Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 09:10
  #1
Medlem
Valfrids avatar
Allt digitaliseras mer och mer, därför tror jag vi har en riktig vinnare i cloud republic, vad tror panelen?

http://www.redeye.se/aktiebloggen/cl...-tillvaxtmal-0
Citera
2017-05-22, 10:20
  #2
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Jag tycker det är väldigt svårt att förstå vad de egentligen gör. De har ett egenutvecklat mått för digitalt avtryck och kan sedan hjälpa bolag att öka deras digitala avtryck?

*Är det något bolag verkligen efterfrågar? Data på spridning från sociala mediet får bolag redan, och likaså data när bolag annonserar via Google. Och dessutom är bolagens egna försäljningssiffror via sina e-butiker ett bra mått på digitalt avtryck.

*Vilka konkurrenter finns och har Cloud Republic en fördel gentemot dem?

*Finns proof of concept? Det bolag är intresserade av i slutändan är ökad försäljning, har Cloud Republic kunnat visa att deras produkter kan hjälpa bolagen med detta?
Citera
2017-05-22, 12:59
  #3
Medlem
Valfrids avatar
Bra funderingar. Jag tycker det mesta av dina frågor får sitt svar på bolagets hemsida

https://cloudrepublic.com/sv/digital-index-page-2/
Citera
2017-05-23, 14:06
  #4
Medlem
OmneHomoMendaxs avatar
Jag tycker fortfarande det är oklart. Det krävs inget geni för att skapa digital närvaro, min lokala pizzeria har egen hemsida och gilla-sida på Facebook och det räcker gott och väl. Söker jag på pizzeria + området jag bor i kommer pizzerian upp bland toppresultaten. Och likadant är det för väldigt många företag. När jag investerar så försöker jag bland annat att sätta mig i bolagets kunds skor för att bättre förstå värdet av tjänsten eller produkten bolaget erbjuder. Och när jag gör med Cloud Republic så förstår jag faktiskt inte hur jag har nytta av tjänsten, det blir lite som att köpa grisen i säcken och få avstår jag hellre.
Citera
2017-05-23, 21:18
  #5
Medlem
Ja, att investera i digitalisering bör leda till framgång. Men jag tror det är viktigt att välja "rätt" sektor.

Exempelvis vården. Vården är i kris, det är brist på både personal och kapital, samhället klarar inte av situationen och kommer inte göra det framöver då det bara kommer bli värre.

Digitalisering av och nya tekniska lösningar inom vården tror jag med andra ord är en intressant sektor. Sånt som exempelvis det svenska bolaget Camanio Care (aktietorget) sysslar med (robotik och AR). Dom har precis inlett en satsning på Kina där behovet verkar vara enormt och oerhört snabbt växande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback