.

50 km+ utan att trampa typ.

Nåt förslag? Har ingen prisbild direkt.

Frågan är lite felställd. Elcykelbatterierna, elmotorn och display/kontroller är ett system där inte allt är utbytbart mellan olika märken. Ett batteri som inte passar har du ingen större nytta av

Vill du ha en komplett elcykel med bra batterikapacitet?

Eller vill du bygga en egen elcykel från en vanlig cykel?
Citera
2017-05-24, 11:38
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kallekula70
Frågan är lite felställd. Elcykelbatterierna, elmotorn och display/kontroller är ett system där inte allt är utbytbart mellan olika märken. Ett batteri som inte passar har du ingen större nytta av

Vill du ha en komplett elcykel med bra batterikapacitet?

Eller vill du bygga en egen elcykel från en vanlig cykel?

Tanken är att göra egna elektriska rullskridskor.

Har redan testat med motor och batteri från en elkickbike jag köpte för 800 kr men det batteriet samt motorn var för lite kräm i. Gick endast 10 km/ och varade i 6 km. Denna kickbike går på 12 v.

Motor vet jag ungefär vad jag vill ha och vad det kostar men batteri vet jag inte och det är trots allt lång räckvidd jag är ute efter även om det inte skulle gå jättesnabbt.
Citera
2017-05-24, 12:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123tja123
Tanken är att göra egna elektriska rullskridskor.

Har redan testat med motor och batteri från en elkickbike jag köpte för 800 kr men det batteriet samt motorn var för lite kräm i. Gick endast 10 km/ och varade i 6 km. Denna kickbike går på 12 v.

Motor vet jag ungefär vad jag vill ha och vad det kostar men batteri vet jag inte och det är trots allt lång räckvidd jag är ute efter även om det inte skulle gå jättesnabbt.

Aha. Jag har en färdigbyggd elcykel nu, men om jag skulle bygga en egen cykel har jag hört gott om em3ev: https://em3ev.com/shop/?prod_cat_=battery-in-a-case
Där skulle jag vilja bygga mig en lastcykel med dubbla batterier och 1000W som kan ersätta en bil vid mindre inköpsresor till ICA Maxi, Ikea mm.

Om du ska ha bättre fart på skridskorna ska du nog ha 36 eller 48V motor.

PS Har sett skateboards med elmotor på cykelbanan som gått riktigt bra. Rullskridskor ligger ganska nära detta.
Citera
2017-05-24, 13:08
  #5
Medlem
Hoppas på jag kan bjuda på ett skratt med denna videon.

https://www.youtube.com/watch?v=JGXOoKMp5kI

Lycka till.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback