Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 16:47
  #1
Medlem
deadhead.s avatar
Hej!

Jag har genom jobbet bytt Ipad och synkade min gamla Ipad innan jag lämnade tillbaka den för att behålla kalender och anteckningar. Gjorde även en säkerhetsbackup till Icloud.

Nu synkas kalendern helt fint men mina anteckningar finns varken på icloud i ipaden eller på webben. Hur löser jag det? Måste jag återskapa från säkerhetskopian för att få mina anteckningar tillbaka?

Tack!
Citera
2017-05-23, 18:34
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Surfplattor och läsplattor
/Moderator
Citera
2017-05-24, 17:24
  #3
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Hej!

Jag har genom jobbet bytt Ipad och synkade min gamla Ipad innan jag lämnade tillbaka den för att behålla kalender och anteckningar. Gjorde även en säkerhetsbackup till Icloud.

Nu synkas kalendern helt fint men mina anteckningar finns varken på icloud i ipaden eller på webben. Hur löser jag det? Måste jag återskapa från säkerhetskopian för att få mina anteckningar tillbaka?

Tack!

Gissningsvis har anteckningarna legat lokalt och inte i iCloud, så du lär behöva återställa från säkerhetskopian för att få tillbaka dom. Om du har tillgång till din gamla iPad så kan du flytta anteckningarna till iCloud och se till att dom dyker upp där innan du rensar den gamla paddan.
Citera
2017-05-24, 20:25
  #4
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Gissningsvis har anteckningarna legat lokalt och inte i iCloud, så du lär behöva återställa från säkerhetskopian för att få tillbaka dom. Om du har tillgång till din gamla iPad så kan du flytta anteckningarna till iCloud och se till att dom dyker upp där innan du rensar den gamla paddan.
Problemet är att jag inte har kvar den gamla iPaden. Dock så var jag noga med att kryssa i att anteckningar skulle synkas till iCloud dagen innan jag lämnade in den. Men förhoppningsvis ligger dom i säkerhetskopian. Ska se till att lösa det..
Citera
2017-05-24, 20:28
  #5
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Problemet är att jag inte har kvar den gamla iPaden. Dock så var jag noga med att kryssa i att anteckningar skulle synkas till iCloud dagen innan jag lämnade in den. Men förhoppningsvis ligger dom i säkerhetskopian. Ska se till att lösa det..

Fast i Anteckningar kan man välja att skapa anteckningar "På min iPad" eller i "iCloud" Kan det vara så att du har lagt anteckningarna "På min iPad" utan att tänka på det?
Citera
2017-05-24, 20:30
  #6
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Fast i Anteckningar kan man välja att skapa anteckningar "På min iPad" eller i "iCloud" Kan det vara så att du har lagt anteckningarna "På min iPad" utan att tänka på det?
Det kan vara möjligt. Och då laddar den inte upp till iCloud även fast jag trycker i det i inställningar?
Citera
2017-05-24, 20:40
  #7
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Det kan vara möjligt. Och då laddar den inte upp till iCloud även fast jag trycker i det i inställningar?

Precis, då hamnar dom inte i iCloud. Lite dumt, kan tyckas, men det gäller att hålla koll på var man sparar sina anteckningar, kalenderhändelser och kontakter, mm. Det går att ha dom lokalt och i olika synktjänster, och det är kanske inte alltid givet hur det funkar. Brukar se till så att iCloud är förvalt i de olika programmen, då brukar det bli rätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback