Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-23, 16:50
  #1
Medlem
Kan man bli snyggare på bild än vad man är i verkligheten? Jag lyckades ta en riktigt fin bild på mig, och jag undrar om jag verkligen ser ut så till 100 procent?
Citera
2017-05-23, 16:52
  #2
Medlem
ascHacks avatar
Oftast ser man bättre ut i verkligheten än på bild, så grattis
Citera
2017-05-23, 16:55
  #3
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wether
Kan man bli snyggare på bild än vad man är i verkligheten? Jag lyckades ta en riktigt fin bild på mig, och jag undrar om jag verkligen ser ut så till 100 procent?

Det tror jag absolut att man kan. Ta bilden från rätt vinkel, med rätt belysning och en riktigt bra kamera. Ta sen en miljon bilder. Självklart måste du se bättre ut på någon av dessa än du gör IRL.
Citera
2017-05-23, 17:02
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Oftast ser man bättre ut i verkligheten än på bild, så grattis

så är det för mig också
Citera
2017-05-23, 17:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Det tror jag absolut att man kan. Ta bilden från rätt vinkel, med rätt belysning och en riktigt bra kamera. Ta sen en miljon bilder. Självklart måste du se bättre ut på någon av dessa än du gör IRL.

hur kan man se bättre ut? kan dragen bli annorlunda till det bättre på bild?
Citera
2017-05-23, 17:14
  #6
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wether
hur kan man se bättre ut? kan dragen bli annorlunda till det bättre på bild?
Man kan se mer symmetrisk ut, vilket ofta är en stor del av det man upplever som snygghet. Har man skitkass hud kan den döljas av rätt ljus osv.
Citera
2017-05-23, 17:16
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Couplet
Man kan se mer symmetrisk ut, vilket ofta är en stor del av det man upplever som snygghet. Har man skitkass hud kan den döljas av rätt ljus osv.

hur är det möjligt att man kan se mer symetrisk ut? ljuger bilderna?
Citera
2017-05-23, 17:28
  #8
Medlem
ascHacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wether
hur är det möjligt att man kan se mer symetrisk ut? ljuger bilderna?

Din osäkerhet gör dig visserligen inte speciellt snygg, det syns ska du veta.
Citera
2017-05-23, 18:04
  #9
Medlem
yggdrazils avatar
Man ser inte ut på "ett" sätt, man ser ut på*en massa olika sätt och när vi lever tar vi oss igenom många av dessa. Jag tror inte att det finns en "verklig" skönhet, någon inneboende egenskap som foton eller blickar bara återspeglar, du ser ut som du ser ut.
Citera
2017-05-24, 20:58
  #10
Moderator
rotadents avatar
Vissa människor är fotogeniska och gör sig väldigt bra på bild. Jag har en kollega som ser klart medioker ut när man träffar henne, men är väldigt snygg på bild, påfallande snygg faktiskt. Svår sak att ge komplimanger för, visst kan man säga att någon blir bra på bild, men man kan inte gärna säga som det är att de ser mediokra ut när man träffar dem.
Citera
2017-05-25, 11:08
  #11
Medlem
Nej man kan inte fånga ljus som inte finns. Kameran fångar däremot ljus på ett annat sätt än dina ögon.

Sedan får vi inte glömma om att skönhet är subjektivt.
Citera
2017-05-25, 11:11
  #12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s2XX
Nej man kan inte fånga ljus som inte finns. Kameran fångar däremot ljus på ett annat sätt än dina ögon.

Sedan får vi inte glömma om att skönhet är subjektivt.
Man framstår ofta som lite tjockare på bild. Pga att kameralinsen sitter i "mitten" så att säga, medan om man tittar på någon i realtid så är ju ögonen något särade & tittar "inåt".

Sen får man inte glömma att skönhet bara sitter på ytan, medan fulhet går ända in på djupet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback