Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 19:33
  #1
Medlem
Jag har töjt i ca 1 år nu och är uppe i 10mm. Tråkigt nog så har jag två tunna spots på mina öron. Dvs det är mycket tunnare på ena sidan av tunneln. Jag har det på båda öronen. Själva piercingen skulle behöva flyttas lite känns det som. Piercade mig hos Calm i Stockholm och sa att jag tänkte töja. Kan dom ha piercat så snett? Jag märker det mer och mer ju större jag töjer. Finns det något man kan göra för att motverka detta? Jag har ganska stora örsnibbar så det finns fortfarande massa hud.
Citera
2017-05-22, 19:53
  #2
Medlem
flipflaps avatar
Kör på bara, ingen bryr sig.
Citera
2017-05-22, 19:56
  #3
Medlem
Nirps avatar
Lägg upp en bild, låter inte som någonting som någon annan än du lägger märke till.
Citera
2017-05-22, 20:07
  #4
Medlem
https://i.imgur.com/yorz6j6.jpg
Citera
2017-05-22, 20:33
  #5
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katharos
https://i.imgur.com/yorz6j6.jpg
Det ser absolut inte konstigt ut på något sätt, bara att köra på.
Citera
2017-05-22, 20:33
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Det ser absolut inte konstigt ut på något sätt, bara att köra på.
Okej tack. Är rädd för att det ska bli tunnare och tunnare där. Men du tror inte det kommer ske?
Citera
2017-05-22, 20:38
  #7
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katharos
Okej tack. Är rädd för att det ska bli tunnare och tunnare där. Men du tror inte det kommer ske?
Klart det kommer bli lite tunnare, men det är inte oproportionerligt på något sätt, det ser bra ut i mina ögon och jag tror att det kommer jämna ut sig om du tänker tänja mycket.

Gör en google-sökning på "ear piercing 10mm" och kolla på bilderna, den absoluta majoriteten ser ut som det gör för dig, bekymra dig inte.

Hur stort tänkte du töja till?
Citera
2017-05-22, 20:49
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Klart det kommer bli lite tunnare, men det är inte oproportionerligt på något sätt, det ser bra ut i mina ögon och jag tror att det kommer jämna ut sig om du tänker tänja mycket.

Gör en google-sökning på "ear piercing 10mm" och kolla på bilderna, den absoluta majoriteten ser ut som det gör för dig, bekymra dig inte.

Hur stort tänkte du töja till?
Sweet Jag fick precis hem 12, 14 och 16 idag på posten så ska väl hålla mig där omkring. Detta
är första gången jag töjer utan taper. Ska tejpa istället min 10mm så att 12mm kan lätt ploppa i. Har du nå tips?
Citera
2017-05-22, 20:59
  #9
Medlem
Nirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katharos
Sweet Jag fick precis hem 12, 14 och 16 idag på posten så ska väl hålla mig där omkring. Detta
är första gången jag töjer utan taper. Ska tejpa istället min 10mm så att 12mm kan lätt ploppa i. Har du nå tips?

Okej, kul!

Nope, jag har inga bra tips, har bara töjt till 12 mm själv, och de gångerna jag gjort det har jag misshandlat mina öron, det låter och ser ut som att du sköter det bra.
Citera
2017-05-22, 21:05
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Okej, kul!

Nope, jag har inga bra tips, har bara töjt till 12 mm själv, och de gångerna jag gjort det har jag misshandlat mina öron, det låter och ser ut som att du sköter det bra.
Haha okej. Har bara skadat mina en gång och det ska jag inte göra om
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback