Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-07-08, 13:00
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingen-1
Om man googlar "hack facebook" så får man 1000-tals resultat men alla verkar bara fejk!! Vissa vill ha hundratals dollar för att hacka och förmodligen är det bara scammers! Nån som har haft kontakt med någon som verkligen kan leverera? Och vad kan det tänkas kosta?

Om det är ett specifikt konto du vill ha hackat kostar det.

Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Vad ingår i dina hackade fackbokkonton? Att någon fått tag i en lista på 10 000 epostadresser är ingen stor bedrift.

Men visst, ingår inloggningsnamn och lösenord och skulle man börja snoka igenom konto efter konto skulle man säkert hitta tillräckligt med pinsam information för att kunna utpressa många innehavare.

Alltså, en epostadress är inte ett konto.
Citera
2017-07-08, 15:11
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Bara leta lite. Kan du göra själv
Facebook konton hackas inte för att tjäna pengar. Det handlar om makt, att skapa otrygghet, visa att det är möjligt och att allt kan hackas, om man vill.
Citera
2017-07-08, 16:37
  #27
Medlem
yiys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QvinnanK
Facebook konton hackas inte för att tjäna pengar. Det handlar om makt, att skapa otrygghet, visa att det är möjligt och att allt kan hackas, om man vill.

haha, vad menar du? TS har ju inte hackat facebooks databas antagligen utan snarare använt sig av någon phisher eller sånt, och det går att applicera på allt. Facebook i sig handlar det inte om?
Citera
2017-07-08, 20:36
  #28
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8bitrage
Bara leta lite. Kan du göra själv

"Jag ljuger men det är upp till dig att bevisa motsatsen"

The irony.
Citera
2017-07-09, 00:54
  #29
Medlem
8bitrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
"Jag ljuger men det är upp till dig att bevisa motsatsen"

The irony.


Jag har aldrig påstått något, så jag vet inte vad jag ska bevisa?
Citera
2017-07-09, 10:06
  #30
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Alltså, en epostadress är inte ett konto.
Det är jag medveten om. Men jag vet också att "hackat" är något som används väldigt generöst av väldigt många.
Citera
2017-07-09, 14:28
  #31
Medlem
Som sagt, kolla om du hittar t.ex. någon känd person eller politiker där. Sedan kan du ju även kolla om samma login fungerar på annat håll. Utöver det är det ju om konton ev har känsligt material och liknande, så man kan utpressa någon.
Citera
2017-07-09, 17:27
  #32
Avstängd
Plaguetongues avatar
du kan ju facerapa allihop, annars vette tusan vad du ska med dom till =)
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback