Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-05-22, 16:27
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Och vad har det med saken att göra om vad som sker på natten eller när det inte filmas?


Och snälla ''Säg högt för dig själv:'' du låter som en tönt som nyss upptäckt illuminati eller något annat fjortis aktigt.

Du behöver inte bli förbannad på mig bara för att du trodde att en fejkad och skriptad underhållnings show med kamera team, sminkörer och övernattningar på hotell var verklig överlevnad. Var förbannad på dig själv för att du gick på något sådans som om du varit en clueless fjortis.
Citera
2017-05-22, 16:29
  #26
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
Du behöver inte bli förbannad på mig bara för att du trodde att en fejkad och skriptad underhållnings show med kamera team, sminkörer och övernattningar på hotell var verklig överlevnad. Var förbannad på dig själv för att du gick på något sådans som om du varit en clueless fjortis.


Men din dumma fitta. Jag vet att det är FAKE, men hade allt han gjort i serien (som visas på kamera) inte stämt eller gjort saker värre, tror du han ens hade haft en tv show då?
Citera
2017-05-22, 16:37
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Men din dumma fitta. Jag vet att det är FAKE, men hade allt han gjort i serien (som visas på kamera) inte stämt eller gjort saker värre, tror du han ens hade haft en tv show då?

Nu är jag varken en fitta eller dum. Jag är definitivt inte så dum att jag tror att en fejk show har något med verkligheten att göra. Det var du som drog upp showen som exempel, och uppenbarligen tror att den kan visa dig något annat än BS. Hans trick med att fånga mat för att inte svälta blir inte så imponerande när han sedan äter hotellmiddag med roomservice när kameran är stängd för kvällen.

Men förolämpa på du. Det visar verkligen din mentala nivå.
Citera
2017-05-22, 16:43
  #28
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
Nu är jag varken en fitta eller dum. Jag är definitivt inte så dum att jag tror att en fejk show har något med verkligheten att göra. Det var du som drog upp showen som exempel, och uppenbarligen tror att den kan visa dig något annat än BS. Hans trick med att fånga mat för att inte svälta blir inte så imponerande när han sedan äter hotellmiddag med roomservice när kameran är stängd för kvällen.

Men förolämpa på du. Det visar verkligen din mentala nivå.


Och du visar fortfarande att du är dum i huvudet, Han visar HUR man ska göra i situationer, och vem fan bryr sig om vad han gör när ingen ser? dra i stället om du ska fortsätta ses som en fitta.
Citera
2017-05-22, 22:09
  #29
Medlem
OsamaDinMamas avatar
Fet cool tråd yao, vilken ö handlar det om? Finns det ormar, apor, kokosnötter?
Citera
2017-05-25, 13:35
  #30
Medlem
En kniv? här pratar vi om en värdelös sak.

Ett eldstål tar man givetvis med sig.
Citera
2017-06-23, 03:46
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Efter sett programmen på svt 1 om hur 10 deltagare överlever på en tropisk ö så börjar tankarna att sprida sig.
Hur man skulle gjort själv.

Man får ta med sig 1 sak
Som självklart en kniv.
Jag skulle byggt lägret inne i djungeln istället för stranden. I djungeln har man naturligt skydd.
Och gjort en pillbåge av bambu. Pillar av rakt träslag och pillspetsar av sten.
Fast tror mäst att pillbåge skulle vara för skoj. Har man inte bra pillspetsar så är det lönlöst.
Ett spjut med kniven på skulle vara min första jakt vapen.

Jag tror mest skulle jaga själv inne i djungeln. För att öka chansen.
Cocos nötter skulle vara risk fyllt för jag är dålig på att klättra.
Vatten är också ett problem tror att deltagarna får vatten?

Hur skulle ni gjort vad är era prioritet?

Som kvinna så givetvis detta en man.
MacGyver vore ju önskvärt, eller minst, och detta åtminstone, någon som gjort Lumpen, men som kvinna utgår jag från att Han kan överleva för oss båda- det kravet ställer jag som kvinna på en man.
http://cdn.playbuzz.com/cdn/0489e420...67e3bed6a1.gif
Citera
2017-06-23, 04:01
  #32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
En kniv? här pratar vi om en värdelös sak.

Ett eldstål tar man givetvis med sig.

Jag hade tagit med mig en helikopter.
Citera
2017-07-04, 18:04
  #33
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolsyrade
Du behöver inte bli förbannad på mig bara för att du trodde att en fejkad och skriptad underhållnings show med kamera team, sminkörer och övernattningar på hotell var verklig överlevnad. Var förbannad på dig själv för att du gick på något sådans som om du varit en clueless fjortis.

Hej du Pucko!
Vi andra vet också vilka premisser Bear Grylls och alla de andra TV-kändisar blir filmade under, det är ingen hemlighet.

Däremot är vi tillräckligt gamla att förstå att det inte är väsentligt i sammanhanget.
Halloween 2 påstod aldrig något annat heller.

Så tagga ner för du tror att du är smart när du skäller på folk om sådant alla vet.

Rövansikte.
Citera
2017-07-04, 18:08
  #34
Medlem
mytologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Jag hade tagit med mig en helikopter.

Jag hade tagit med mig en pilot. Lika värdelöst som din helikopter utan sin maka.

Eller flyger du själv? Kommer bränslet räcka?
Citera
2017-07-04, 21:30
  #35
Medlem
Man behöver inget då människan kan besegra de flesta djur i närkamp.
Citera
2017-07-06, 23:37
  #36
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
På rak arm är det inte risken för blodsjukdomar som är det första argumentet jag tänker på mot att knulla en apa.

OnT, det första innan boende eller mat ens är aktuellt blir att försöka hitta färskvatten. Helst rinnande vatten, en bäck eller liknande, så man kan dricka det direkt. Utan vatten blir man kortlivad hur fin hydda man än bygger sig.

Det där med att knulla en apa är nog lättare sagt än gjort.
Aphonor är oftast inte så pilska, och än förutsättning är garanterat du klättrar bättre i träd än apan.
Tror inte ens Tarzan skulle jaga ifatt en aphona i träden!
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback