Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-05-23, 08:55
  #49
Medlem
ze_bandits avatar
Fyfan va vidrigt att han försöker måla upp sig som folkkär och han ska ha en high five av hockeylaget,, pinsamt. Kunde buats betydligt mer tycker jag.
Citera
2017-05-23, 10:52
  #50
Medlem
JustZlatans avatar
Hon pratar ju inte sämre svenska än statsministern.
Citera
2017-05-23, 11:17
  #51
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Kan ju också vara så att dessa hockeykillar är miljonärer och ogillar sossar för deras skattepolitik. Hade nog inte varit samma reaktion om det var Fredrik Reinfeldt.

Hockeyspelare överlag är om de är politiskt intresserade höger. De exempel jag kommer på om spelare som blivit politiker så är det konservativa partier de tillhört. För att ge några exempel så Sinuhe Wallinheimo (finsk målvakt) blev riksdagsman för Samlingspartiet (liberalkonservativa) och våran Thomas Steen är ju konservativ politiker i Kanada. För att ta två exempel, finns fler om man har lust och tid att söka lite.
Att Gretzky officiellt stödde Harper var inte direkt något som förvånade någon eftersom hockeyspelare är kända för att vara just höger.

Hur det är med svenska spelare vet jag inte men jag gissar att de flesta av dem är antingen sossar eller moderater, med övervikt på moderater. De kommer ju oftast från tjänstemanna familjer eller bemedlade/stabila arbetarfamiljer och de brukar ha en speciell typ av åsikter som ligger center höger.

Även om de flesta bor utomlands har de såklart koll på vad som händer i Sverige så migrationskrisen, de många sexuella övergreppen, skottlossningarna mm påverkar deras syn på politiken också. Givetvis håller de ansvariga politiker just ansvariga.

Värt att notera dock att som de lagspelare de är så visst fick Löfven sina high fives.
Citera
2017-05-23, 21:52
  #52
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Pekar på att de inte är integrerade eller bryr sig om Sverige. Det har jag också sett i flera andra sammanhang; hjärtat finns fortfarande i hemlandet, även i generation två och tre.

Det beror på att Sverige är ett land som vare ställer tillräckliga krav eller erbjuder tillräcklig integration. Sverige måste bli ett land som står upp för sig själv, viasar pondus, för att vinna respekt hos invandrargrupper.


Oklart var gränsen går här. Måste man gilla innebandy också? Som sagt, det finns en jävla massa etniska svenskar som fullkomligt skiter i hockey. Tror inte att just det är ett integrationsproblem.
Citera
2017-05-23, 21:57
  #53
Avstängd
Degenereringen är snart total. Väderflickan pratar på arabiska, busschauffören på Swahili och kassörskan på Dari. Det blir goa grejjer de.
Citera
2017-05-26, 01:55
  #54
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Degenereringen är snart total. Väderflickan pratar på arabiska, busschauffören på Swahili och kassörskan på Dari. Det blir goa grejjer de.

Vad snackar du om? Händelsen som diskuteras i tråden handlar mest om att "hallåan" inte kan skilja på "i" och "på", vilket i kontext nog känns rätt harmlöst i jämförelse med den patetiska trådstarten. Lite samma sak som att stava grej som grejj. I övrigt är svenskan som talas mer eller mindre felfri. Produktionen kan man tyvärr inte säga detsamma om.

Utan att vara fördomsfull får jag en känsla av att du bara läst rubriken och postat som en hora.

Grejjeneringen är snart total.
Citera
2017-05-26, 08:43
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vad snackar du om? Händelsen som diskuteras i tråden handlar mest om att "hallåan" inte kan skilja på "i" och "på", vilket i kontext nog känns rätt harmlöst i jämförelse med den patetiska trådstarten. Lite samma sak som att stava grej som grejj. I övrigt är svenskan som talas mer eller mindre felfri. Produktionen kan man tyvärr inte säga detsamma om.
Språket i etermedia ska förstås av alla svenskar, inte bara de som är vana vid blattesvenska. Människan har konstig språkmelodi och betoningar utöver ordfelen och det kommer garanterat göra det svårare för äldre och hörselskadade att förstå vad hon säger.

Till det kommer alieneringen av att ständigt behöva se dessa pepparkaksgummor överallt istället för ens landsmän vilket i sig är en stor skada. Främlingar är skadliga bara genom sin närvaro till och med om de skulle vara perfekta i övrigt, vilket de sannerligen sällan är.

Så Daniel har fan inte i tv att göra på något sätt.
Citera
2017-05-26, 11:12
  #56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vad snackar du om? Händelsen som diskuteras i tråden handlar mest om att "hallåan" inte kan skilja på "i" och "på", vilket i kontext nog känns rätt harmlöst i jämförelse med den patetiska trådstarten. Lite samma sak som att stava grej som grejj. I övrigt är svenskan som talas mer eller mindre felfri. Produktionen kan man tyvärr inte säga detsamma om.

Utan att vara fördomsfull får jag en känsla av att du bara läst rubriken och postat som en hora.

Grejjeneringen är snart total.

Ser man inte metaperspektivet och den totala degenereringen av samhället är man tämligen blind. Jag ser det var dag. Ibland är det svårt att ens beställa en varmkorv på Pressbyrån för att negern bakom disken inte förstår rikssvenska.

Som sagt, meningen var att belysa hur degenereringen fortgår och att snart har vi ett samhälle med total dysfunktionalitet till följd av den.
Citera
2017-05-26, 11:22
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
SVT sänder idag VM-guldfirandet från Kungsträdgården i Stockholm.

I studion sitter en kvinna som inte kan svenska och som säger att vi ska gå till firandet i Kungsträdgården istället för på Kungsträdgården etc. Samtidigt bryter hon kraftigt och uttalar ord helt galet så att det blir svårt att förstå vad som sägs.

I publikhavet har de med en asiat som visserligen kan svenska men som inte kan ställa någon annan fråga än hur det känns till folk i publiken. Känns i nivå med en praktikant.

Är detta det bästa SVT har att erbjuda?
Vem är den inkvoterade tjejen som inte kan svenska?
Har hon varit med i flera program?
Tycker ni det är rimligt att programledaren inte kan språket bra när det är hennes yrke att förmedla saker i ord?
Vad tycker ni om denna inkvotering?
Är det ett medvetet hån när Sverige ska firas?

De som jobbar på SVT röstar alla på kommunisterna, muslimska partiet eller på den konverterade muslimen Löfvén. Jag skulle rekommendera att man slutar betala TV-licensen. Om du stöter på problem, att de inte vill att du ska kunna säga upp TV licensen så anlitar du en advokat. När du anlitar en advokat så kommer de att skita ner sig och sluta trakassera dig och de kommer att sluta med att bromsa förloppet. Jag har läst att de på Radiotjänst har en hel vägg som där de satt upp brev som folk skickat in för att de vill säga upp Tv licensen. Alltså en "shame wall". Säger allt om dessa inavlade vidriga äckel och patrask på Radiotjänst. Avskum som fått sina jobb utifrån vem de knullat och sugit av för det är så man får ett jobb inom offentlig sektor eller halv-offentliga ställen.
Citera
2017-05-26, 23:20
  #58
Medlem
Det här är ett svenskt fenomen som är ganska beklämmande. Man är så besatta av sin rasbiologi att etnicitet verkar vara det viktigaste rekryteringskriteriet och folk som inte ens kan språket ordentligt numera syns i rutan. Om man tittar överallt annars internationellt, ta Al Jazeera som ett exempel från Mellanöstern, så kommer programledarna från olika länder - araber, svarta, vita o.s.v. - men de är fan i mig proffsiga på vad de gör och pratar perfekt engelska. Det är liksom det rimliga och profesionella sättet att göra det på om man vill ha större spridning och funkar utmärkt.

Däremot SVT:s bisarra raskvotering med människor som uppenbart inte har i TV att göra överhuvudtaget är däremot bara pinsam och destruktiv. Man kan inte bara ta personer hur som helst enbart för att de har rätt etnicitet, alla vet att det är extremradikal kvotering som gränsar till ren rasism man håller på med när det är så uppenbart att personen inte har tillräckliga kvalifikationer för arbetet. Man kan ju inte ta en person som har mycket kraftig brytning som jag måste anstränga mig för att förstå. Hur pensionärer och äldre ska göra det är helt obegripligt.
Citera
2017-05-28, 00:32
  #59
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MassimoMaximus
Ser man inte metaperspektivet och den totala degenereringen av samhället är man tämligen blind. Jag ser det var dag. Ibland är det svårt att ens beställa en varmkorv på Pressbyrån för att negern bakom disken inte förstår rikssvenska.

Som sagt, meningen var att belysa hur degenereringen fortgår och att snart har vi ett samhälle med total dysfunktionalitet till följd av den.

Du verkar ju knappt ens ha sett sändningen, då den svenska som talades var väldigt lättförståelig oavsett det felaktiga användandet av prepositioner.

Ditt Owe Thörnqvist-exempel är så jävla dumt för det har inget med denna sändning att göra. Du måste vara livrädd för att åka på semester utomlands då det blir totalt omöjligt att köpa varmkorv då.

Välj dina strider. Eller meta med varmkorv.
__________________
Senast redigerad av BallaKlava 2017-05-28 kl. 00:50.
Citera
2018-05-21, 20:30
  #60
Medlem
bissensess avatar
SVT är så fjolligt med alla sin låtsas reklam, PK journalistik o så skall vi tvingas betala licens pengar för skiten med.
__________________
Senast redigerad av bissenses 2018-05-21 kl. 20:32. Anledning: Såg att inlägget var gammalt
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback