Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-11, 19:44
  #2617
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jahesh
Säg att man har 2 gubbar i varsin bag. Och båda 2 är en sten, ingen pulver. Hur kan man ha dom i fickan eller nånting utan att de ska krossas?

Dom som har tips att även tillägga plast/folje nånting vad som helst får gärna dela med sig.
En snusdosa, t.ex.
Citera
2017-05-16, 10:07
  #2618
Medlem
När jag drar ladd brukar jag alltid ta typ 0.1g linor och e tvungen att fylla på efter 30-45 min. Ger det större effekt om man skulle dra t.ex. dubbel linor på en gång? vet att folk gör det, men "slösar" man inte bara?
Citera
2017-05-16, 11:20
  #2619
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanah
När jag drar ladd brukar jag alltid ta typ 0.1g linor och e tvungen att fylla på efter 30-45 min. Ger det större effekt om man skulle dra t.ex. dubbel linor på en gång? vet att folk gör det, men "slösar" man inte bara?
Ruset blir starkare, men ruslängden blir inte särskilt mycket längre. Föredrar själv nästan att köra många små linor för att nå upp till nivån jag vill.

Kokain är en av få droger jag tycker det fungerar bra med. Övriga droger brukar jag nästan alltid börja med en rejäl dos för att sedan fylla på för att hålla en jämn nivå.
Citera
2017-05-19, 01:33
  #2620
Medlem
Bluepants avatar
Någon mer som fått en stark surrande känsla i händer och underläpp av högre doser kokain/mycket återdoserande? Har även fått det av E och ritalin/metylfenidat. Kan inte hitta så mycket info om detta och det känns ganska viktigt att veta mer kring.
Citera
2017-05-31, 18:04
  #2621
Medlem
Har aldrig tagit innan, men har införskaffat 0,5 gram väldigt rent kokain (troligen uppemot 80-90%, vet eftersom det var från en pålitlig darknetförsäljare). Ska på en fest nu i dagarna och funderar på att pröva det för första gången då, är det en bra idé? Tänkte alltså ta det innan festen då. Är det en bra idé att dricka alkohol också eller bör jag avstå? Folk kommer antagligen börja undra om jag inte dricker alls då jag alltid brukar dricka på fester. Tar också sertralin (ssri) och ska antagligen byta till venlafaxin (snri) om några veckor, kan det vara ett problem? Bör jag ta med lite också så jag kan fylla på under kvällen eller kan det finnas risk att jag i ruset berättar för folk eller att jag tar för mycket av misstag?

Kan också bara köra alkohol på festen och ta laddet någon annan gång om det är en bättre idé, kanske pröva med kompisar innan utgång?
Citera
2017-05-31, 18:14
  #2622
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Kuksson
Har aldrig tagit innan, men har införskaffat 0,5 gram väldigt rent kokain (troligen uppemot 80-90%, vet eftersom det var från en pålitlig darknetförsäljare). Ska på en fest nu i dagarna och funderar på att pröva det för första gången då, är det en bra idé? Tänkte alltså ta det innan festen då. Är det en bra idé att dricka alkohol också eller bör jag avstå? Folk kommer antagligen börja undra om jag inte dricker alls då jag alltid brukar dricka på fester. Tar också sertralin (ssri) och ska antagligen byta till venlafaxin (snri) om några veckor, kan det vara ett problem? Bör jag ta med lite också så jag kan fylla på under kvällen eller kan det finnas risk att jag i ruset berättar för folk eller att jag tar för mycket av misstag?

Kan också bara köra alkohol på festen och ta laddet någon annan gång om det är en bättre idé, kanske pröva med kompisar innan utgång?
Ta inte allt på en gång, ta lite småduttar under festens gång tills det känns bra. Alkohol i moderation går utmärkt, däremot vet jag inget om interaktioner med SSRI/SNRI, men misstänker att SNRI inte är helt lyckat.
Citera
2017-06-01, 03:12
  #2623
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Kuksson
Har aldrig tagit innan /.../

Det allra bästa är om du skiter i det helt, spolar ner det i toaletten, säljer det till dina polare eller hur du nu vill göra dig av med det. Men jag misstänker att så inte blir fallet

Folk reagerar lite olika på kola, så första gången kan det vara en idé att testa det "i hemmets trygga vrå". Du lär nämligen inte själv märka fall du studsar runt som en ping-pongboll, pratar i 110 och har ögon stora som tefat på festen om du får i dig för mycket. Det blir liksom uppenbart för dom andra gästerna att du tagit något. Men det är som sagt individuellt.

Venlafaxin och kokain är en big no-no är enligt SWIM, vars läkare sa att det inte skrivs ut om man inte varit drogfri i ett halvår. Anledningen till varför denna kombo är dålig framgick tyvärr inte, men andra har påpekat det tidigare i tråden också.
Citera
2017-06-01, 20:40
  #2624
Medlem
Håller med, bäst för hen att prova i lugn och ro först.

Jag kan jag vara mig själv helt och hållet men dom flesta har fan ingen kontroll.
Verkar jävligt sköj för dom men risky.
Citera
2017-06-10, 09:38
  #2625
Medlem
Gaspedalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan.Kuksson
Har aldrig tagit innan, men har införskaffat 0,5 gram väldigt rent kokain (troligen uppemot 80-90%, vet eftersom det var från en pålitlig darknetförsäljare). Ska på en fest nu i dagarna och funderar på att pröva det för första gången då, är det en bra idé? Tänkte alltså ta det innan festen då. Är det en bra idé att dricka alkohol också eller bör jag avstå? Folk kommer antagligen börja undra om jag inte dricker alls då jag alltid brukar dricka på fester. Tar också sertralin (ssri) och ska antagligen byta till venlafaxin (snri) om några veckor, kan det vara ett problem? Bör jag ta med lite också så jag kan fylla på under kvällen eller kan det finnas risk att jag i ruset berättar för folk eller att jag tar för mycket av misstag?

Kan också bara köra alkohol på festen och ta laddet någon annan gång om det är en bättre idé, kanske pröva med kompisar innan utgång?

Förutsätter att saken är utagerad och att du nu redan varit snabb och glad i goda vänners lag.

För andra, med liknande frågeställningar, tycker jag dock att det finns anledning att poängtera att det råder visst 'hjälm-flytväst'-tänk hos övriga som besvarat frågan.

Kokain är bäst tillsammans med alkohol och ger ett trevligare rus på fest. Oaktat att man reagerar olika på själva substansen så ska det mycket till för att man ska bli helt coco-loco, särskilt när tillgänglig mängd är högst begränsad.

Mvh pedalen
Citera
2017-06-10, 16:41
  #2626
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Det allra bästa är om du skiter i det helt, spolar ner det i toaletten, säljer det till dina polare eller hur du nu vill göra dig av med det. Men jag misstänker att så inte blir fallet

Folk reagerar lite olika på kola, så första gången kan det vara en idé att testa det "i hemmets trygga vrå". Du lär nämligen inte själv märka fall du studsar runt som en ping-pongboll, pratar i 110 och har ögon stora som tefat på festen om du får i dig för mycket. Det blir liksom uppenbart för dom andra gästerna att du tagit något. Men det är som sagt individuellt.

Venlafaxin och kokain är en big no-no är enligt SWIM, vars läkare sa att det inte skrivs ut om man inte varit drogfri i ett halvår. Anledningen till varför denna kombo är dålig framgick tyvärr inte, men andra har påpekat det tidigare i tråden också.

Detta beror på den kraftiga påfrestningen för hjärtat. Kokain ger kraftig vasokonstriktion och pulsstegring på egen hand, att då kombinera det med en ganska kraftig nora-agonist är ingen hit. Man ska inte heller bortse från risken för krampanfall.

Överlag kan man säga att antidepressiva och centralstimulerande sällan är en bra kombination. Beroende på vilka substanser du kombinerar riskerar du serotonergt syndrom, hypertensiv kris, hypertermi eller grand mal, men något av dessa är alltid en risk vid kombination med antidepressivum.
Citera
2017-06-15, 16:23
  #2627
Medlem
markooz86s avatar
D&G på en kokain kaka!

Någon med erfarenhet? Bra eller Anus?
Citera
2017-06-15, 16:50
  #2628
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markooz86
D&G på en kokain kaka!

Någon med erfarenhet? Bra eller Anus?
Gissningsvis lite samma som med MDMA-knappar eller LSD-lappar; det vill säga att det egentligen inte säger ett skit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback