Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 19:23
  #1
Medlem
Hej

Har en Asus Rt-ac66u modem som jag haft kopplat till min dreambox med ethernet kabel tidigare,och det fungerade perfekt!

Nu blev jag tvungen att byta plats på modemet vilket gjort att jag inte längre kan använda mig av ethernet kabel direkt från modemet, lösningen jag såg var att köpa en ASUS RP-AC52 och använda den som en bridge.

Problemet är att dreamboxen ibland ansluter till internet men som oftast tappar den anslutningen igen efter nån minut och allt slutar fungera.

Repetern har en led display som visar att den har full styrka i både 2,4G & 5.0G, trots det fungarar inte dreamboxen.

Det verkar som att nätet inte går vidare från repetern (bridgen) till dreamboxen. Varför kan jag inte klura ut.
Har testat att stänga ner allt genom att stänga av strömen och sätta på det igen, ibland så börjar dreamboxen fungera igen, men efter en stund så kopplas den bort från nätet igen.

Finns det någon vänlig själ där ute som möjligtvis vet vad jag går igenom?
Alla tankar och idéer välkommnas!!
Är så trött på skitet nu...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback