Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-21, 22:46
  #1
Medlem
de.Montforts avatar
Det här måste vara den märkligaste trenden som dykt upp. Pokémon go var även den märklig när den först kom och jag förstår fortfarande inte crazen över pokémon go Däremot kan jag se den som hälsosam som får ut barn, unga och vuxna. Jag upptäckte fidget spinners på youtube innan den kom till Sv. Jag kan inte förstå masspsykosen. Någon som testat eller gett till barn.

Lite kuriosa kvinnan som skapade fidget spinner tjänar inte ett öre eftersom hon aldrig förnyade patenten. Jag har köpt ett rep i hennes sits och hängt mig. Miljoner i intäkter som försvinner. Nu är det omöjligt att förutspå succén. Hon försökte få leksaken som ska hjälpa barn med autism ut för försäljning, ingen nappade.
Citera
2017-05-24, 08:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av de.Montfort
Det här måste vara den märkligaste trenden som dykt upp. Pokémon go var även den märklig när den först kom och jag förstår fortfarande inte crazen över pokémon go Däremot kan jag se den som hälsosam som får ut barn, unga och vuxna. Jag upptäckte fidget spinners på youtube innan den kom till Sv. Jag kan inte förstå masspsykosen. Någon som testat eller gett till barn.

Lite kuriosa kvinnan som skapade fidget spinner tjänar inte ett öre eftersom hon aldrig förnyade patenten. Jag har köpt ett rep i hennes sits och hängt mig. Miljoner i intäkter som försvinner. Nu är det omöjligt att förutspå succén. Hon försökte få leksaken som ska hjälpa barn med autism ut för försäljning, ingen nappade.

Vad sägs om "Finger boards" som var poppis ett tag under slutet av 90/början av 2k? Det är en billig produkt som man kan "fidgea" med. Lätt att ta med sig och något som sånna som du stör sig på. Alla komponenter för att göra succé för en tonåring.
Det är inte första och långt ifrån sista liknande produkt som dyker upp. Att du tycker det är märkligt är ett tecken på att det är en bra trend.
Bara sluta bry dig så mycket så försvinner det snabbare.

Själv har jag en Fidget Cube i fickan jämt p.g.a mina koncentrationsvårigheter när jag måste sitta still och lyssna på t.ex möten på jobbet.
Citera
2017-05-24, 09:03
  #3
Medlem
Lazyboness avatar
Det finns en hel del videos med folk som använder spinners till att spela gitarr och bas och det är lite kul. Annars är det väl som alla andra flugor. Rockringar, pogs, manicklar, slinkys, slime, Rubiks kub osv. Vissa finns kvar, andra försvinner helt men ingen fortsätter vara överdrivet populär särskilt länge.

Trist för henne om hon inte får några pengar men jag antar att hon ändå kan dra nytta av sin uppfinning enbart genom att ha det med i sitt CV. Lite som Aleksej Pazjitnov som skapade Tetris. Det fick han inte en spänn för men det ledde så småningom till ett jobb hos Microsoft.
Citera
2017-05-24, 09:09
  #4
Medlem
zBr9s avatar
Jag har en på jobbet och en hemma som jag fipplar med när jag kollar på TV eller jobbar. Har nåt slags nervöst tic, måste hela tiden "hålla på" med något annars blir jag tokig. Tidigare har det oftast handlat om att jag bitit på naglarna, så för mig är fidget spinners perfekta eftersom jag slipper det då. Att bara sitta och leka med den för att det är kul eller för att göra balla tricks intresserar mig inte, utan för mig är det 100% lugnande.
Citera
2017-05-24, 10:19
  #5
Moderator
Strix m/94s avatar
Min son fick en sådan nyligen av en släkting. Är tanken att man skall använda dem ungefär som stålkulor?
https://www.youtube.com/watch?v=-95QqBXLG2I
Citera
2017-05-24, 10:58
  #6
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lustarn
Vad sägs om "Finger boards" som var poppis ett tag under slutet av 90/början av 2k? Det är en billig produkt som man kan "fidgea" med. Lätt att ta med sig och något som sånna som du stör sig på. Alla komponenter för att göra succé för en tonåring.
Det är inte första och långt ifrån sista liknande produkt som dyker upp. Att du tycker det är märkligt är ett tecken på att det är en bra trend.
Bara sluta bry dig så mycket så försvinner det snabbare.

Själv har jag en Fidget Cube i fickan jämt p.g.a mina koncentrationsvårigheter när jag måste sitta still och lyssna på t.ex möten på jobbet.

Jag lekte med fingerboards, boll med kopp och pogs som nämns nedan när det var aktuellt, vi byggde även små basketmål av papper och kartong för att placera på skolbänken. Jag kan se syftet för folk med koncentrationssvårigheter. Det jag inte kan förstå är hur en rätt enkel gadget har slagit igenom globalt som den gjort.
Citera
2017-06-19, 11:48
  #7
Avstängd
Det är rätt uppenbart varför det funkar.
Dagens barn klarar inte av att sitta still och göra ingenting, vilket dom slipper om dom har något att trycka och snurra på hela tiden.
Adhd generationen i ett nötskal med andra ord!
Citera
2017-06-19, 19:23
  #8
Medlem
Dessa plågor! Det är helt okej att en eller två barn har dessa i en klass, av anledningar som de är skapta för från början. Men när 20 ungar spinner med dessa samtidigt, med spinners av extremt varierande kvalité, ja då låter det över hela klassrummet. Vissa spinners är väldigt tysta och har bra lager, andra budgetvarianter har glapplager som låter så förskräckligt.

Anledningen varför barn tycker dessa saker är roliga är just för att produkten marknadsförs som ett hjälpmedel. Då tror barnen att lärarna inte kan ta dessa saker ifrån dem när de håller på och leker med dem på lektionen.
Citera
2017-06-19, 22:20
  #9
Medlem
Fidget spinner är egentligen en kontorsleksak, något som du (som du säger) med autism t. ex. eller bara ett hungrande begär för att sitta och hålla på med något i handen behöver medan man jobbar. Vad grejen är med den har dock inget med det att göra. Som du märker är deras flesta kunder tonåringar och under, vi vet alla hur cancer barn är och deras trender. Finns ingen förklaring annat än att det är en grej som snurrar, det är kul och "Alex" har en.

Vad som helst kan bli stort för barn. Pokemon GO är dock helt annat och det finns rimliga förklaringar till varför det blev stort. Att du inte fattar det är lite förvånansvärt. Sen måste man inte tycka att Pokemon GO är något roligt eller intressant för en själv, man kan ju ändå förstå grejen.
Citera
2017-06-19, 23:35
  #10
Medlem
zammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Fidget spinner är egentligen en kontorsleksak, något som du (som du säger) med autism t. ex. eller bara ett hungrande begär för att sitta och hålla på med något i handen behöver medan man jobbar. Vad grejen är med den har dock inget med det att göra. Som du märker är deras flesta kunder tonåringar och under, vi vet alla hur cancer barn är och deras trender. Finns ingen förklaring annat än att det är en grej som snurrar, det är kul och "Alex" har en.

Vad som helst kan bli stort för barn. Pokemon GO är dock helt annat och det finns rimliga förklaringar till varför det blev stort. Att du inte fattar det är lite förvånansvärt. Sen måste man inte tycka att Pokemon GO är något roligt eller intressant för en själv, man kan ju ändå förstå grejen.
Använder skiten mest för att få mer skärpa när man behöver koncentrera så lite extra. Som att klicka med en penna eller riva upp nagelbanden ^^ Nått att sysselsätta fingrarna med. Tror det är därför det blev sån grej. Det är praktiskt.
Citera
2017-06-19, 23:43
  #11
Medlem
PiusXIIIs avatar
Det verkar ju farligt. Läste om en kille som skadade ett finger. Såg en video med en grabb som satte en på näsan. Snart mister väl någon ett öga.
Citera
2017-06-20, 00:53
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zamma
Använder skiten mest för att få mer skärpa när man behöver koncentrera så lite extra. Som att klicka med en penna eller riva upp nagelbanden ^^ Nått att sysselsätta fingrarna med. Tror det är därför det blev sån grej. Det är praktiskt.
Det är den men tänk på vilka som köper spinners mest. De har knappast vad du säger i åtanke när man läser artiklar om hur "elever kastar fidget spinners på lärare" eller om man råkar få en video i flödet "här klipper han håret med en fidget spinner". Jag vet inte, är inte så insatt. Har försökt att ignorera dessa så gott jag kan för det verkar bara komma cancer ur dem.

Själv vill jag ha en fidget cube.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback