Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-22, 02:01
  #1
Medlem
Cubicles avatar
Tja!

Jag är sugen på att dra iväg från vardagen och bara ligga och slappa på nån strand i en vecka eller två. Har googlat runt på allt från Grekland till Trinidad & Tobago men jag hittar bara turistorter med skrikande barn och fulla tonåringar.

Har nån nåt tips på en paradisö som är relativt okänd med skönt klimat och blått hav? Helst vill jag bo i typ en bungalow eller liknande och ligga på stranden och dricka drinkar hela dagarna men jag är inte allt för kräsen!
Citera
2017-05-22, 02:08
  #2
Medlem
Mozambique. verkar vara så nice asså
Citera
2017-05-22, 02:22
  #3
Medlem
OsamaDinMamas avatar
Ilha da Queimada Grande
__________________
Senast redigerad av OsamaDinMama 2017-05-22 kl. 02:37.
Citera
2017-05-22, 03:46
  #4
Medlem
Kan varmt rekommendera Burmas stränder. Var där under vintern 2015 och såg under mina 3 veckor i Burma inte en enda västerländsk unge vad jag kan minnas. Men om 10 år är det nog ett nytt Thailand, så passa på nu!!!
Citera
2017-05-22, 04:15
  #5
Medlem
Jag skulle faktiskt säga att var man än vill åka kan man åka själv. Myvket har ju att göra med vad gör med sin tid där. Men framförallt att man ska våga vara aktiv, social och vara ok att vara utanför the comfort zone. Första gången jag reste själv var det lite tufft men sen släppte det lätt! Men kan ju säga ju varmare länder, ju lättare socialt är det. Men det behöver ju inte alls stämma. Kör budget och stanna längre.
Citera
2017-05-22, 05:01
  #6
Avstängd
lOsTbOy11s avatar
Florida Keys
Citera
2017-05-22, 09:26
  #7
Moderator
tobess avatar
Enkelt tips för att undvika de flesta turister:

1. Välj valfri destination.
2. Boka reguljärflyg
3. Kolla charterbolagens hemsidor var de har hotell i området, se till att UNDVIKA dessa områden.
4. Boka istället boende via valfri sida (hotels.com/airbnb/booking.com o.s.v. o.s.v.) och se till att dessa ligger utanför charterbolagens område.

Jag var t.ex. i Indien (Goa) för några år och resan bokades enligt metoden ovan. Slutresultatet var en schysst hotell med bungalows nere vid en totalt orörd strand där man fick slappa och ta det lugnt.

Under ett par dagsutflykter som gjordes till områdena dit charterbolagen hade sina hotell kunde man som max få vara i fred i 5 minuter före någon försäljare skulle pracka på en något billigt skräp och stränderna var fullkomligen fullpackade.

Så, områden utan turister går det att hitta i princip överallt, det gäller bara att kolla vart alla andra åker och undvika dessa områden
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2841849

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback