Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-22, 22:14
  #1
Medlem
BAB7s avatar
Jag kör till Nordrhein-Westfalen om ett par veckor och skulle gärna vilja ha tips på diverse bra Laufhäuser i regionen.
De städer som jag tänkt hålla mig till är följande:
- Duisburg
- Essen
- Dortmund
- Krefeld
- Oberhausen
- Bochum
- Gelsenkirchen
- Wuppertal
- Mühlheim

På nätet står ju en del intressant men de flesta diskussioner, inlägg och informationen därtill är ofta flera år gamla och därför mer eller mindre inaktuella.

Så, ni som varit här i denna region, vilka ställen är bäst?
Observera att jag endast avser besöka Laufhaus/Eros Center etc.
Vulkanstraße i Duisburg lär vara ett bra ställe!
Någon som varit där?

Köln och Düsseldorf läser man inget positivt om, mest dyrt och dåligt verkar det som..
Någon med erfarenhet av Pascha's etc?
Citera
2017-05-22, 22:43
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag kör till Nordrhein-Westfalen om ett par veckor och skulle gärna vilja ha tips på diverse bra Laufhäuser i regionen.
De städer som jag tänkt hålla mig till är följande:
- Duisburg
- Essen
- Dortmund
- Krefeld
- Oberhausen
- Bochum
- Gelsenkirchen
- Wuppertal
- Mühlheim

På nätet står ju en del intressant men de flesta diskussioner, inlägg och informationen därtill är ofta flera år gamla och därför mer eller mindre inaktuella.

Så, ni som varit här i denna region, vilka ställen är bäst?
Observera att jag endast avser besöka Laufhaus/Eros Center etc.
Vulkanstraße i Duisburg lär vara ett bra ställe!
Någon som varit där?

Köln och Düsseldorf läser man inget positivt om, mest dyrt och dåligt verkar det som..
Någon med erfarenhet av Pascha's etc?

Nu var det ca 1 år sedan jag var på Pascha. Tycker det var bra i den mening att det då var relativt många tjejer i varje korridor, i vart fall kvällstid. Minns inte priset men går nog att googla fram (men det är även inträde till Pascha Laufhaus). Det jag kommer ihåg var att tjejerna varnade mig för att åka dit fre / lördagkvällar då det tydligen var där Kölns unga pojkar festade på helger och det därmed var mycket skrikiga gäster.
Finns ju ett ställe bredvid Pascha som heter Das Bordell, men där var det betydligt färre tjejer.

Inne i centrala Köln finns även ett litet Laufhaus: http://www.haus27-koeln.de/
Citera
2017-05-23, 21:11
  #3
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aremak
Nu var det ca 1 år sedan jag var på Pascha. Tycker det var bra i den mening att det då var relativt många tjejer i varje korridor, i vart fall kvällstid. Minns inte priset men går nog att googla fram (men det är även inträde till Pascha Laufhaus). Det jag kommer ihåg var att tjejerna varnade mig för att åka dit fre / lördagkvällar då det tydligen var där Kölns unga pojkar festade på helger och det därmed var mycket skrikiga gäster.
Finns ju ett ställe bredvid Pascha som heter Das Bordell, men där var det betydligt färre tjejer.

Inne i centrala Köln finns även ett litet Laufhaus: http://www.haus27-koeln.de/
OK.
Inträde till ett Laufhaus är inte okej tycker jag, men frågan är ju hur mycket det kostar?
Sen är nästa fråga var priserna börjar på Paschas och på "das Bordell"?
Eftersom jag tänkte besöka fyra, fem tjejer om dagen så räcker det med 30 euro per gång, tycker jag.
Dessa priser (30 euro) gäller iaf i Duisburg, så mycket vet jag.
Har fått för mig att Köln och Düsseldorf är lite dyrare.

Sen har jag inte heller hittat något jätteintressant i Düsseldorf, borde ju finnas?

Ett annat intressant ställe är Linienstraße i Dortmund, någon som varit där???
Citera
2017-05-23, 22:12
  #4
Medlem
På Pashas hemsida står det 5 Euro i inträde. En bästa gissning från mitt minne är att det är 50E / 20min men kan ha fel där. Das Bordell vill jag minnas vara något billigare o inget inträde. Tänk också på när det är mässa i Köln är det ett populärt ställe.


Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
OK.
Inträde till ett Laufhaus är inte okej tycker jag, men frågan är ju hur mycket det kostar?
Sen är nästa fråga var priserna börjar på Paschas och på "das Bordell"?
Eftersom jag tänkte besöka fyra, fem tjejer om dagen så räcker det med 30 euro per gång, tycker jag.
Dessa priser (30 euro) gäller iaf i Duisburg, så mycket vet jag.
Har fått för mig att Köln och Düsseldorf är lite dyrare.

Sen har jag inte heller hittat något jätteintressant i Düsseldorf, borde ju finnas?

Ett annat intressant ställe är Linienstraße i Dortmund, någon som varit där???
Citera
2017-05-27, 19:45
  #5
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Köln och Düsseldorf läser man inget positivt om, mest dyrt och dåligt verkar det som..
Någon med erfarenhet av Pascha's etc?

Pascha rekommenderas. Inte alls dumt. Däremot ska Das Bordell inte hålla lika hög kvalitet, har jag hört, och jag har därför inte varit där.
Citera
2017-05-27, 19:47
  #6
Medlem
Kurt1s avatar
I Essen finns Agentur Eden och Pussyclub Essen. Dessa rekommenderas också.
Citera
2017-05-31, 22:43
  #7
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
I Essen finns Agentur Eden och Pussyclub Essen. Dessa rekommenderas också.

Tack för tipsen, men såvitt jag kan se på deras hemsidor så är det inga laufhaus/eros center utan snarare vanliga bordeller.
Priserna verkar också börja på 50 resp 60 euro..
Citera
2017-05-31, 22:44
  #8
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Pascha rekommenderas. Inte alls dumt. Däremot ska Das Bordell inte hålla lika hög kvalitet, har jag hört, och jag har därför inte varit där.

Vad är "från priserna" där?
Citera
2017-05-31, 22:49
  #9
Medlem
BAB7s avatar
Vulkanstraße i Duisburg verkar vara riktigt bra.

Sen är jag lite nyfiken på tre andra ställen:
- Linienstraße Dortmund
- Stahlstraße Essen
- Eierberg Bochum

Någon som varit där?
Citera
2017-06-11, 22:39
  #10
Medlem
BAB7s avatar
Jag har varit och kollat runt på de olika ställena nu, i alla städerna här omkring..

Men ett ställe slår allt annat, - Vulkanstraße i Duisburg!
Rena paradiset!

Det handlar om ett antal sammanbyggda fastigheter som löper runt gatorna Vulkanstraße, Charlottenstraße och Julius-Weber-Straße. Totalt över 10 Laufhaus, med minst 30-35 trappuppgångar.. - de flesta trappuppgångar har sedan 3-5 våningar..
Varje tjej har sitt eget rum, och de som även sover där - en mini-lägenhet med pentrykök, badrum, dusch etc., totalt jobbar runt 400 tjejer här i olika åldrar och med olika ursprung.

Just mångfalden är påtaglig, här jobbar inte bara tjejer från rumänien och bulgarien, utan från hela världen i stort sett.
Jag har sett tjejer/kvinnor från ett flertal sydamerikanska länder, samt afrika, ukraina, albanien, turkiet, makedonien osv.. och naturligtvis från hela östeuropa.

Priserna är låga, servicen helt ok, de flesta verkar seriösa och normalpriset för samlag i 20 minuter går loss på 30 euro.

Under helgen (fre/lör) var det fullt med folk överallt, såväl inne i husen som utanför, massor av holländare för övrigt.
Mitt i veckan är det lugnt och skönt, rekommenderas.

Duisburgborna skyr platsen som pesten, har inte sett en enda "vanlig" människa promenera förbi eller cykla förbi här, ligger heller inga vanliga bostäder i direkt anslutning till stället.

Duisburg är annars en trevlig stad som känns betydligt mindre än den är, bor runt en halv miljon i staden men stan har ingen storstadskänsla alls, knappt någon trafik på gatorna och bilförarna verkar gå på valium för hittar de hittar knappt gaspedalen..
Billigt är det också här, kinamat, pizza, biltvätt, och andra liknade vardagsgrejor är runt 10% billigare än i nordtyskland.

Ruhrområdet är för övrigt betydligt finare än jag trodde, otroligt grönt med mycket skog, grönska och vatten, en vacker natur helt enkelt.
Dessutom ett stort kulturarv med diverse bevarade fabriker och monument som vittnar om en svunnen tid när fabrikerna var i drift.
Citera
2019-03-02, 16:35
  #11
Medlem
rebecka1983s avatar
Hej ni killar som vart i Laufhaus

Har ni nån aning om hur det fungerar för tjejerna? Hyr man rum, eller är anställd?

Ska eventuellt neråt Tyskland med jobbet och är litet nyfiken på att extrajobba på kvällarna. Låter som ganska safe sätt med laufhaus.

Nån som kan berätta mer?
Citera
2019-03-02, 17:00
  #12
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebecka1983
Hej ni killar som vart i Laufhaus

Har ni nån aning om hur det fungerar för tjejerna? Hyr man rum, eller är anställd?

Ska eventuellt neråt Tyskland med jobbet och är litet nyfiken på att extrajobba på kvällarna. Låter som ganska safe sätt med laufhaus.

Nån som kan berätta mer?

Hej!

För det första så skulle jag rekommendera dig att jobba med sexuella tjänster i Sverige istället för i Tyskland. Det skulle vara enklare för dig och det är inte olagligt att sälja i Sverige. Det är bara köpa som olagligt här. Men absolut är Laufhaus mer safe och att rekommendera istället för att stå på gatan. Många som jobbar där är dock egenföretagare har jag förstått, och det är ju frågan om det är värt besväret med registrering och dyl när det bara handlar om en ganska kort tid och om du har fullt upp med annat jobb dagtid?
__________________
Senast redigerad av Kurt1 2019-03-02 kl. 17:04.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback