Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 10:41
  #1
Medlem
selusts avatar
Ingen aning om var jag ska placera denna tråden, så konstigt.

Iallafall.

Jag och tjejen låg i sängen och skulle lägga oss igår, som vanligt grejar man lite med telefonerna och har dom på laddning. Jag börjar killa henne lite på ryggen och känner hur det typ vibrerar i mina fingrar, tänker att jag säkert inbillar mig och fortsätter lite.
Tills hon säger, "hör du hur det vibrerar? Det är i mina öron"

Hon hade mobilen på laddning och höll i den samtidigt som jag killade. Så jag bad henne att lägga den åt sidan bara för att se om det blev någon skillnad, och ja då vibrerade det ingenting när jag killade.

Helt sjukt. Vi testade då att göra samma sak med min telefon som satt i laddning på andra sidan, med samma resultat. När jag höll i mobilen och hon tog på mig så kände hon samma sak i hennes fingrar, när jag la ifrån den slutade det direkt.

Vi tänkte att det här kan ju inte vara nyttigt någonstans?? Vad fan är grejen? Verkar ju extremt cancerframkallande.

Låter säkert sjukt konstigt, men man kände liksom hur den ena kroppen hade spänningar i sig när den höll i sin mobil på laddning i princip.

Vad fan är detta? Någon som varit med om?
Citera
2017-05-23, 12:28
  #2
Medlem
Decentralizeds avatar
Jag har varit med om det. Nu är jag inte så duktig på ellära, men det beror antagligen på att du var jordad. Kopplar man in sig i en ESD-matta med hjälp utav ett ESD-armband och tar i en mobil som ligger på laddning så känner man den obehagligt kittlande känslan.

Kanske någon kan fylla på med en mer tekniskt förklaring?
Citera
2017-05-23, 12:29
  #3
Medlem
Mr-Sherlocks avatar
Hmm, statiskt elektricitet ifrån lakanen känns mer troligt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback