Citat:
Ursprungligen postat av
Mr.Majestic
Hej!
Det är en kille som är skyldig mig en större summa pengar, och vi nu enats om en betalningsplan. Han har strulat fram och tillbaka, och pengarna är ALDRIG inne i tid.
Han skickar screenshots från sin internetbank (Nordea), där man kan se att betalningen är "Färdigbehandlad" den 19e Maj, men jag har inga pengar på mitt konto.
Går det att "förfalska" så att det ser ut som att den är färdigbehandlad i internetbanken annat än klippa och klistra i paint? i.e. att man lägger en betalning, för att sedan kancellera den i sista sekund eller liknande? Jag har kontaktat min bank, och det ligger inga betalningar på ingång.
Mvh, Mr.
Det är superlätt, högerklicka t.ex. på min kommentar, välj "inspektera" och så ser du källkoden på hemsidan. Sen kan du dubbelklicka på det elementet du vill ändra, och ändra informationen däri. Du kan då alltså helt designa om en hemsida på några minuter, och sen ta en skärmbild av det du precis skapat.
Här är ett exempel jag skapade på 1 minut:
http://imgur.com/a/rvuhV
Skärmdumpar är inte värda ett skit i bevissyfte, det är superlätt att manipulera och man kan aldrig se huruvida den är äkta eller ej.