Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-23, 01:01
  #1
Medlem
VAD FAN ÄR DET SOM HÄNDER MED MIG ???

Allting började efter Liseberg besöket igår.

Jag åt mat och åkte karusell, och direkt där efter kände jag mig yr och illamående.

Trots det struntade jag i och fortsatte åka.

Sen kom vi hem sent och jag var sömnlös hela natten.

Jag kände liksom sura uppstötningar eller vad det nu kallas? I magen liksom bräns det och går ända upp till halsen. Kanske halsbränna?

När jag vaknade efter typ 3 timmars sömn började allvaret.

Jag mår illa och har mått illa hela dagen. Jag känner att jag behöver spy men det kommer ALDRIG upp. Jag känner bara att det är på väg men inget sker.

Jag går på toalletten och har världens diarré.

Sen började jag få riktig huvudvärk. Jag började få ont i benen. Jag kände inombords att jag kokade så jag mätte temperaturen. Den visade på 38,5 grader. Feber?

Jag känner mig jätte svag och trött. Jag orkar knappt gå utan vill bara ligga.

Just nu medan jag skriver detta så ligger jag och känner illamåendet. Att jag bara vill spy men det kommer aldrig. Samtidigt känner jag halsbrännan som bräns.

För en stund sedan gick jag på toa och kissade. Då frös jag jätte mycket och vill bara gå lägga mig i säng.

Bör jag vara orolig?

Har jag blivit matförgiftad? Har det med Liseberg o göra? Med tanke på att jag blev snurrig där?

Är detta nåt ens att söka akut för? För jag känner mig jätte orolig.

Vad händer med mig ? :-(
Citera
2017-05-23, 01:08
  #2
Medlem
Du kan ju gå till din vårdcentral eller ringa 1177. Akuten ska du absolut inte besöka för de problemen. Börja att ringa 1177 så kan de hjälpa dig med vad det kan vara.
Citera
2017-05-23, 01:11
  #3
Medlem
Memmajemmas avatar
Låter som en ordentlig matförgiftning. Du behöver inte åka in akut. Däremot bör du få i dig vätska och salter! Dvs vätskeersättning som Resorb. Om du inte har det så prova att dricka buljong.

När jag är magsjuk brukar jag ta en matsked sprit, typ whisky eller vodka. Det gör susen!

Krya på dig!
Citera
2017-05-23, 01:17
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Låter som en ordentlig matförgiftning. Du behöver inte åka in akut. Däremot bör du få i dig vätska och salter! Dvs vätskeersättning som Resorb. Om du inte har det så prova att dricka buljong.

När jag är magsjuk brukar jag ta en matsked sprit, typ whisky eller vodka. Det gör susen!

Krya på dig!

Jag fryser oerhört mycket. Vill bara kräkas men det kommer aldrig? Varför? Ligger jag på rygg kommer brännan vilket är jätte obehagligt
Citera
2017-05-23, 01:40
  #5
Medlem
Vurtnes avatar
Gissar på att du är tjej. Tjejer brukar nämligen brusa upp sig lite extra när dom åkt på en vanlig matförgiftning.
Citera
2017-05-23, 03:30
  #6
Medlem
Nu kom allting ut. Usch, spydde ut vattenmelon , fast den som jag åt idag.

Jag har inte heller berättat som det är för er. Jag lider av en extrem emetofobi.
Citera
2017-05-23, 07:15
  #7
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butterfly9797
Nu kom allting ut. Usch, spydde ut vattenmelon , fast den som jag åt idag.

Jag har inte heller berättat som det är för er. Jag lider av en extrem emetofobi.

Då är det jobbigt att bli matförgiftad eller magsjuk
Citera
2017-05-23, 08:55
  #8
Medlem

Så du var sömnlös hela natten men vaknade efter tre timmar?

Det finns ju ett antal olika scenarios som det kan vara.

Jag tar de två viktigaste.

1.Du har fått en alien i magen som när som helst kommer att bryta sig ur din bröstkorg.

2. Du har torskat på en matförgiftning.

Varje år är det gissningsvis ca 500 000 människor som blir matförgiftade.
Anmäl det hela till miljökontoret i din kommun.
Citera
2017-05-25, 20:09
  #9
Avstängd
Vart på Liseberg åt Du? Så man kan undvika det, kanske max?
Citera
2017-05-25, 20:47
  #10
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Låter som matförgiftning. Om du kan dricka vätska och behålla det så är du rätt safe (om du också är i övrigt frisk). Om du däremot kräks direkt om dricker och det sprutar ur båda ändarna så bör du åka in för att få vätska intravenöst. Sannolikheten att du dör av en matförgiftning är mycket mycket liten om du inte är sjuk från början. En sådan klarar man. Men att bli rejält uttorkad är inte roligt. Och det finns alternativ.
Citera
2017-05-26, 20:33
  #11
Medlem
dialektikers avatar
Jättesvårt att ta råd på ett forum såhär. Du måste ringa 1177 för att få råd, istället för främlingar såhär. Beskriv dina krämpor exakt som de är. Låt dem avgöra var du ska söka vård. Det finns även lättakuter kring vårdcentraler som man kan söka sig till. De kan avgöra ifall det är något värre du lider av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback