Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-05-28, 00:25
  #61
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Varför jämför du Södermalm med andra områden? Vi diskuterar ett specifikt område, Sofia.
Sofia skola ligger inte i Trollhättan!
Vi har inga flyktingar på Södermalm mer än de som bor i Vintertullen. Däremot har vi massor av "ensamkommande" inkl gatubarn och tiggare. Inga av dessa är att betrakta som flyktingar.
Vad är en snöflinga? Foliehatt tror jag inte stämmer in på mej.
Vad ska jag göra i Trollhättan? Jag är väl medveten om situationen ute i landet.
Jag är f ö både, född, uppväxt och bor fortfarande på Södermalm.,


Bra för dig att du inte bor i en källare i en småstad. Jag tycker det är relevant att jämföra de problem vi har, med de problem som övriga Sverige har. Om du minns hur tråden startade så var det en beskrivning av ett bråk där polisen begick grova övergrepp och misshandel på barn skriven av Edda. Om detta skulle vara sant så är det en skandal som berör hela Sverige. Nu råkade jag gå förbi händelsen och se delar, att detta var inte vad som hände. Detta var ett icke problem där polisen tillrättavisade några barn/ungdomar förmodligen gatubarn. Inga anmälningar gjordes, inget rapporterades av polis, gammal eller alternativ media. Dvs en icke händelse (om nu inte Eddas berättelse är någon form av brott tex falsk vittnes börd). Du kanske inte är medveten om den priviligerad situation vi har här på söder även i området Sofia och hur lite vi blir utsatta för de enorma övergrepp som begås på våran nation. Jag tror du är en riktig snöflinga ( du får googla) som blir rädd och gråter för minsta lilla sak som aviker från vardagen. Men detta var inget farligt, inget att oroa sig för, inget som helst problem bara poliser som gjorde sitt jobb. Vill du göra en insats så ta kampen ut dit där det verkligen räknas ut i landet där frontlinjen finns. Från dina andra inlägg i denna tråd tycker jag nog foliehatt är en passande beskrivning på dig.

Vad menar du förresten med att tiggare är ensamkommande? de kommer väll alltid med hela tjocka släkten och slår upp läger.
Citera
2017-05-28, 17:35
  #62
Medlem
Ännu inget i Aftonbladet, DN eller Expressen. Ingen Ygeman eller M. Gardell i morgonsofforna, enda slutsatsen är att Edda ljög och skapade Alt. Facts.
Citera
2017-05-28, 18:41
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Man kan väll sätta saker i relation till varandra och proportionerligt så är de problem vi har på söder små jämfört med t.ex hur hårt Göteborg är drabbat med skjutningar var och varann dag. Är man nu inte en kvinna som på fyllan följer med ett gäng smutsiga araber upp på fåfängan har man mycket lita att vara rädd för på Södermalm. Men visst jag är helt för att polisen plockar in de små tjuvarna som är här olagligt men det utgör ett mindre problem om man ser till Sveriges problem. För att svara på din analogi så tycker jag nog att karies är ett mikroskopiskt problem jämfört med cancer jag hade definitivt botat min cancer före att jag lagade tänderna.

Fast ämnet här var ett bråk på Söder som du av någon anledning fann det viktigt att relativisera och prata bort. Det hör ju inte ens till saken om det är värre på andra platser.

Om jag frågar om vad som hänt på platsen X så är väl upplysningar om att det är värre på platsen Y totalt irrelevanta? Södermalm är dessutom högintressant eftersom en betydande del av Sveriges invandrarförespråkare bor där.
__________________
Senast redigerad av Varglig 2017-05-28 kl. 18:49.
Citera
2017-05-28, 18:49
  #64
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Bra för dig att du inte bor i en källare i en småstad. Jag tycker det är relevant att jämföra de problem vi har, med de problem som övriga Sverige har. Om du minns hur tråden startade så var det en beskrivning av ett bråk där polisen begick grova övergrepp och misshandel på barn skriven av Edda. Om detta skulle vara sant så är det en skandal som berör hela Sverige. Nu råkade jag gå förbi händelsen och se delar, att detta var inte vad som hände. Detta var ett icke problem där polisen tillrättavisade några barn/ungdomar förmodligen gatubarn. Inga anmälningar gjordes, inget rapporterades av polis, gammal eller alternativ media. Dvs en icke händelse (om nu inte Eddas berättelse är någon form av brott tex falsk vittnes börd). Du kanske inte är medveten om den priviligerad situation vi har här på söder även i området Sofia och hur lite vi blir utsatta för de enorma övergrepp som begås på våran nation. Jag tror du är en riktig snöflinga ( du får googla) som blir rädd och gråter för minsta lilla sak som aviker från vardagen. Men detta var inget farligt, inget att oroa sig för, inget som helst problem bara poliser som gjorde sitt jobb. Vill du göra en insats så ta kampen ut dit där det verkligen räknas ut i landet där frontlinjen finns. Från dina andra inlägg i denna tråd tycker jag nog foliehatt är en passande beskrivning på dig.

Vad menar du förresten med att tiggare är ensamkommande? de kommer väll alltid med hela tjocka släkten och slår upp läger.

Just din omfattande relativisering och dina försök att prata ner eventuella problem på Södermalm sänkte tyvärr din trovärdighet gällande vad du sett och inte sett. Ett tips nästa gång om du tycker det är viktigt med trovärdighet är att hålla dig till saken. Din öppning var av DN-klass, går inte att lita på någon som väver in påståenden om att vara vittne med omfattande relativiseringar och irrelevanta bifenomen. Solkar stolpe ut får man säga.
Citera
2017-05-28, 19:36
  #65
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varglig
Just din omfattande relativisering och dina försök att prata ner eventuella problem på Södermalm sänkte tyvärr din trovärdighet gällande vad du sett och inte sett. Ett tips nästa gång om du tycker det är viktigt med trovärdighet är att hålla dig till saken. Din öppning var av DN-klass, går inte att lita på någon som väver in påståenden om att vara vittne med omfattande relativiseringar och irrelevanta bifenomen. Solkar stolpe ut får man säga.
.
Tråden handlar om aktuella brott inte aktuell geografi eller politisk propaganda. Det är viktigt att visa hur extremfeminismen försöker framställa en icke händelse som samhällsrasism och övergrepp från polis. Du verkar också villig att ta till osanningar för att nå politiska mål. Lögner om detta behövs inte i Sverige vi ser skadornas massinvandring överallt i samhället. Det du håller på med får de verkliga problemen att förlora i trovärdighet och skadar vår sak. Jag har svårt att förstå om du bara är korkad eller i maskopi med Edda. Som du agerar stärker du hennes trovärdighet inför gemene man.
Citera
2017-05-29, 17:24
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
.
Tråden handlar om aktuella brott inte aktuell geografi eller politisk propaganda. Det är viktigt att visa hur extremfeminismen försöker framställa en icke händelse som samhällsrasism och övergrepp från polis. Du verkar också villig att ta till osanningar för att nå politiska mål. Lögner om detta behövs inte i Sverige vi ser skadornas massinvandring överallt i samhället. Det du håller på med får de verkliga problemen att förlora i trovärdighet och skadar vår sak. Jag har svårt att förstå om du bara är korkad eller i maskopi med Edda. Som du agerar stärker du hennes trovärdighet inför gemene man.

Du var där sa du tidigare, du påstår att andra far med osanningar medans du talar sanning, vad gör dig till en sanningssägare, är det för att du är en sverigevän med lite bruna stänk som gör att ditt ord väger tyngre än andras ord?

Du påstår att andra verkar vara villiga att ta till osanningar för att nå politiska mål, det är rätt lustigt att det är ord som passar in på dig och många andra här på flashback, er iver att alltid förneka nåt som en svensk är inblandade, era bortförklaringar är så patetiska, jag kan slå vad om att ni hänger på alla dessa "Stå upp för" sajter på facebook, nivån här på flashback börjar likna dessa sajter.

Kom igen nu, förklara vad som gör dig till en trovärdig sanningssägare framför andra, du lär ju ha en bra förklaring.
Citera
2017-05-29, 18:50
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
.
Tråden handlar om aktuella brott inte aktuell geografi eller politisk propaganda. Det är viktigt att visa hur extremfeminismen försöker framställa en icke händelse som samhällsrasism och övergrepp från polis. Du verkar också villig att ta till osanningar för att nå politiska mål. Lögner om detta behövs inte i Sverige vi ser skadornas massinvandring överallt i samhället. Det du håller på med får de verkliga problemen att förlora i trovärdighet och skadar vår sak. Jag har svårt att förstå om du bara är korkad eller i maskopi med Edda. Som du agerar stärker du hennes trovärdighet inför gemene man.

Du var där sa du tidigare, du påstår att andra far med osanningar medans du talar sanning, vad gör dig till en sanningssägare, är det för att du är en sverigevän med lite bruna stänk som gör att ditt ord väger tyngre än andras ord?

Du påstår att andra verkar vara villiga att ta till osanningar för att nå politiska mål, det är rätt lustigt att det är ord som passar in på dig och många andra här på flashback, er iver att alltid förneka nåt som en svensk är inblandade, era bortförklaringar är så patetiska, jag kan slå vad om att ni hänger på alla dessa "Stå upp för" sajter på facebook, nivån här på flashback börjar likna dessa sajter.

Kom igen nu, förklara vad som gör dig till en trovärdigare sanningssägare framför andra, du lär ju ha en bra förklaring.
Citera
2017-05-29, 22:35
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
.
Tråden handlar om aktuella brott inte aktuell geografi eller politisk propaganda. Det är viktigt att visa hur extremfeminismen försöker framställa en icke händelse som samhällsrasism och övergrepp från polis. Du verkar också villig att ta till osanningar för att nå politiska mål. Lögner om detta behövs inte i Sverige vi ser skadornas massinvandring överallt i samhället. Det du håller på med får de verkliga problemen att förlora i trovärdighet och skadar vår sak. Jag har svårt att förstå om du bara är korkad eller i maskopi med Edda. Som du agerar stärker du hennes trovärdighet inför gemene man.

Som sagt, hade du pratat klartext från början och skippat skitpratet hade du varit mer trovärdig. I min ekvation ingår alltså även utsagan från en boende på Söder jag känner. Du avfärdade det hela på ett märkligt sätt vilket gör att jag blev skeptisk och med tanke på hur du fortsätter att formulera dig så är jag ännu mer skeptisk. Edda skiter jag fullständigt i, det var inte från henne jag fick infon från första början i vilket fall som helst.
Citera
2017-06-07, 15:27
  #69
Medlem
Det rullar vidare, fortfarande svårt för utomstående att förstå vad som hänt. Klart är i varje fall att de anonyma föräldrar FP pratat med tycker att det är rasism:

De föräldrar som Feministiskt perspektiv pratat med berättar att deras barn känt sig attackerade från flera håll, både av de misstänka gärningsmännen och av polisen.

– Det här är rasism. Polisen tar sig friheter mot barn som har utlandsfödda föräldrar. Maktstrukturerna är subtila och kan vara svåra att ta på, men barnen ser dem, säger en förälder.

– Det här är inte första gången som min son får stryk av polisen. Det här är en systematisk företeelse från polisens sida. Nu mår min son väldigt dåligt. Det här tär på honom, säger en mamma.


https://feministisktperspektiv.se/20...yk-av-polisen/

En fotbollsturnering är i full gång intill Sofiaskolan och Duvnäsgården på Södermalm i Stockholm. Det är fredagen den 19 maj och klockan är strax före 21 när tre eller fyra vuxna män plötsligt kommer och attackerar ett gäng killar mellan 13 och 15 år.

Det finns uppgifter om att männen är beväpnade med tillhyggen, både enligt vittnen och den polisanmälan som gjordes mot männen senare under kvällen.

– Som från ingenstans kommer en man och slår min son med knytnäven, säger en av mammorna till de misshandlade ungdomarna.

Med hänsyn till barnen som är inblandade i den här händelsen är föräldrarna anonyma.

– Barnen har berättat att de upplevde männen som påverkade, som galna. De skrek: ”Era n*grer, ni har inget här att göra.”

Flera patruller larmas till platsen. Enligt vittnesuppgifter försöker de avvärja situationen med att rikta sina batonger mot ungdomarna.

– Det är inte polisens bild. När polisen kom till platsen var det väldigt kaosartat, där fanns mellan 50 och 100 personer som var i affekt. Det var väldigt upprörda känslor. Polisen hade svårt att bena ut vad som är var vad, säger Tomas Uhlin, Södermalmpolisens gruppchef för den brottsförebyggande ungdomsgruppen.


Tydligen var vänsteraktivisten och sexupplysaren Sandra Dahléns gudbarn inblandat:

https://www.facebook.com/sandra.dahlen.77

Nu har jag fått veta att mitt gudbarn var en av de som misshandlades av polisen på Södermalm när vuxna rasister kom beväpnade och attackerade ungdomarna för en vecka sedan. Polisers trakasserier och våld mot svarthåriga och bruna barn pågår hela tiden. Snälla ni som är politiker: prioritera det här, för barnens skull, för samhällets skull, för de förtvivlade föräldrarnas skull, för framtidens skull. Och ni som är journalister: Vad ska behöva ske för att något ska bli stora nyheter, debatter, drev, dokumentärer, grävande reportage? Det var en ärlig fråga för jag förstår inte alltid "medielogiken" - snälla gör något!

Citera
2017-06-07, 15:43
  #70
Medlem
BigFatCones avatar
Grejen är ju, och någon har väl redan sagt detta, är att om det hade varit sant så hade det funnits foton och filmer på händelsen.
Citera
2018-04-24, 14:01
  #71
Medlem
MadBalts avatar
Är det någon som fått klarhet i om detta var något annat än bluff ?
Citera
2018-04-24, 14:03
  #72
Medlem
Fascinerande vad man kan hitta när man går 11 månader tillbaka ! Skulle hellre
läst om incidenten på Ringvägen alldeles nyligen där nervösa skurkar gjorde bort
sig och sedlar regnade ...
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback