Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-06, 12:04
  #577
Medlem
Samma sak som sist

https://coingape.com/goldman-ditchin...eads-sell-off/
Citera
2018-09-06, 13:11
  #578
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Jag likt de flesta orkar i princip inte ens försöka lära er clowner något längre, vilket är lite symptomatiskt med hela denna totala fatique marknaden är inne i, men som ett undantag: vad du säger är att något som 1) kräver stake för att fungera och 2) bevislingen fungerar, inte har ett riktigt värde.

Du är alltså exakt lika förvirrad som dem som tror att jorden är platt (trots fysik), att mänskligheten är 100 år gammal (trots historia) och ingen ska vara förvånad om du tror att det är guds fel att du inte sköter din vardag.
Om nu Ethereum är så jävla bra, hur kommer det sig att man efter snart 4 år har extremt få användare.
Hur kommer det sig att trots hela marknaden fick ett inflöde av sjuka summor pengar förra året i diverse ICO's som lovade att applicera tekniken inom vissa områden, trots att den totala marknadsvärderingen nästan var uppe i 1 triljard dollar, så har man lyckats skapa endast några få applikationer med några hundra användare.

Vet du hur det kommer sig?
Det är för att ett blockchain nätverk som Ethereum helt enkelt inte behövs, det är dyrt, osäkert och långsamt.
ÄVEN om man lyckades göra någonting åt dessa variablar, så är det högst tveksamt om det faktiskt finns någon användning för det, till och med Vitalik Buterin har ju för fan sagt att det är möjligt att det inte finns några användningsområden.

Om Ethereum nu är så fantastiskt, hur kommer det sig att INGEN använder det.
https://dappradar.com/category/other

Du kan snacka om att "ingen känner till det", "det är tidigt", blablabla.
Det tog Google några år att få tiotals miljoner användare.
Ethereum har varit hypeat till tusen och snart funnits i 4 år, trots detta så har man några hundra användare, på sin höjd.

Du vet att du sitter på ett luftslott som har varit 100 % spekulationsdrivet.
Citera
2018-09-06, 16:16
  #579
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
...
I huvudet på ett dumhuvud:
1) hmm.. här är något folk använder som jag inte begriper något om.
2) hmm.. jag har ingen användning för något jag inte begriper.
3) öh.. vart var jag nu igen? Just ja.. användning var det ja. Något jag inte har användning för.
4) hmm.. "tyst kärring jag tänker!".. öhh.. jo just ja. Användning. Ingen användning. Ah: ingen har användning för detta. Just ja. Fasen vad bra jag är, detta måste jag berätta. Tur att folk har mig.

*springer till datorn och loggar in på flaskack*
Citera
2018-09-06, 20:29
  #580
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
I huvudet på ett dumhuvud:
1) hmm.. här är något folk använder som jag inte begriper något om.
2) hmm.. jag har ingen användning för något jag inte begriper.
3) öh.. vart var jag nu igen? Just ja.. användning var det ja. Något jag inte har användning för.
4) hmm.. "tyst kärring jag tänker!".. öhh.. jo just ja. Användning. Ingen användning. Ah: ingen har användning för detta. Just ja. Fasen vad bra jag är, detta måste jag berätta. Tur att folk har mig.

*springer till datorn och loggar in på flaskack*
Stackars sate, du vet att Ethereum har tappat 85 % sedan ATH, kan inte vara lätt att leva med det.
Nice ad-hominem angrepp istället för att resonera emot de argument jag la ut i inlägget.

Om det nu i teorin är så att det faktiskt finns användningsområden, hur förklarar du att det går så långsamt med alla fantastiska visioner trots att inflödet av kapital och uppmärksamhet har varit helt sjukt?

När använde du senaste en Ethereum dApp?
__________________
Senast redigerad av Gedrud 2018-09-06 kl. 20:35.
Citera
2018-09-07, 00:13
  #581
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
...
5) fasen, jag är synad. Om jag gråter kanske någon räddar mig?

Om du på riktigt tror att du ska få hjälp via dina dumheter vet jag inte riktigt hur du är uppfostrad. Prova som en vuxen människa nästa gång så får du garanterat svar av mig eller någon annan.

ETHs krasch är förövrigt en liten droppe i havet relativt ökningen. Om ETH kraschar med -99% från den här nivån kan du eventuellt argumentera för att det gått rätt svagt (det vore ändå ett antal hundra procent upp). Det är ökningen du ska gapa om, inte kraschen.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2018-09-07 kl. 00:19.
Citera
2018-09-07, 00:33
  #582
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gedrud
Stackars sate, du vet att Ethereum har tappat 85 % sedan ATH, kan inte vara lätt att leva med det.
Nice ad-hominem angrepp istället för att resonera emot de argument jag la ut i inlägget.

Om det nu i teorin är så att det faktiskt finns användningsområden, hur förklarar du att det går så långsamt med alla fantastiska visioner trots att inflödet av kapital och uppmärksamhet har varit helt sjukt?

När använde du senaste en Ethereum dApp?

När vi kommer till dAppar, så är vi fortfarande otroligt tidigt ute. Det är ytterst få dAppar som har släppts ännu, och de som släppts saknar bra UI/UX. UI är enkelt att förbättra, men har förmodligen inte varit en prioritet. För att förbättra UX krävs det enligt mig två saker, tillgänglighet och simplicitet.

Vanliga människor har inte kunskapen/möjligheten att registrera sig på en exchange, köpa ETH/BTC, flytta till en annan exchange (Binance eller någon dex) och köpa en kryptovaluta och först då kunna använda dAppen. Man måste streamlina/automatisera mycket av detta. Det kommer ta tid för delar av ekosystemet saknas.

Angående att det tar så lång tid att utveckla dAppar: Det är jävligt svårt. Det är ett helt nytt tänk att utveckla en decentraliserad applikation som du inte har någon kontroll över (vissa har någon failsafe). Det är inte bara att utveckla, lansera, upptäcka buggar och släppa en uppdatering.

Ethereum i dagsläget är dyrt och långsamt, men inte osäkert. PoS, sharding, Plasma är tänkbara lösningar för att minska kostnaden och öka hastigheten. Sett till Bitcoin är Ethereum mer osäkert för Bitcoin satsar på layer 2-lösningar för scalability (LN) medan Ethereum satsar på layer 1 & 2 (sharding & Plasma tex). Det krävs innovation och risker för att ta blockchain-teknologin framåt i mitt tycke.

Ethereum är inte bara begränsat till dAppar. Myndigheter, företag och NGOs undersökar allt möjligt. Men det är upp till bevis, än så länge utvecklas mestadels proof-of-concepts. Jag är säker på att blockchain har en plats i framtiden, men det kommer ta tid. Nuvarande användningen av publika blockkedjor rättfärdigar inte respektive market caps. Men om 3-5 år, kanske.
Citera
2018-09-07, 01:16
  #583
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulan8
När vi kommer till dAppar, så är vi fortfarande otroligt tidigt ute. Det är ytterst få dAppar som har släppts ännu, och de som släppts saknar bra UI/UX. UI är enkelt att förbättra, men har förmodligen inte varit en prioritet. För att förbättra UX krävs det enligt mig två saker, tillgänglighet och simplicitet.

Vanliga människor har inte kunskapen/möjligheten att registrera sig på en exchange, köpa ETH/BTC, flytta till en annan exchange (Binance eller någon dex) och köpa en kryptovaluta och först då kunna använda dAppen. Man måste streamlina/automatisera mycket av detta. Det kommer ta tid för delar av ekosystemet saknas.

Angående att det tar så lång tid att utveckla dAppar: Det är jävligt svårt. Det är ett helt nytt tänk att utveckla en decentraliserad applikation som du inte har någon kontroll över (vissa har någon failsafe). Det är inte bara att utveckla, lansera, upptäcka buggar och släppa en uppdatering.

Ethereum i dagsläget är dyrt och långsamt, men inte osäkert. PoS, sharding, Plasma är tänkbara lösningar för att minska kostnaden och öka hastigheten. Sett till Bitcoin är Ethereum mer osäkert för Bitcoin satsar på layer 2-lösningar för scalability (LN) medan Ethereum satsar på layer 1 & 2 (sharding & Plasma tex). Det krävs innovation och risker för att ta blockchain-teknologin framåt i mitt tycke.

Ethereum är inte bara begränsat till dAppar. Myndigheter, företag och NGOs undersökar allt möjligt. Men det är upp till bevis, än så länge utvecklas mestadels proof-of-concepts. Jag är säker på att blockchain har en plats i framtiden, men det kommer ta tid. Nuvarande användningen av publika blockkedjor rättfärdigar inte respektive market caps. Men om 3-5 år, kanske.
Beror lite på om du använder dem till något, tex kontrakt, eller om det bara är det decentraliserade värdet du vill åt. Bitcoin har bevisat det ganska häpnadsväckande faktum att en enhets värde i sig kan göra enheten intressant som värdebärare (e.g. vi har typ alltid - förutom 2014 - exempel på fiatvalutor som är sämre värdebärare än BTC), åtminstone så länge enheten inte kontrolleras av en central part.

Både BTC och ETH fungerar redan, men i det här stadiet handlar det om en extremt dyr lyx för den som vill åt ett globalt, decentraliserat värdebärande nätverk (finns inga alternativ, första i historien).

Tex kan man titta på BTC och (i mindre utsträckning) ETH vad gäller att fly en nationel valuta. BTC är dyrt (även i cold storage pga volatilitet), men det är fortfarande trevligare att hålla än bolivar. Vad gäller ETH har det drivit hela den bisarr blockchain-hypen 2017; nästan varenda token som har gjorts är Ethereum. Så vad var värdet där 2017? Framförallt möjlighet till snabba och stora scams osv.

Vilket är samma misstag folk gjorde för några år sedan med BTC: "värdelöst, används bara till knark och vapen osv". Ehm... att man ogillar vad något används till (ICO-scams, knark) gör det inte värdelöst. Tvärt om är själva påståendet i sig ett konstaterande av att det faktiskt är värdefullt.

------

Ethereum har verkligen fått en ny intressant roadmap på plats (nåja, de kommer nog jobba iterativt). Layer 1 handlar inte längre bara om skalning, utan om att utveckla en så robust plattform att allt framöver kan göras i Layer 2 (eller layer X). Låter utopiskt, men dels har de redan genomfört något många trodde var helt orimligt (flesta har nog glömt hur många 2014-2015 som skrattade åt att de skulle göra en turing complete men ändå säker plattform), och dels har de betat av problem efter problem efter problem kring hur nästa steg ska gå till.

Kan dröja ett par år, men jag tror de fixar det.
__________________
Senast redigerad av Trillske 2018-09-07 kl. 01:33.
Citera
2018-09-11, 15:19
  #584
Medlem
Blir ju sugen på att investera 16 kronor är certifikaten nere i. Förut när jag köpte och sålde stod dom I 70 kronor och jag hade 500 stycken.

Nu skulle jag få 500 stycken för 8000 kronor.
Citera
2018-09-12, 07:51
  #585
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dc3102
Blir ju sugen på att investera 16 kronor är certifikaten nere i. Förut när jag köpte och sålde stod dom I 70 kronor och jag hade 500 stycken.

Nu skulle jag få 500 stycken för 8000 kronor.
Jag kan sälja en skål med bajs till dig för 30000 spänn. Innan kostade den 2 miljoner, så det är ett fantastiskt lågt pris. PM för närmare info!
Citera
2018-09-12, 09:07
  #586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag kan sälja en skål med bajs till dig för 30000 spänn. Innan kostade den 2 miljoner, så det är ett fantastiskt lågt pris. PM för närmare info!
Bara framtiden kan säga vem som har rätt
Citera
2018-09-13, 14:50
  #587
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Jag kan sälja en skål med bajs till dig för 30000 spänn. Innan kostade den 2 miljoner, så det är ett fantastiskt lågt pris. PM för närmare info!
Min skål med bajs har gått upp 20%
Citera
2018-11-09, 15:33
  #588
Medlem
orggrens avatar
Jag är skeptisk till cryptocurrency som en investering.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback