Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 20:07
  #1
Medlem
JaredLetos avatar
Många drömmar är bara drömmar; men för somliga så blir drömmarna verklighet. Det skulle vara intressant att höra om fler har upplevt detta.

Natten till dagen då jag fyllde 12 år så drömde jag om att jag skulle få en svart, radiostyrd bil av min mamma i födelsedagspresent. Jag hade inte önskat mig detta. Jag hade inte hört henne prata om detta. Det här var bara en av många drömmar jag hade som barn. Och på morgonen när hon kom in med tårta och sång, och paket, så var det just en svart radiostyrd bil som jag fick i en av mina presenter. Det här är en av de drömmar jag nog kommer minnas för livet för jag har då aldrig hört någon berätta om en dröm som sedan slog in.

Jag tycker drömmar är väldigt fascinerande, ännu mer fascinerande blir det när de inte längre förblir drömmar. Utan blir en del av ens verklighet.

Har ni varit med om samma fenomen?
__________________
Senast redigerad av JaredLeto 2017-05-23 kl. 20:23.
Citera
2017-05-23, 20:38
  #2
Medlem
Heauxms avatar
Ja det har hänt mig flera gånger. T.ex har jag drömt om saker personer ska säga (budskap) som sedan hänt på riktigt. Jag har drömt om händelser som blivit verklighet.
Det läskigaste är väl när min mamma drömde om att hon skulle hitta guld i en teledonkiosk utanför Solna tunnelbanestation (det fanns några telefonkiosker där då) detta var kanske 2004. Några dagar senare, på lördagen åker vi dit jag mamma och lillasyster för att fika i Solna centrum. Vi går förbi telefonkioskerna som står i en liten bunt bredvid varandrs och vi tittar och letar. Den sista telefonkisken (den tredje tror jag) så hittar vi ett guldarmband som har fastnat i en skåra i golvet.
Citera
2017-05-23, 21:18
  #3
Avstängd
Koenigsallees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Den sista telefonkisken (den tredje tror jag) så hittar vi ett guldarmband som har fastnat i en skåra i golvet.


Vad gjorde ni sen med guldarmbandet?


Dagdrömmar ofta men det blir inget av det i verkligheten tyvärr. Man har det nog ganska bra ändå.
Citera
2017-05-23, 21:20
  #4
Medlem
OnlyTimeWillTells avatar
Drömde att jag skulle få en träd bit i ögat, dagen efter inträffade det, rätt öga dessutom, använder numera skyddaglas ögon vid träd arbete.

Skumt? njae tror det mesta i ens liv är färdig skrivet när man föds, man åker bara med på resan.

Så det som komma skall har redan hänt.
Citera
2017-05-24, 03:54
  #5
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koenigsallee
Vad gjorde ni sen med guldarmbandet?


Dagdrömmar ofta men det blir inget av det i verkligheten tyvärr. Man har det nog ganska bra ändå.
Vi behöll det. Det ligger i en smyckeslåda här hemma
Citera
2017-05-24, 10:22
  #6
Medlem
ElvisFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Ja det har hänt mig flera gånger. T.ex har jag drömt om saker personer ska säga (budskap) som sedan hänt på riktigt. Jag har drömt om händelser som blivit verklighet.
Det läskigaste är väl när min mamma drömde om att hon skulle hitta guld i en teledonkiosk utanför Solna tunnelbanestation (det fanns några telefonkiosker där då) detta var kanske 2004. Några dagar senare, på lördagen åker vi dit jag mamma och lillasyster för att fika i Solna centrum. Vi går förbi telefonkioskerna som står i en liten bunt bredvid varandrs och vi tittar och letar. Den sista telefonkisken (den tredje tror jag) så hittar vi ett guldarmband som har fastnat i en skåra i golvet.

Du har uteslutit att din mamma tidigare stulit armbandet, sedan planterat det i telefonkiosken och tog med sig barnen som vittnen att hon hittat det?

Citat:
Ursprungligen postat av OnlyTimeWillTell
Drömde att jag skulle få en träd bit i ögat, dagen efter inträffade det, rätt öga dessutom, använder numera skyddaglas ögon vid träd arbete.

Skumt? njae tror det mesta i ens liv är färdig skrivet när man föds, man åker bara med på resan.

Så det som komma skall har redan hänt.

Intressant teori... men hur skulle det går till? Allt är bara en repris?
Citera
2017-05-26, 02:53
  #7
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
Du har uteslutit att din mamma tidigare stulit armbandet, sedan planterat det i telefonkiosken och tog med sig barnen som vittnen att hon hittat det?
Ja förfan hon kom ständigt hem efter jobbet. Sådär skulle hon inte göra, hade hon hittat det så hade hon tagit med sig det direkt. Inte hålla på och dalta med en 13 och 9 åring. Dessutom 'fick hon inte åka någonstans på vardagar, det fanns inte i vår familj. Köpcentrum och allt annat handlande skedde på helger.
Citera
2017-05-31, 04:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Ja förfan hon kom ständigt hem efter jobbet. Sådär skulle hon inte göra, hade hon hittat det så hade hon tagit med sig det direkt. Inte hålla på och dalta med en 13 och 9 åring. Dessutom 'fick hon inte åka någonstans på vardagar, det fanns inte i vår familj. Köpcentrum och allt annat handlande skedde på helger.
Jag tror du och din mor är mentalt förvirrade, men det är super vanligt. Folk som stjäl onödiga grejer är inte så duktiga på att tänka... Så kanske var inte daltandet om en magisk dröm så genomtänkt...? men vad gör det då du tydligen är väldigt lättlurad hehehe
Citera
2017-06-01, 02:23
  #9
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w000t
Jag tror du och din mor är mentalt förvirrade, men det är super vanligt. Folk som stjäl onödiga grejer är inte så duktiga på att tänka... Så kanske var inte daltandet om en magisk dröm så genomtänkt...? men vad gör det då du tydligen är väldigt lättlurad hehehe

Jag har frågat henne i efterhand, det var inte stulet. Det kan ha varit en slump men hon skulle inte hålla på så. Ingen av oss är förvirrade det kan jag lova dig. Jag har själv nekat det tidigare men det kan jag inte längre.
Det har hänt andra liknande grejer som slagit in, så hon har väl sanndrömmar eller vad man nu vill kalla det?

Hon drömmer alltid kvällen innan när en större händelse sker och sedan sker exakt samma grej nästa dag. T.ex drömde hon om att min systers pojkvän skulle göra slut, vilket han gör dagen efter. Hon drömmer om att hennes pappa skulle dö, vilket han gjorde morgonen därpå, samma sak med sin mor, och hon dör dagen därpå. Hon drömde att vår cykel blev stulen, vilket den blev dagen därpå, hon drömde att jag skulle träffa min livs kärlek på mitt sommarjobb när jag var yngre, vilket jag gjorde, hon har drömt om syskon som hon inte pratat med på 10-15 år ska kontakta henne vilket de gjort inom ett dygn. Hon har drömt om att taket på vår förra villa skulle gå sönder vilket det gjorde, hon drömde att hon skulle tappa sitt guldhalsband som hon haft sedan hon gifte sig, vilket hon gjorde nästa dag.
Det har skett alldeles för många gånger för att det ska vara ett sammanträffande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback