Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-04, 01:38
  #2629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Den finns en liten pil precis efter "y" i Sida X av Y". Klickar man på den så kan man lätt hoppa till vilken sida man vill. I alla fall i desktopläge.


Jag får kolla det.. dock finns inget av det du beskriver på mobila enheter som på en Ipad tex.

Jo jävlar, kryptiskt skrivet men jag hittade, stort tack!

Admin4 , allt är förlåtet.
__________________
Senast redigerad av Som-nam-na 2018-01-04 kl. 01:43.
Citera
2018-01-25, 15:27
  #2630
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Det jag undra över. Vad tog Flashback reglerna vägen?

På det gamla temat så fanns det en "snabb knapp" till reglerna, och man kunde komma åt dem på annat sätt med via menyerna,. Men nu hur jag än letar så hittar jag inte till Flashback reglerna.
De går att hitta (längst ner till höger), men lätt är det inte.

Vore det inte bättre för alla om de var lätta att hitta?
Citera
2018-01-25, 20:03
  #2631
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
De går att hitta (längst ner till höger), men lätt är det inte.

Vore det inte bättre för alla om de var lätta att hitta?

De är ju lätta att hitta. Det är bara att titta längst ner till höger. Inget konstigare än t.ex. notifikationsklockan längst upp till höger.
Citera
2018-01-26, 00:10
  #2632
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
De är ju lätta att hitta. Det är bara att titta längst ner till höger. Inget konstigare än t.ex. notifikationsklockan längst upp till höger.
Jag tänker mig att det i en helt annan utsträckning ligger i forumets intresse att användarna hittar reglerna än att de hittar notifikationsklockan. Och nej, så länge man måste scrolla runt på sidan och leta efter dem är de inte lätta att hitta.
Citera
2018-01-26, 18:24
  #2633
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag tänker mig att det i en helt annan utsträckning ligger i forumets intresse att användarna hittar reglerna än att de hittar notifikationsklockan. Och nej, så länge man måste scrolla runt på sidan och leta efter dem är de inte lätta att hitta.

Notifikationsklockan var bara ett exempel, ta menyn istället då.

Är du längst ner på sidan måste du scrolla upp för att se den, så "scrolla runt" handlar det ju inte om.

Visst, man är oftare längst upp på en sida, men även väldigt, väldigt ofta längst ner när trådar och sidor läses. Dessutom förefaller betydligt fler än mig vara längst ner då väldigt många verkar ha defaultinställningarna för sidvisning med få inlägg per sida istället för de 40 jag använder. Detta gör ju att man oftare kommer längst ner.

Dessutom är det ju, eller borde vara, i var och ens intresse att kolla reglerna och därför söka upp dem.
Citera
2018-01-26, 23:41
  #2634
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Notifikationsklockan var bara ett exempel, ta menyn istället då.

Är du längst ner på sidan måste du scrolla upp för att se den, så "scrolla runt" handlar det ju inte om.

Visst, man är oftare längst upp på en sida, men även väldigt, väldigt ofta längst ner när trådar och sidor läses. Dessutom förefaller betydligt fler än mig vara längst ner då väldigt många verkar ha defaultinställningarna för sidvisning med få inlägg per sida istället för de 40 jag använder. Detta gör ju att man oftare kommer längst ner.

Dessutom är det ju, eller borde vara, i var och ens intresse att kolla reglerna och därför söka upp dem.
Och därför skulle det inte ligga i forumets intresse att göra det så lätt som möjligt för användarna att hitta dem? Personligen tror jag att forumet skulle slippa en del merarbete om reglerna vore lika synliga som länken till taggarna. Men av någon anledning har de senare fått en prominent plats medan de förra har fått en undanskymd.
Citera
2018-01-28, 03:04
  #2635
Medlem
Denna kritik rör surf via mobil.

Denna nya design gjorde det mesta sämre.

1. Texten har blivit mycket mindre och därmed svårläst.

2. Det går ej att söka i ett visst ämne, väljer man visa inlägg kommer alltid ”inga resultat” upp. Otroligt att detta ej funkar efter mer än ett halvår.

3. Sidomenyerna på mobil är allmänt jobbiga att navigera på. Hela eländet verkar vara designat av en amatör och absolut inte användarvänligt. Via desktop är det mer lyckat dock.
Citera
2018-02-04, 09:57
  #2636
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Och därför skulle det inte ligga i forumets intresse att göra det så lätt som möjligt för användarna att hitta dem? Personligen tror jag att forumet skulle slippa en del merarbete om reglerna vore lika synliga som länken till taggarna. Men av någon anledning har de senare fått en prominent plats medan de förra har fått en undanskymd.

Apropå det ovan beskrivna problemet:

Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Jag säger inte emot dig, för jag har ingen aning om var man hittar reglerna för vad moderatorerna får/kan göra. (Finns de ens till allmän beskådan?)
De gör faktiskt det. De är emellertid undangömda längst ner till höger på sidan, så jag har all förståelse för att du inte har hittat dem.
Citera
2018-02-27, 19:12
  #2637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Denna kritik rör surf via mobil.


2. Det går ej att söka i ett visst ämne, väljer man visa inlägg kommer alltid ”inga resultat” upp. Otroligt att detta ej funkar efter mer än ett halvår. .

Till höger om sökfältet finns en liten pil, tryck ner och välj "alla forum", då kommer du nog få träffar.
Citera
2018-03-15, 03:14
  #2638
Medlem
Gertrud1s avatar
Det verkar vara lite småproblem?

Jag kan inte se ett par inlägg jag gjort i menyn mina inlägg.
De är kvar på forumet.
Sedan så har jag heller inte fått notifikationer på allt.

Det senare av mina inlägg uppmanar en användare att tömma sin inkorg. Det vore tråkigt om det inte gick fram. Det vill säga om det hackar för fler med notifikationerna.

Mvh
Citera
2018-03-15, 03:48
  #2639
Medlem
NovaOculuss avatar
Kommer vi att få se några större uppdateringar 2018, kanske ett SD/ISIS-tema lagom till valet 2018?

Nej, jag ville egentligen bara tacka för administratörernas hårda arbete med min post.
Citera
2018-04-22, 01:43
  #2640
Medlem
Judinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akvarius
Denna kritik rör surf via mobil.

Denna nya design gjorde det mesta sämre.

1. Texten har blivit mycket mindre och därmed svårläst.


Jag känner typ inte igen några av dina problem via mobil.

Däremot så önskar jag att man skulle kunna zooma in och sidan ska anpassa sig. Skulle kunna lösa ditt problem. Och många andras...


Temat Seventeen Dark på mobil är i princip värdelöst då man måste skrolla högst upp för att kunna använda menyn till vänster.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback