Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-12, 17:21
  #13
Medlem
Decentralizeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truffy
Kan säkert svara på dina frågor om du fortfarande är intresserad.

Grundproblemet är att du förmodligen inte har kapacitet att svälja en attack. Din lina på 100Mbit/s eller 1Gb/s kommer snabbt bli full med trafik. Så det spelar ingen roll om du sätter upp en häftig pryl i ditt datacenter som klarar av att tvätta trafiken. Kan berätta mer, men då får någon önska.

Jag vill gärna veta mer! Skicka gärna ett PM om du inte känner för att skriva ett inlägg i tråden.
Citera
2017-12-16, 23:47
  #14
Medlem
Urkunds avatar
Om det nu enligt ovanstående inlägg inte går att skydda sig, inte ens med en VPN, går det ändå att kolla om min enskilda PC är kapad av DDos?
Citera
2017-12-17, 00:14
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urkund
Om det nu enligt ovanstående inlägg inte går att skydda sig, inte ens med en VPN, går det ändå att kolla om min enskilda PC är kapad av DDos?
Du bör kolla upp vad DDoS är. Din dator kan inte vara kapad av DDoS.
Citera
2017-12-18, 19:53
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urkund
Om det nu enligt ovanstående inlägg inte går att skydda sig, inte ens med en VPN, går det ändå att kolla om min enskilda PC är kapad av DDos?

DOS står för Denial of Service. Man överbelastar en tjänst så den inte kan fungera, antingen genom att få den att arbeta väldigt hårt eller genom att blockera dess anslutning med enorma mängder trafik. DDOS är detsamma, men man använder flera punkter att angripa ifrån, vanligtvis genom att fylla uppkopplingen med trafik.

Det är alltså inget du kan "ha", utan något du kan utsättas för.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback