Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-10, 10:05
  #589
Medlem
Nej, det är inte Du som är skeptisk, det är någon som komponerat en text som du tragglat dig igenom som förhåller sig skeptisk (åtminstone per rubrik) till att investera i krypto; till trots att sagda person skriver att "Early investors in Bitcoin have profited from staggering gains over the past few years", och därefter författar att hen äger flertalet coins.

Skribenter avslutar även med att: "I will continue to check the market for crypto-currencies and try to extract some profit when I see feasible."

Jag som är positiv till krypto, tycker att det låter som något att hålla ett vaket öga på.

DU ska givetvis förhålla dig skeptisk, men argumenten ska kunna presenteras efter egen förmåga.

Så vi håller lite höjd i tråden, menar jag.
Citera
2018-11-14, 11:18
  #590
Medlem
https://blockonomi.com/ethereum-eth-...pport-at-risk/

The price could collapse if there is a close below $209.00 and $208.00.

Bara att hålla i sig alltså 😊
Citera
2018-11-21, 16:54
  #591
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Min skål med bajs har gått upp 20%
Well...

Låt mig gissa att sålde ut på toppen?
Citera
2018-11-21, 17:40
  #592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Well...

Låt mig gissa att sålde ut på toppen?
Alltid
Citera
2018-11-25, 13:14
  #593
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Alltid
En skål med verkligt högkvalitativt bajs går snart förbi i värde.
Citera
2018-11-26, 09:27
  #594
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
En skål med verkligt högkvalitativt bajs går snart förbi i värde.

Få saker gör en människa så vacker som ren och skär skadeglädje
Citera
2018-11-26, 14:09
  #595
Medlem
Känns om etherum kommer ha extremt svårt att skala sitt nätverk. Trots största communityn av developers så lyckas de inte komma med någon lösning. Vitalik säger att projektet måste gå till 1dollar för att etherum ska skrotas för etherum 2.0. Funderar på om det kanske vore det bästa för hela projektet.
Citera
2018-11-26, 14:14
  #596
Medlem
geir44s avatar
Jag har nyss köpt in mig i Ethereum for 500 NOK vid 121 $. Och oxå lite BTC til 500 NOK för att betala Mullvad.

Aldrig ägd krypto förut, men jag tror på prisuppgång nu.
Citera
2018-11-26, 14:25
  #597
Medlem
dipol-dipols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orggren
Jag är skeptisk till cryptocurrency som en investering.

Har du lust att utveckla?
Citera
2018-11-27, 15:03
  #598
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dipol-dipol
Har du lust att utveckla?

Det är som ett lotteri där man bettar på olika valutor utan att ha någon aning om vad som kan hända. En traditionell valuta får sitt värde reglerat samt att politiska beslut kan påverka utvecklingen vilket gör att man kan analysera och göra en prognos över kursen. Vilka faktorer styr kursen för bitcoin och etherum?

En möjlig faktor är att olika länder förbjuder kryptovalutor för att stävja pengatvätt, eller att banker erkänner valutorna som transaktionsmedel vilket inte är troligt.
Citera
2018-11-27, 15:25
  #599
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Det är som ett lotteri där man bettar på olika valutor utan att ha någon aning om vad som kan hända. En traditionell valuta får sitt värde reglerat samt att politiska beslut kan påverka utvecklingen vilket gör att man kan analysera och göra en prognos över kursen. Vilka faktorer styr kursen för bitcoin och etherum?

En möjlig faktor är att olika länder förbjuder kryptovalutor för att stävja pengatvätt, eller att banker erkänner valutorna som transaktionsmedel vilket inte är troligt.


Som att betta på ett lotteri, haha. Kör du blunda å klicka strategin?
Citera
2018-11-27, 16:11
  #600
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cryptosvenne
Som att betta på ett lotteri, haha. Kör du blunda å klicka strategin?

Då kan du förklara hur man spekulerar på valutor
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback